Αποκλεισμός των Σποράδων και το Πάσχα!

Τελευταία ενημέρωση: 2009-04-02, 00:00:00

Στο έλεος της διάθεσης των εφοπλιστών βρίσκεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μαγνησίας. Τα ανεπαρκή δρομολόγια για τις διακοπές του Πάσχα και το καλοκαίρι φαίνεται να «καταδικάζουν» τα νησιά των Βορείων Σποράδων σε αποκλεισμό και οικονομικό μαρασμό, καθώς δεν υπάρχει τρόπος να μετακινηθούν επισκέπτες και κυρίως αυτοκίνητα.

Μπροστά στην τραγελαφική διαπίστωση ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν ελέγχονται και δεν ρυθμίζονται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, βρέθηκε η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη-Τζαβέλλα στη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, υπό τον διευθυντή Θαλασσίων Συγκοινωνιών κ. Χονδρονάσιο.
Εκτός από τις γραμμές και τα δρομολόγια που «κόβουν και ράβουν» κατά τα συμφέροντά τους, οι πλοιοκτήτες, μέχρι και οι μειώσεις των τιμών γίνονται όποτε οι ίδιοι το θεωρούν και δη όπου υπάρχει ανταγωνισμός.
Το υπουργείο, θέλησε να ξεκαθαρίσει ο κ. Χονδρονάσιος, δεν έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει ή να υποχρεώσει πλοιοκτήτες να φέρουν πλοία στη γραμμή των Σποράδων.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προτείνουν που θέλουν να δρομολογήσουν τα πλοία τους και αυτή τη στιγμή καμία εταιρία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη Μαγνησία.
Δεύτερο πλοίο στη γραμμή Βόλος-Σποράδες θα υπάρξει μόνο εάν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εφοπλιστή και σε αυτή την περίπτωση το υπουργείο θα είναι θετικό.
Το Express Σκιάθος, σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου, βγήκε προσωρινά εκτός γραμμής για την ετήσια συντήρησή του και τα πλάνα του θα ανοίξουν την Τρίτη 7 Απριλίου. Έως τότε θα νησιά θα εξυπηρετούνται με το πλοίο «Σαντορίνη».
Το υπουργείο διερεύνησε το αίτημα της αντινομάρχη να παραμείνει στη γραμμή το ίδιο πλοίο μέχρι το Πάσχα, ώστε όσοι ενδιαφέρονται να κάνουν διακοπές στις Σποράδες να μπορούν να βγάλουν εισιτήρια. Όμως «κόλλησε» στην άρνηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, που είπε ότι το πλοίο πρέπει να πάει σε άλλη γραμμή.
Σε… ναυάγιο οδηγήθηκε η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, καθώς το flying cat που επρόκειτο να δρομολογηθεί στη γραμμή δρομολογήθηκε από τον ιδιοκτήτη του στις Κυκλάδες, παρά τη διαβεβαίωση που είχε το υπουργείο περί του αντιθέτου.
Καμία απολύτως πρόταση δεν έχει υποβληθεί για τη γραμμή Αγ. Κωνσταντίνος-Σποράδες. Το υπουργείο προσπαθεί να βρει λύση με την εταιρεία του Αγούδημου GA.
Σε περίπτωση που κλείσει συμφωνία, τότε θα δρομολογηθούν και οι συνδέσεις Θεσσαλονίκη-Σποράδες- Κυκλάδες- Κρήτη δύο φορές την εβδομάδα και πιθανά άλλες δύο φορές με οχηματαγωγό από Θεσσαλονίκη για Σποράδες.
Για τη σύνδεση Αγία Κυριακή - νησί Τρίκερι, γραμμή η οποία χαρακτηρίστηκε άγονη και θα επιδοτηθεί, ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί.
Θετική, πάντως, είναι η εισήγηση του υπουργείου για δρομολόγηση εντός επιπλέον επιβατικού (Speed Cat), το οποίο θα εξυπηρετεί μόνο επιβάτες, μαζί με τα δύο ήδη δρομολογημένα flying cat και το δελφίνι.
Για την επίλυση του προβλήματος ανεφοδιασμού των νησιών, το υπουργείο πρότεινε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο να υπάρξουν ολικές ναυλώσεις ενός FB (παντόφλα) από Γλύφα ή Πλατύκαμπο.
Σύμφωνα με την κ. Αδαμάκη, «σημαντικό είναι η αγορά είναι να γνωρίζει από την αρχή του καλοκαιριού τις αναχωρήσεις και να είναι η ζήτηση επαρκής». Σε μια τέτοια πρόταση το υπουργείο ενημέρωσε ότι θα ανταποκριθεί αμέσως στην έγκριση των δρομολογίων.
Για το πλοίο που συνέδεε την Κύμη με τη Σκύρο και δύο φορές τη βδομάδα έδενε στην Αλόννησο και τη Σκόπελο, η αντινομάρχης ενημερώθηκε ότι θα παραμείνουν στη γραμμή εάν τεθεί ως αίτημα από την Εταιρία Λαϊκής Βάσης της Σκύρου.

Τελευταία πίστωση χρόνου
«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν ελέγχονται και δεν ρυθμίζονται από το Υπουργείο!», ήταν το συμπέρασμα της αντινομάρχη από τη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και διερωτήθηκε μήπως κάποιοι δεν νομοθετούν σωστά.
Η κ. Αδαμάκη δήλωσε ότι η πίστωση χρόνου μιας εβδομάδας είναι η τελευταία που μπορεί να δώσει η τοπική κοινωνία για να διαφανούν τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων με την Εταιρία Σκύρου, με την εταιρία GA, καθώς και για την επαναδρομολόγηση του Express Σκιάθος.
«Οφείλουμε να αγωνιστούμε όλοι να μαζί για αυτό που αξίζουμε με συντονισμό όλων των φορέων και των πολιτών», δήλωσε. Όπως είπε, παρά την καλή διάθεση των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου χρειάζεται πολιτική βούληση και παρέμβαση, γι’ αυτό η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μαζί με τους δήμους, το Επιμελητήριο και τους τοπικούς φορείς θα επιδιώξει συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας. Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο δυναμικών κινητοποιήσεων αν τα αιτήματα δεν ικανοποιηθούν.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
2
=