ΤΟΠΙΚΑ

Κανένα κέρδος στα φθηνά αυτοκίνητα

κανένα-κέρδος-στα-φθηνά-αυτοκίνητα-851206

«Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα» στην αγορά αυτοκινήτου λίγες μόλις ημέρες από την εφαρμογή των μέτρων της κυβέρνησης, που αποδεικνύονται πρόχειρα και κακοσχεδιασμένα.
Μεγάλοι κερδισμένοι αποδεικνύονται όσοι μπορούν και θέλουν να αγοράσουν «μεγάλα» και ακριβά αυτοκίνητα πολυτελείας, στα οποία η μείωση του φόρου είναι πραγματικά σημαντική και κυμαίνεται από 2.000-15.000 ευρώ.
Τα «λαϊκά» αυτοκίνητα στον αντίποδα δε φαίνεται να προσελκύουν αγοραστές, αφού το όφελος από τη μείωση του φόρου είναι της τάξης των 300-700 ευρώ και δεν αποτελεί δέλεαρ για το μέσο άνθρωπο.
Το «δώρο» των μέτρων δηλαδή αφορά όσους έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα αυτοκίνητα των 80.000 ή των 110.000 ευρώ και τώρα βλέπουν την αρχική τιμή να μειώνεται κατά πολύ. Και αυτοί όμως βγαίνουν κερδισμένοι με την προϋπόθεση να μην πουλήσουν το παλαιό τους αυτοκίνητο, αλλά έχοντας τα χρήματα να αγοράσουν το καινούργιο.
Εκεί όμως που καταγράφεται πραγματικό «Βατερλό» είναι στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού η τιμή τους μειώθηκε βίαια κατά τη μείωση του φόρου. Σημειώνεται ότι εκείνη που αντιμετώπισε τα μεγαλύτερα προβλήματα από την κρίση ήταν ακριβώς η αγορά μεταχειρισμένων και τα περισσότερα «κανόνια» καταγράφηκαν ακριβώς σε αυτό τον κλάδο. Τώρα, οι έμποροι βλέπουν τις τιμές να διαμορφώνονται κάτω από τα επίπεδα, που αγόρασαν ή εισήγαγαν τα αυτοκίνητα, που παραμένουν στις μάντρες και εάν προσπαθήσουν να τα πουλήσουν υπό την πίεση της ρευστότητας, θα «μπουν μέσα».
Παράλληλα, η μείωση των φόρων στα αυτοκίνητα προκάλεσε μείωση και της τιμής των αυτοκινήτων που έχουν στα χέρια τους όλοι οι ιδιώτες. Όταν ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. έχει στην κατοχή του ένα τετρακίνητο και σκοπεύει να αγοράσει ένα άλλο καινούργιο αυτοκίνητο, «χάνει» το επίπεδο του φόρου, στην τιμή του μεταχειρισμένου και ουσιαστικά η έκπτωση στο καινούργιο είναι χωρίς… αντίκρισμα.
Στην περίπτωση, που δεν προχωρήσει στην αγορά καινούργιου, με την επαναφορά του φόρου, σε τέσσερις μήνες δε θα έχει χάσει τίποτα, αφού την τιμή του καινούργιου θα ακολουθήσει και εκείνη του μεταχειρισμένου, που ήδη έχει στα χέρια του.
Κερδισμένος θα βγει μόνον, όποιος μπορεί να αγοράσει τώρα το καινούργιο αυτοκίνητο, περιμένοντας να πουλήσει το μεταχειρισμένο το φθινόπωρο.
Έτσι:
· κερδισμένες βγαίνουν οι αντιπροσωπείες με πολυτελή αυτοκίνητα,
· χαμένοι οι ιδιοκτήτες και έμποροι μεταχειρισμένων, ιδίως των μεγάλου κυβισμού
· αδιάφορες οι αντιπροσωπείες «φθηνών» αυτοκινήτων μέχρι 1.400 κ.ε.
Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι λίγες οι πλευρές που διατυπώνουν την άποψη ότι θα ήταν προτιμότερο να επιδοτηθεί συγκεκριμένη ομάδα αυτοκινήτων, με οικολογικά κριτήρια (κατανάλωση καυσίμου, εκπομπές ρύπων), ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι η όποια επιδότηση έπρεπε να αφορά οχήματα νέας τεχνολογίας και μόνο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου