ΤΟΠΙΚΑ

Σε ρόλο ψυχολόγου οι λογιστές, με τους πολίτες σε σύγχυση

σε-ρόλο-ψυχολόγου-οι-λογιστές-με-τους-π-771731

«Να πληρώσω την Τράπεζα, το φροντιστήριο ή… τη διατροφή;». Μονόλογοι πολιτών μετατρέπουν καθημερινά λογιστές, οικονομολόγους και φοροτεχνικούς σε ψυχολόγους, στις ατελείωτες ώρες δουλειάς στο γραφείο, που πλέον αποτελεί για τους επαγγελματίες του κλάδου δεύτερο σπίτι.

Είκοσι Φορολογικοί Νόμοι από την εποχή του Μνημονίου και μετά, ρυθμίσεις σε οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία και Εφορία, υποβολή ΕΝΦΙΑ και μεταξύ άλλων διορθώσεις του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, οδηγούν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό φορολογουμένων στην πόρτα του λογιστή, ακόμη και για την καταβολή μίας δόσης σε Τράπεζα.

Την ίδια στιγμή, ποσά της τάξεως των 5 έως και 35 ευρώ αφαιρούνται από τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ανάλογα με την εξυπηρέτηση, αλλά και τη συχνότητα των επισκέψεων, η τσέπη των φορολογουμένων αδειάζει, για την τακτοποίηση απλών οικονομικών υποχρεώσεων, που μέχρι πρότινος μπορούσαν να κάνουν οι ίδιοι.

Οι πολίτες αναγκάζονται να πληρώνουν ποσά για τη διεκπεραίωση οικονομικών θεμάτων, όταν δυσκολεύονται να βγάλουν πέρα τα πάγια έξοδα τους, και ταυτόχρονα να μετατρέπονται σε μπαλάκι μεταξύ των Υπηρεσιών.

Οι συχνές επισκέψεις από ίδιους πολίτες, αλλά και τα δεινά οικονομικά, βάζουν σε δυσχερή θέση και τους ίδιους τους λογιστές, οι οποίοι πλέον αναγκάζονται να εξυπηρετούν ακόμη και δωρεάν, αλλά και να κάνουν τον ψυχολόγο. Οι μονόλογοι των πολιτών, να πληρώσουν την Εφορία ή τα φροντιστήρια ή…τη διατροφή, αφοπλίζουν.

Η πρόσφατη διαμαρτυρία του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας για την πληρωμή των τελών, είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα, που έχουν μετατρέψει τους λογιστές σε άτυπους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών.

Η δουλειά στα λογιστικά γραφεία, όπως είπε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Οικονομολόγων – Λογιστών Μαγνησίας, Αλέκος Κεχαγιάς, έχει εξαπλασιαστεί σε σχέση με την προ μνημονίου εποχή.

Η χρήση μίας σειράς ηλεκτρονικών εφαρμογών για την υποβολή κάθε είδους αιτήσεων, ακόμη και για την παροχή προνοιακών επιδομάτων, σε συνδυασμό με τις συνεχόμενες αλλαγές σε φορολογικά ζητήματα, πρόσθεσε, έχουν προκαλέσει ευρεία σύγχυση στο φορολογούμενο και ανασφάλεια.

Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ΣΟΛ Μαγνησίας, Αλέκος Κεχαγιάς, αναφέρει ως ενδεικτικό παράδειγμα, ότι η ταυτότητα πληρωμής εκδίδεται μία φορά και ισχύει μέχρι την αποπληρωμή ολόκληρης της οφειλής. Δεν απαιτείται για κάθε πληρωμή, όπως διευκρινίζει, να εκδίδεται νέα ταυτότητα πληρωμής.

Οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν με κάθε ευκαιρία ότι χρειάζεται εκπαίδευση – εξοικείωση των φορολογουμένων στη συμπλήρωση οικονομικών στοιχείων μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φοροτεχνικών, κ. Νίκος Μπουρμπούλιας, τονίζει ότι η Πολιτεία θα πρέπει να ενημερώσει. «Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν που πρέπει να απευθυνθούν και τι πρέπει ακριβώς να κάνουν για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου