ΤΟΠΙΚΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη ρύπανση

κυκλοφοριακές-ρυθμίσεις-για-τη-ρύπαν-851206

Η κυκλοφορία των οχημάτων, κυρίως των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων, αλλά και η επαναιώρηση της σκόνης, έχουν ενοχοποιηθεί περισσότερο από τους επιστήμονες του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την ατμοσφαιρική ρύπανση στο Βόλο.
Με βάση τα τεκμηριωμένα και επιστημονικά θεμελιωμένα στοιχεία, μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την αερορύπανση επιδιώκει να λάβει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας σε συνεργασία με το σύνολο των φορέων του νομού.
Από προχθές μέσω της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής άνοιξε διάλογος για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως «ασπίδα» απέναντι στη συγκέντρωση των αιωρούμενων σωματιδίων.
Στην έρευνα του ΑΠΘ προτείνεται μία σειρά δράσεων, οι οποίες διακρίνονται σε δράσεις άμεσης υλοποίησης και δράσεις άμεσης δρομολόγησης και μακροπρόθεσμης ολοκλήρωσης.
Μέτρα, στην ανάγκη υλοποίησης των οποίων συμφωνούν οι εκπρόσωποι φορέων, οι οποίοι συμμετείχαν στη συνεδρίαση της ΟΚΕ, είναι:
Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών: αποθάρρυνση της χρησιμοποίησης των ΙΧ στο κέντρο της πόλης, ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. προώθηση της χρήσης των ποδηλάτων, πράσινη οδήγηση
Αστυνόμευση – αυστηροί έλεγχοι σχετικά με: τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης, την τήρηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, τον συστηματικότερο έλεγχο των καυσαερίων των αυτοκινήτων, τον έλεγχο εκπομπής ρύπων – συντήρησης κεντρικών θερμάνσεων. Για τα δύο τελευταία επισημάνθηκε η δραματική έλλειψη προσωπικού.
Υποδομές: ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, αναβάθμιση – αύξηση του αστικού πράσινου, κατασκευή ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων, κατασκευή περιφερειακών πάρκιγκ, αποκέντρωση δημόσιων υπηρεσιών.
Κλιμακωτό ωράριο: διερεύνηση των προϋποθέσεων για την εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου μετά από εκπόνηση σχετικών μελετών (Ινστιτούτο Κυκλοφοριακών Θεμάτων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) για τη διασπορά των ρύπων και προσομοίωση για τον ακριβή προσδιορισμό των αλλαγών και των επιπτώσεων στον κοινωνικό ιστό, εξαιτίας της εφαρμογής αυτού του μέτρου.
Τεχνολογίες μεταφοράς: αγορά – χρησιμοποίηση υβριδικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με φυσικό αέριο από δημόσιους οργανισμούς, αγορά μικρού μεγέθους οχημάτων για τις διαδρομές του αστικού ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Νομαρχιακής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Μαγνησίας Μιχ. Ζουμπουλάκη θα πρέπει να ακολουθήσει ιεράρχηση και εξειδίκευση των προτάσεων, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα κοινό σχέδιο δράσης, που θα τεθεί σε διαβούλευση, καθώς και για λήψη απόφασης στα συλλογικά όργανα των τοπικών φορέων (νομαρχιακό συμβούλιο, δημοτικά συμβούλια, Διοικητικά Συμβούλια φορέων που συμμετέχουν στην Ο.Κ.Ε.)

Συνεχές και κλιμακωτό ωράριο
Σύμφωνα με το ερευνητικό έργο η εμφάνιση υψηλών τιμών ρύπανσης νωρίς το πρωί (που αρχίζουν στο διάστημα 6-7 π.μ.) και το βράδυ (που αρχίζουν στο διάστημα 6-7 μ.μ.) είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού της έντονης κυκλοφορίας οχημάτων σ αυτά τα χρονικά διαστήματα και των δυσμενών μετεωρολογικών συνθηκών. Η εμφάνιση χαμηλότερων σχετικά τιμών ρύπανσης σε χρονικά διαστήματα μεταξύ μεσημεριανών και απογευματινών ωρών οφείλεται στις ευνοϊκές μετεωρολογικές συνθήκες παρά την έντονη κυκλοφορία που υπάρχει.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η σχεδόν ταυτόχρονη προσέλευση στην εργασία μιας μεγάλης μερίδας εργαζομένων, νωρίς το πρωί (πριν τις 8 π.μ.) δημιουργεί έντονους κυκλοφοριακούς φόρτους, που σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες (άπνοια), που επικρατούν σ αυτό το χρονικό διάστημα οδηγούν σε κορυφές ρύπανσης συχνά επεκτεινόμενες (για ορισμένους ρύπους) μέχρι τις μεσημεριανές ώρες.
Η σχεδόν ταυτόχρονη μεσημεριανή λήξη εργασιών συντηρεί τις προαναφερόμενες επεκτάσεις της ρύπανσης.
Η εκ νέου προσέλευση στην εργασία σημαντικού αριθμού εργαζομένων το απόγευμα (γύρω στις 5 μ.μ.) δημιουργεί νέους κυκλοφοριακούς φόρτους και νέα άνοδο της ρύπανσης, που εντείνονται ιδιαίτερα με τη νέα λήξη εργασίας το βράδυ, η οποία συμπίπτει με την εμφάνιση και πάλι δυσμενών μετεωρολογικών συνθηκών (μετά τις 8 μ.μ.) και οδηγούν σε νέες επεκτάσεις της ρύπανσης μέχρι αργά τα μεσάνυχτα ή και λίγο αργότερα, παρά τη σημαντική πτώση της κυκλοφορίας.
Η ομάδα ερευνητών έχει καταλήξει σε μια σειρά από μέτρα, τα οποία στηρίζονται στα συμπεράσματα αυτά.
Σχετικά με τα μέτρα που προτείνονται, ο νομάρχης διευκρίνιζε χθες ότι είναι απολύτως ενδεικτικά και ότι αποτελούν πρόταση διαλόγου για όλους τους τοπικούς φορείς και δεν αποτελούν τελικοί εισήγηση. Το σύνολο των φορέων, όπως σημείωνε, θα πρέπει να ιεραρχήσουν τις προτάσεις και να προκύψει κοινό σχέδιο δράσης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου