ΤΟΠΙΚΑ

ΒΕΡΟΛΙΝΟ: «Φτωχό αλλά… σέξι»

βερολινο-φτωχό-αλλά-σέξι-851206

Με σλόγκαν τη φράση «Το Βερολίνο είναι φτωχό, αλλά σέξι» που επινόησε ο δήμαρχος της πόλης Κλάους Βόβεράιτ, η γερμανική πρωτεύουσα συνεχίζει να γνωρίζει άνθηση στον τουρισμό, παρά την οικονομική κρίση. Οι βασικοί λόγοι είναι το χαμηλό κόστος αεροπορικής μετάβασης και διαμονής.
Η πόλη γνώρισε το 2008, για πέμπτη συνεχόμενη φορά, αριθμό-ρεκόρ επισκεπτών: 7,9 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 4,2% μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Στατιστικής.
Η αύξηση των τουριστών είναι εντυπωσιακή, ιδιαίτερα εάν αναλογιστεί κανείς ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μετά την πτώση του Τείχους, οι επισκέπτες ανέρχονταν σε περίπου τρία εκατομμύρια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν Γερμανοί που ανακάλυπταν εκ νέου την πρωτεύουσά τους.

«Το Βερολίνο έχει μία καλή σχέση ποιότητας-τιμής», εκτιμά ο Κρίστιαν Τέντσλερ, εκπρόσωπος του Γραφείου Τουρισμού. Ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων μπορεί να κοστίζει λιγότερα από 150 ευρώ, ενώ στο Παρίσι ή το Λονδίνο η τιμή μπορεί να είναι σχεδόν διπλάσια.

Σε αυτήν την περίοδο κρίσης, το Βερολίνο απολαμβάνει τη φήμη μιας από τις φθηνότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης.
Τον τελευταίο χρόνο ο αριθμός των Γάλλων τουριστών αυξήθηκε περισσότερο από 15%, εξαιτίας των ελκυστικών τιμών που προσφέρει στους Ευρωπαίους τουρίστες.
Αλλο πλεονέκτημα του Βερολίνου, είναι ότι μετά το Λονδίνο, αποτελεί το δεύτερο κόμβο των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, με αποτέλεσμα σχεδόν οι μισοί τουρίστες που φτάνουν στην πόλη, να χρησιμοποιούν τις εταιρείες αυτές, σύμφωνα με εκπρόσωπο του αεροδρομίου του Βερολίνου.
Η εγκατάσταση της Ryanair και της Easyjet, το 2003 και 2004 αντίστοιχα, έδωσε μία μεγάλη ώθηση και σήμερα «πλήττονται πολύ λιγότερο από τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες», εξηγεί ο ίδιος εκπρόσωπος.

Ως εκ τούτου, ο αριθμός των ξένων τουριστών έχει εκτιναχθεί, με πρώτους τους Βρετανούς, του Ιταλούς και τους Ολλανδούς, ενώ δεν απουσιάζουν ούτε οι Πολωνοί, ή οι Ρώσοι, οι οποίοι επιδεικνύουν μεγάλο ενδιαφέρον για αγορές.

Αλλος ισχυρός άσσος στο μανίκι της γερμανικής πρωτεύουσας είναι και η διοργάνωση διεθνών συνεδρίων και εκθέσεων: από πέρσι, το Βερολίνο είναι η δεύτερη πόλη του κόσμου, μετά τη Βιέννη, με τον μεγαλύτερο αριθμό διεθνών εκδηλώσεων, οι οποίες το 2008 έφεραν στην πόλη περισσότερους από 2.000.000 επισκέπτες.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου