ΤΟΠΙΚΑ

Σύνδεση του Αλμυρού με τον Ε-65

σύνδεση-του-αλμυρού-με-τον-ε-65-851206

Η Μαγνησία επαναπροσδιορίζει τους στόχους της όσον αφορά στα οδικά δίκτυα, σε σχέση με τη νέα πραγματικότητα που σύντομα θα διαμορφωθεί. Χωρίς να εγκαταλείπεται ο στόχος της διπλής ζεύξης του Μαλιακού, με την προοπτική και της πεδινής χάραξης του ΟΣΕ, προετοιμάζεται ο στόχος για την κατασκευή νέου διανομαρχιακού δρόμου που θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο Ε-65 με τον Αλμυρό και τη Μαγνησία.
Οι επισημάνσεις έγιναν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχθές στο δημαρχείο Αλμυρού με τη συμμετοχή του νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια και των δημάρχων της περιοχής.
Η ανάπτυξη της πρώην επαρχίας Αλμυρού συμπεριλαμβάνεται στην 3η θέση από τις δέκα μεγάλες προτεραιότητες του επιχειρησιακού προγράμματος του νομού για την επόμενη προγραμματική περίοδο, ανέφερε στην εισαγωγική του παρέμβασή του ο κ. Παπατόλιας, παρουσιάζοντας τις σκέψεις της νομαρχιακής αρχής.
Η Μαγνησία και ιδιαίτερα ο Αλμυρός πρέπει να αναζητήσει και να αποκτήσει πρόσβαση στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο Ε-65, ο οποίος θα συνδέει την Εγνατία με τις βόρειες όμορες χώρες, με τον ΠΑΘΕ (περιοχή Λαμίας), την Αθήνα και τη Ν. Ελλάδα, τόνισε ο νομάρχης και πρόσθεσε ότι «είναι φανερό ότι ο Ε-65, που τώρα άρχισε να υλοποιείται, επιβάλλει μερική αλλαγή πλεύσης για τη Μαγνησία, δηλαδή επαναπροσδιορισμό της πολιτικής μας».
Η κατασκευή του Ε-65 έχει ανατεθεί με σύμβαση παραχώρησης και αποτελεί έργο καθαρά ανταγωνιστικό με τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού, όμως αυτό δεν σημαίνει, όπως ανέφερε, ότι εγκαταλείπεται ο στόχος της διπλής ζεύξης, συνδυαζόμενος μάλιστα με την πεδινή χάραξη του ΟΣΕ (Λάρισα-Βελεστίνο-Αλμυρός-Μαλιακός-Αθήνα).
Άλλος στόχος της Μαγνησίας, που πρέπει τώρα να τεθεί σε νέες βάσεις, είναι ο άξονας Ηγουμενίτσας-Βόλου. Με την προϋπόθεση υλοποίησης της δέσμευσης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά για την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του διανομαρχιακού δρόμου Καλαμπάκα -Τρίκαλα-Λάρισα (ΠΑΘΕ) καλύπτεται η σύνδεση Ηγουμενίτσας-Βόλου μέσω Εγνατίας, Ε65 και ΠΑΘΕ.
«Αυτή η διαδρομή όμως συνδέει και εξυπηρετεί ένα μόνο τμήμα της Θεσσαλίας με τη Μαγνησία, το Βόλο, το λιμάνι και το Αεροδρόμιο (Τρίκαλα, Λάρισα). Οι άλλες περιοχές της Θεσσαλίας που είχαν παραδοσιακά οικονομικές σχέσεις με τη Μαγνησία, τον Αλμυρό και σήμερα με το αεροδρόμιο εξυπηρετούνται από ένα οδικό δίκτυο πεπαλαιωμένο δίκτυο (Μικροθήβες-Φάρσαλα-Σοφάδες) ή δεν εξυπηρετούνται με υποτυπώδες δίκτυο (Αλμυρός-Σκοπιά) και στη συνέχεια με επαρχιακό δίκτυο μέχρι Δομοκό. Στοχεύουμε λοιπόν στη σύνδεση του Αλμυρού δια μέσου των ανισόπεδων κόμβων κατά μήκος του Ε65, στο Σμόκοβο και την Ξυνιάδα», περιέγραψε ο κ. Παπατόλιας.
Όπως είπε, απαιτείται ένας ανασχεδιασμός με σύγχρονες προδιαγραφές, με παρακάμψεις όλων των οικισμών και γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενός καλού επαρχιακού δρόμου. «Η κατασκευή ενός τέτοιου δρόμου ως κλάδου του Ε-65 με τη Μαγνησία πρέπει να αποτελέσει το νέο στόχο του νομού», υπογράμμισε.
Ο δήμαρχος Αλμυρού Βαγ. Χατζηκυριάκος εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την έναρξη ενός σημαντικού διαλόγου και εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο στόχος που τίθεται θα αγκαλιαστεί από όλους τους πολιτικούς και τους κοινωνικούς φορείς της Μαγνησίας και ιδιαίτερα του Αλμυρού.
«Αναμφισβήτητα, με την ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου υποδομής, ο Αλμυρός θα βρεθεί στο επίκεντρο συνδυασμένων μεταφορών, ενώ το αεροδρόμιο θα διεκδικεί πιο ενισχυμένο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας», είπε ο κ. Χατζηκυριάκος.
Οι δήμαρχοι Νέας Αγχιάλου Ηλ. Καραπατάκης, Σούρπης Κ. Καραγκιόζογλου και Πτελεού Παντ. Παπαστεργίου τόνισαν ότι οι κάτοικοι της περιοχής υποδέχτηκαν με ικανοποίηση την προοπτική κατασκευής του νέου αυτού οδικού άξονα.
Πρόθυμοι να συμβάλουν με τα πενιχρά οικονομικά τους στη χρηματοδότηση των πρώτων αναγνωριστικών και προκαταρκτικών μελετών δήλωσαν οι εκπρόσωποι των άλλων δημοτικών αρχών των περιοχών που βρίσκονται κατά μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής και παραβρέθηκαν στη σύσκεψη.
Ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς που παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση, τόνισε πως η κατασκευή του Ε-65 σε συνδυασμό με τη λειτουργία της Εγνατίας οδού θα προκαλέσει πλήρη ανατροπή στο σημερινό οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας και της σύνδεσής του με τη Βόρειο Ελλάδα και την Ήπειρο. Σημείωσε δε ότι ο νέος οδικός άξονας, Ε-65, σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ, θα είναι τμηματικά έτοιμος προς χρήση τα επόμενα 4 με 5 χρόνια.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμη ο αντινομάρχης Δημ. Μεργιαλής, οι αντιδήμαρχοι Αλμυρού Λένα Ματίκα και Ι. Εκίζογλου, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Αλμυρού Στ. Γαρδικλής, ο νομαρχιακός σύμβουλος Γιάν. Δημούλης, δημοτικοί σύμβουλοι του δήμου Ναρθακίου και κάτοικοι της κοινότητας Σκοπιάς.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου