ΤΟΠΙΚΑ

Οι μισοί Βολιώτες δεν χρησιμοποιούν ποτέ ποδήλατο!

οι-μισοί-βολιώτες-δεν-χρησιμοποιούν-851206

Πολύ έντονο είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το πολεοδομικό συγκρότημα, σύμφωνα με την έρευνα των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Ecomobility. Οι Βολιώτες, όπως αναφέρεται στην έρευνα των μαθητών, σε ποσοστό 47% δεν χρησιμοποιούν καθόλου το ποδήλατο, ενώ το 78% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν κινείται άνετα στα πεζοδρόμια της πόλης.
Μια σημαντική έρευνα διεξήγαγαν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας σχετικά με τα οικολογικά μέσα μεταφοράς, αλλά και τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην κυκλοφοριακή αγωγή στην πόλη του Βόλου. Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας και οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Βόλου συμμετείχαν στο πρόγραμμα Ecomobility –Οικολογική Μετακίνηση.
Ειδικότερα η έρευνα των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας αναδεικνύει πως το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είναι πολύ έντονο το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη, το 36% πως είναι αρκετά έντονο, ενώ το 3% και 1% ανέφερε πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ελάχιστο και καθόλου αντίστοιχα. Μπορεί οι Βολιώτες να είναι πιστεύουν πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ιδιαιτέρως αυξημένο, ωστόσο μόνο το 13% των ερωτηθέντων δήλωσε πως χρησιμοποιεί καθημερινά το ποδήλατο, το 25% κάποιες φορές, το 17% καθόλου, ενώ το 47% των ερωτηθέντων δεν χρησιμοποιεί καθόλου το ποδήλατο στην καθημερινότητά του. Σε ό,τι αφορά στη χρήση των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς, το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε πως χρησιμοποιεί καθημερινά τα ΜΜΜ, το 30% κάποιες φορές, το 25% σπάνια, ενώ 23% καθόλου.
Σημαντική ερώτηση που δείχνει τις κακοτεχνίες που υπάρχουν στην πόλη του Βόλου είναι αν οι δημότες κινούνται άνετα στα πεζοδρόμια. Το 78% των ερωτηθέντων, απαντώντας στην ερώτηση, δήλωσε πως δεν κινείται άνετα στα πεζοδρόμια, ενώ μόλις το 22% απάντησε θετικά. Στο μεταξύ η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων -93%- ανέφερε πως θα ήθελε να υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι στο Βόλο, ενώ το 7% δεν επιθυμεί τη δημιουργία τους. Μπορεί οι ερωτηθέντες να μην είναι ικανοποιημένοι εξαιτίας του κυκλοφοριακού προβλήματος, παρ’ όλα αυτά το 33% αυτών διαθέτει δύο αυτοκίνητα στην οικογένειά του, το 18% τρία, ένα αυτοκίνητο έχει το 42% των ερωτηθέντων, ενώ το 7% δεν έχει κανένα αυτοκίνητο. Οι μαθητές προτείνουν για την επίλυση του κυκλοφοριακού την καθημερινή χρήση του ποδηλάτου, ενώ σύμφωνα με τον Μιχάλη Μαυρογιάννη, μέλος της ομάδας του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας, πρέπει να τοποθετηθούν στην πόλη του Βόλου ποδήλατα velib, τα οποία χρησιμοποιούνται στη Γαλλία τόσο από τους πολίτες, όσο και από τους τουρίστες. Τα δημόσια ποδήλατο αυτά βρίσκονται σε κεντρικά σημεία των πόλεων και οι ενδιαφερόμενοι πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο για να τα χρησιμοποιήσουν. Η κίνηση αυτή βοηθά και τους Δήμους στην ενίσχυση των οικονομικών τους, αλλά και το περιβάλλον καθώς το ποδήλατο αναδεικνύεται ως το πιο οικολογικό μέσο μεταφοράς.
Από το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας συμμετείχαν στο πρόγραμμα οι μαθητές Στάθης Τελέγκας, Χρυσοβαλάντης Χρηστάκης, Μιχάλης Μαυρογιάννης, Θωμάς Μεϊκόπουλος, Χρήστος Σιμάκης, Σωτηρία Νταή, Ανθούλα Στατήρα και Έλενα Κυρίτση, ενώ από το 5ο Γυμνάσιο Βόλου συμμετείχαν οι Εβελίνα Αθανασού, Νικολέττα Αμπαδογιάννη, Αθανασία Αναστασίου, Έβελυν Γκαραγκούνη, Βιβή Γκόβαρη, Μαρία Κόκκαλη, Δήμητρα Κρεμμύδα, Αδαμαντία Λειβαδίτη.

Εκδήλωση στο Δημαρχείο
Με το σύνθημα «οι μαθητές ερευνούν, οι πόλεις ενημερώνονται, η κοινωνία ευαισθητοποιείται» δύο ομάδες μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας και του 5ου Γυμνασίου Βόλου μελέτησαν τις υπάρχουσες συνθήκες και πρότειναν τρόπους για τη σωστή χρήση των Μέσων Μεταφοράς στο πολεοδομικό συγκρότημα, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Οι μαθητές παρουσίασαν προχθές τις εργασίες τους στο κοινό, παρουσία και του Δημάρχου Βόλου κ. Αλέκου Βούλγαρη, ο οποίος εξήρε την προσπάθειά τους. «Εμείς ως Δήμος δώσαμε τα στοιχεία των μέτρων που εφαρμόσαμε μέχρι σήμερα για να πετύχουμε τις οικολογικές μετακινήσεις στην πόλη του Βόλου και κυρίως το ξεκίνημα μιας προσπάθειας που κάνουμε για ένα σημαντικό δίκτυο 10 χλμ. ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας. Οι παρατηρήσεις των παιδιών είναι πολύ χρήσιμες, γιατί θα αποτελούν μέτρα που θα εφαρμοστούν για ένα καλύτερο μέλλον», επεσήμανε ο κ. Βούλγαρης. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκε και η άποψη της προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας κ. Κερασίας Μπαρζιώκα, η οποία αναφέρθηκε στο ρόλο που παίζουν τα παιδιά στη διαδικασία προώθησης των μηνυμάτων. «Τα μηνύματα που θα βγουν από την έρευνα των μαθητών στο σχολείο και στη συνέχεια στην οικογένεια και στην τοπική κοινωνία, δίνουν το έναυσμα και το μήνυμα σ’ όλους τους φορείς για την καλύτερη ποιότητα ζωής των πόλεών μας», σημείωσε η ίδια. Το πρόγραμμα ecomobility, στο πλαίσιο του οποίου γίνονται οι εργασίες των μαθητών, πραγματοποιείται τα τελευταία έξι χρόνια και στόχο έχει, σύμφωνα με τον κ. Θάνο Ζαφειρόπουλο, συντονιστή της εκστρατείας ecocity τη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής συνείδησης των νέων και κυρίως τον εντοπισμό των τοπικών προβλημάτων. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 27 ελληνικές πόλεις και η ομάδα με την καλύτερη εργασία θα φιλοξενηθεί στις Βρυξέλλες, τον Ιούνιο, όπου θα έχει μια 6ήμερη φιλοξενία παρακολούθησης, περιηγήσεων και συζητήσεων με τους Ευρωβουλευτές. Οι τέσσερις καλύτερες ομάδες θα φιλοξενηθούν στην κατασκήνωση του Ecocamp, ενώ τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να εκθέσουν τις προτάσεις τους το καλοκαίρι σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου