ΤΟΠΙΚΑ

«Πράσινο φως» για ποδηλατόδρομους και στο Βόλο

πράσινο-φως-για-ποδηλατόδρομους-κα-851206

Το έργο κατασκευής και λειτουργίας Δικτύου Ποδηλατοδρόμων στην πόλη του Βόλου, με χρηματοδότηση 1.200.000 €, από τα υπόλοιπα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες» του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, στο πλαίσιο του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, πήρε μόλις προχθές την προέγκριση από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Μεταφορών.
Η Μελέτη που έχει εκπονηθεί για το έργο παίρνει υπόψη της όλες τις υπάρχουσες μελέτες, καθώς και όλα τα σύγχρονα τεχνικά δεδομένα για την καλή και ασφαλή λειτουργία ενός σύγχρονου Δικτύου Ποδηλατοδρόμων.
Οι Ποδηλατόδρομοι που θα κατασκευαστούν στο οδόστρωμα θα είναι αμφίδρομοι, πλάτους 2 μ. από το πεζοδρόμιο και θα διαχωρίζονται από τα κυκλοφορούντα οχήματα με ειδική νησίδα επί της ασφάλτου, η οποία θα διακόπτεται ανά τέσσερα μέτρα με κενό ενός μέτρου και θα φέρει χαμηλά χυτοσιδηρά κολονάκια με ανακλαστική μεμβράνη.
Εξαίρεση αποτελεί ο Ποδηλατόδρομος Κασσαβέτη, ο οποίος προβλέπεται να διαμορφωθει ως μονόδρομος διάδρομος κίνησης ποδηλάτων στα δύο πεζοδρόμια (τα οποία έχουν πλάτος άνω των 5,50 μ.) με πλάκες ιδιαίτερων προδιαγραφών σε χρώμα και υφή.
Σύμφωνα εξάλλου με τους υπολογισμούς της Μελέτης, από την κατασκευή όλων των ποδηλατοδρόμων στο οδόστρωμα προκαλείται μία συνολική απώλεια νομίμων θέσεων στάθμευσης της τάξης του 15%.
Το δίκτυο θα εκτείνεται σε δέκα περίπου χιλιόμετρα Ποδηλατοδρόμων, τα οποία συναρθρώνονται σε ένα Δίκτυο που ξεκινάει από τις συνοικίες και φτάνει στο κέντρο της πόλης και αντίστροφα στα εξής οδικά τμήματα:
1. Κασσαβέτη (από Γ.Δήμου έως Δημητριάδος – πάρκο Αγ. Κωνσταντίνου)
2. Γκλαβάνη (από 28ης Οκτωβρίου έως Ρ.Φεραίου – συνέχεια στο τμήμα ήπιας κυκλοφορίας από 28ης Οκτωβρίου έως Ιάσονος και στον πεζόδρομο από Ιάσονος έως Παραλία)
3. Αντωνοπούλου (από Γαζή έως Αναλήψεως – συνέχεια στον πεζόδρομο από Γαζή μέχρι Δημητριάδος, στο τμήμα ήπιας κυκλοφορίας από Δημητριάδος έως Ιάσονος και στον πεζόδρομο από Ιάσονος έως Παραλία)
4. Μεταμορφώσεως (από 28ης Οκτωβρίου έως Περιφερειακό – σύνδεση με τμήματα ήπιας κυκλοφορίας Πλάτωνος, 54ου Συντάγματος ΕΛΑΣ και πεζοδρόμους Μεταμορφώσεως και Ερμού)
5. Ρήγα Φεραίου (από Φ.Ιωάννου έως Ελ.Βενιζέλου – συνέχεια στα τμήματα ήπιας κυκλοφορίας από Ελ.Βενιζέλου έως Χείρωνος και από Δ.Φιλιππίδη έως Φ.Ιωάννου – αποκατάσταση μιας διαμπερούς συνέχειας «από ποτάμι σε ποτάμι» – διασταύρωση με ποδηλατοδρόμους Κασσαβέτη, Γκλαβάνη, Αντωνοπούλου, Μεταμορφώσεως)
6. Εθνικής Αντιστάσεως (από Περραιβού έως Κύπρου – συνάντηση με σχεδιαζόμενο ποδηλατόδρομο οδού Κύπρου – διασταύρωση με ποδηλατόδρομο Κασσαβέτη)
7. Στρ. Μακρυγιάννη (από Ζάχου έως Μεταμορφώσεως – συνάντηση με ποδηλατόδρομο Μεταμορφώσεως)
8. Μικρασιατών (από Ζάχου έως Βασσάνη – συνέχεια στο τμήμα μεταξύ κτηρίου Σπήρερ και Υγειονομικού και στον πεζόδρομο Ερμού)
9. (Συνοικία Αγ.Αναργύρων) Πλατεία Αγ.Αναργύρων-Κολοκοτρώνη-Νικηταρά-Αλαμάνας-Πεζογέφυρα Κραυσίδωνα-Μουσείο Τσαλαπάτα-Γιαννιτσών-Φερών- Μελούνας-Πλατεία Ρήγα Φεραίου (Δημαρχείο)
10. (Συνοικία Νεάπολης) Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής-Παπανικολή-Ξάνθου-Φιλικής Εταιρείας-Νεαπόλεως-Υδρας-Φ/Σ Υδρας/Αθηνών – σύνδεση με ποδηλατόδρομο Πεδίου Άρεως-Εκθεσιακού Κέντρου-Πανεπιστημίου
11. (Συνοικία Νέας Δημητριάδας) ΕΑΚ(Κλειστό Γυμναστήριο) – Περσέως-Δημητρίου Πολιορκητού – Πλατεία Αγ.Δημητρίου-Αθηνάς-Πεζογέφυρα Αναύρου – σύνδεση με ποδηλατόδρομο Δανιήλ Φιλιππίδη
Προβλέπεται επίσης η διατήρηση, διασύνδεση και αναβάθμιση των τμημάτων που οριοθετήθηκαν το 2004 –με εξαίρεση αυτό της οδού Χατζηπέτρου (παρόχθιος Ξηριά) το οποίο καταργείται– καθώς και των τμημάτων της οδού Ρ.Φεραίου και της παραλιακής οδού Αργοναυτών.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου