ΤΟΠΙΚΑ

Στον «αέρα» η ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας

στον-αέρα-η-ηλεκτροκίνηση-βόλου-λ-851206

Στον «αέρα» βρίσκεται η σιδηροδρομική σύνδεση του Νομού Μαγνησίας με τους υπόλοιπους θεσσαλικούς νομούς, μετά και τη δυσκολία που εξέφρασαν στελέχη του ΟΣΕ στον πρόεδρο του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας κ. Σωκράτη Αναγνώστου να ανταποκριθούν στο χρηματικό κόστος των μελετών. Μόνο για το έργο της ηλεκτροκίνησης χρειάζονται 100 εκ. ευρώ, τα οποία δεν υπάρχουν, ενώ σ’ όλα αυτά τα ζητήματα έρχεται να προστεθεί η πρόταση για χαρακτηρισμό της γραμμής Βόλου-Παλαιοφαρσάλων, ως νεότερο μνημείο από την αρμόδια αρχαιολογική αρχή. Η δυσμενής αυτή εξέλιξη είναι δυσοίωνη για την ομαλή διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων, καθώς οι δύο πόλεις δεν θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου σε όλους τους φορείς της Μαγνησίας αλλά και της Λάρισας σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση του Νομού. Σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου, στην προχθεσινή συνάντηση που είχε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ, με τον Γενικό Διευθυντή Υποδομών και τον Διευθυντή Μελετών, διαπιστώθηκε πως κινδυνεύουν άμεσα να μην υλοποιηθούν τα έργα τα οποία είχαν εξαγγελθεί.

Ανακαίνιση γραμμής

Ειδικότερα, για την ανακαίνιση της γραμμής Βόλου –Λάρισας, εκπονούνται δύο μελέτες, μία από μηχανικούς του ΟΣΕ για το τμήμα Βελεστίνου-Λάρισας, η οποία θα είναι έτοιμη σε τέσσερις έως πέντε μήνες και η άλλη για το τμήμα Βελεστίνου-Βόλου από ιδιώτη. Στη δεύτερη περίπτωση έχει ολοκληρωθεί η προμελέτη, έχουν ληφθεί οι άδειες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ωστόσο δεν υπάρχει πίστωση για την εκπόνηση της οριστικής μελέτης.
Στο σημείο αυτό ο κ. Αναγνώστου τόνισε πως «το ποσό που απαιτείται σύμφωνα με τον ΟΣΕ είναι 120.000 ευρώ, ποσό που οργανισμός δυσκολεύεται να καταβάλλει. Αν δεν προκηρυχτεί άμεσα η ανάθεση της μελέτης, τα έργα δεν πρόκειται να ξεκινήσουν πριν από το 2010 και δεν θα είμαστε έτοιμοι για τους Μεσογειακούς Αγώνες».
Ακόμη, όπως επεσήμανε ο κ. Αναγνώστου, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, έχει προϋπολογιστεί περίπου στα 100.000.000 ευρώ, ποσό που πρέπει να ανευρεθεί μέσα από άλλες πηγές χρηματοδότησης, καθώς ο ΟΣΕ δεν μπορεί να εξασφαλίσει αυτό το ποσό.

Διατηρητέες
οι… γραμμές

Παρ’ όλα αυτά στα ήδη μείζονα προβλήματα έρχεται να προστεθεί και το έγγραφο της 5ης Εφορείας Νεότερων Μνημείων, η οποία ζητά το χαρακτηρισμό ή μη ως νεότερου μνημείου της μετρικής γραμμής των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας και συγκεκριμένα των κτιριακών εγκαταστάσεων, της γραμμής, του τροχαίου υλικού και όλων των τεχνικών έργων από το Σταθμό Βόλου μέχρι και τον Σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. «Ως γνωστόν στην συγκεκριμένη μετρική γραμμή έχει χαραχθεί η νέα γραμμή της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, για να αποφευχθεί η διέλευση τρένων, το γνωστό «S» της περιοχής Μελισσατίκων. Αν αυτό συμβεί αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι η ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας παραπέμπεται στις καλένδες», σημείωσε ακόμη ο κ. Αναγνώστου.
Παράλληλα στη συνάντηση συζητήθηκε και η προοπτική της γραμμής Αλμυρός-Βελεστίνο, όπου ακόμη δεν έχουν τελειώσει οι μελέτες κι ο ΟΣΕ αδυνατεί να βρει τα απαραίτητα κονδύλια, ενώ σε ό,τι αφορά τις ανταποκρίσεις, ο ΟΣΕ απάντησε πως αδυνατεί να υλοποιήσει πιο γρήγορα και τακτικά δρομολόγια. Επιπλέον, ο ΟΣΕ δεν μπορεί να δρομολογήσει τη γραμμή που ζήτησε το Τ.Ε.Ε. από Βόλο προς Καλαμπάκα, καθώς χρειάζεται τροχαίο υλικό, το οποίο δεν διαθέτει ο Οργανισμός. Για όλα αυτά τα προβλήματα ο κ. Αναγνώστου απέστειλε σχετική επιστολή προς τους βουλευτές Μαγνησίας, τους βουλευτές Λάρισας, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, τον Νομάρχη Μαγνησίας, τον Νομάρχη Λάρισας, το Δήμαρχο Βόλου, το Δήμαρχο Λάρισας, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Τ.Ε.Ε. Κ/Δ Θεσσαλίας, το πρόεδρο Ε.Ε. Μεσογειακών Αγώνων και το Δ.Σ. Μεσογειακών Αγώνων. Η επιστολή αφού αναφέρει όλα τα προβλήματα, καταλήγει: «Κρίνουμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσουμε συνεχείς παρεμβάσεις, ο καθένας από τη θέση που κατέχει, ώστε:
-Να χρηματοδοτηθεί και να προκηρυχθεί άμεσα η οριστική μελέτη της γραμμής Βόλου – Βελεστίνου.
-Να ξεκινήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την εξεύρεση της σημαντικής πίστωσης των 100 εκ. ευρώ σύμφωνα με τις υπηρεσίες του ΟΣΕ που θα απαιτηθούν για την ανακατασκευή και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας.
-Να γίνουν όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την αποφυγή του χαρακτηρισμού ως νεότερου μνημείου της μετρικής γραμμής των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας, γεγονός που αν πραγματοποιηθεί «νεκρώνει» το όλο έργο. Θεωρούμε ότι ο χρόνος που απομένει είναι ελάχιστος και απαιτείται η κινητοποίηση όλων μας, προκειμένου να μην βρεθούμε μπροστά σε πολύ δυσάρεστες εκπλήξεις».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου