ΤΟΠΙΚΑ

Συμφώνησαν… ότι διαφωνούν

συμφώνησαν-ότι-διαφωνούν-851206

Στα ύψη το θερμόμετρο στη Βουλή για την Παιδεία. Ο Κώστας Καραμανλής κάλεσε τους αρχηγούς να δεσμευτούν στη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής για διάλογο από μηδενική βάση, με στόχο την αναμόρφωση του Λυκείου και την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κάλεσε όλους να καταδικάσουν τα φαινόμενα βίας στα σχολεία και τα πανεπιστήμια και να πάρουν θέση για το άσυλο. Παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε στο στόχο για χρηματοδότηση της Παιδείας με το 5% του ΑΕΠ. Οπως είπε ο πρωθυπουργός , από τη Δευτέρα η κυβέρνηση ξεκινά το διάλογο για την Παιδεία
Πρόσκληση Αρη Σπηλιωτόπουλου στο διάλογο προς όλες τις κατευθύνσεις, με άνοιγμα στο ΠΑΣΟΚ.
Έσχατη προσπάθεια διάσωσης της κυβέρνησης η πρόταση για διάλογο για την Παιδεία, απάντησε ο Γ. Παπανδρέου.
«Όχι» στην πρόσκληση σε διάλογο είπε η Αλέκα Παπαρήγα που παρουσίασε τη συνολική πρόταση του ΚΚΕ για την Παιδεία.
Να καταργηθεί ο νόμος πλαίσιο, να παγώσει ο νόμος για τα ΚΕΣ και να αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία, ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Θύλακας έξω από τους νόμους του κράτους το άσυλο, τόνισε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης.
Ο Καραμανλής για το διάλογο
Τοποθετούμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση με θέμα την Παιδεία, ο κ. Καραμανλής πρότεινε «να αναλάβουμε την ευθύνη του διαλόγου όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. Να ορίσουμε ο καθένας ένα συνάδελφο βουλευτή και να συγκροτήσουμε για το σκοπό αυτό μια Πολιτική Επιτροπή υψηλού επιπέδου, τα μέλη της οποίας να είναι σε διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπουργό Παιδείας. Να μεταφέρουν τις ιδέες και τις προτάσεις των κομμάτων τους, αλλά και να πληροφορούν τα κόμματά τους για την εξέλιξη του διαλόγου».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, η επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων θα γίνει σε συνεργασία με το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και σε «αμφίδρομη σχέση» με το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Σύμφωνα με την πρόταση του πρωθυπουργού, ειδική ομάδα θα μελετήσει τα πιο ενδιαφέροντα συστήματα σε διεθνές επίπεδο και θα υποβάλει τόσο στο Συμβούλιο, όσο και την Πολιτική Επιτροπή σχετική έκθεση, ενώ, μια ομάδα εργασίας θα αντλήσει -αξιοποιώντας και το Διαδίκτυο- τις απόψεις ολόκληρης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ολόκληρης της κοινωνίας.
«Ο διάλογος αρχίζει από μηδενική βάση. Δεν έχουμε λόγο να προκαταλάβουμε κανέναν. Δεν ζητούμε από κανέναν να επικυρώσει προειλημμένες αποφάσεις» είπε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας ότι η μεταρρύθμιση θα είναι όλων των κομμάτων.
«Δεσμεύομαι για το σκοπό αυτό να πραγματοποιήσουμε νέα προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση το αργότερο σε τέσσερις μήνες από τώρα».

Ζήτησε, μάλιστα, στην δευτερολογία του, καθαρή τοποθέτηση και θετική απάντηση στην πρότασή του για διάλογο στην Παιδεία από την αντιπολίτευση, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν είναι ώρα για προφάσεις, αλλά για αποφάσεις.

Κλείνοντας την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή τόνισε ότι η κυβέρνηση από τη Δευτέρα θα ξεκινήσει το διάλογο για την Παιδεία. «Ελπίζω και πιστεύω, έστω και την ύστατη στιγμή, να ανταποκριθούν όλοι», είπε χαρακτηριστικά.

Παρά τη διαπίστωσή του ότι από κάποιες πλευρές υπήρξαν επιφυλάξεις, υπεκφυγές, μισόλογα, ανοιχτή ή υποκρυπτόμενη άρνηση διαλόγου, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «η πρόταση εξακολουθεί να ισχύει».

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι «καταθέσαμε, ίσως για πρώτη φορά, πάντως από τις σπάνιες φορές στα χρονικά των κοινοβουλευτικών συζητήσεων μια τόσο γνήσια και ειλικρινή πρόταση για συνεννόηση, επιτέλους, σε αυτό το ευαίσθητο και κορυφαίο ζήτημα της παιδείας».
Για το άσυλο ο πρωθυπουργός είπε ότι «παραβιάζεται βάναυσα από στοιχεία ξένα προς τα Ιδρύματα». Πρόσθεσε ότι «είναι ανάγκη να ξέρουμε όλοι τι ακριβώς εννοούμε ως πανεπιστημιακό άσυλο και τι ακριβώς προστατεύει. Σε καμιά περίπτωση πάντως το Πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος για τον οποίο κανένας δεν ευθύνεται. Δεν είναι χώρος καταφύγιο και ορμητήριο βίας».

Για τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να καλύψει τις κοινοτικές υποχρεώσεις της χώρας και να βάλει τάξη. «Ο,τι καλύτερο υπάρχει, αν υπάρχει, να γίνει. Το συζητάμε. Δεν είναι όμως ώρα για δογματισμούς. Έχουμε υποχρέωση να βρούμε λύσεις».
Εξάλλου, κάλεσε όλες τις πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν και απέναντι σε φαινόμενα βιαιοτήτων, καταστροφών και καταλήψεων στη Μέση Εκπαίδευση: «Χρειάζεται να πάρουμε όλοι ξεκάθαρη θέση. […] Να καταδικάσουμε και να απομονώσουμε από κοινού κάθε μορφή βίας και κάθε εκφραστή της».

Επανέλαβε ακόμη την απόφαση της κυβέρνησης «να συνεχίσουμε σταθερά τη σύγκρουση με τις προκλήσεις, με τα μεγάλα προβλήματα. Τα πυροτεχνήματα, οι μικροκομματικές σκοπιμότητες, η εκλογολογία την αφήνουμε σε άλλους. Δεν μας αφορούν. Εμείς θα κριθούμε στο πεδίο της πραγματικής πολιτικής και της αποτελεσματικότητας».

Ανοιγμα Σπηλιωτόπουλου στο ΠΑΣΟΚ
Ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος κάλεσε όλα τα κόμματα και την εκπαιδευτική κοινότητα να συνεισφέρουν στον διάλογο για την Παιδεία. Επανέλαβε ότι θα γίνει από μηδενική βάση, τόνισε ότι δεν θα αφήσει να κυλήσει σε ακατάσχετη εκλογολογία και παραδέχτηκε ότι τα προβλήματα που πρέπει βρουν λύση είναι πολλά.
Ο υπουργός Παιδείας έκανε άνοιγμα στο ΠΑΣΟΚ σημειώνοντας: «Είμαστε ανοιχτοί να ακούσουμε όλες τις απόψεις. Διάβασα το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και είδα ότι υπάρχουν προτάσεις που μπορούμε να συζητήσουμε», υπογράμμισε.
Πάντως, ο υπουργός Παιδείας απαντώντας στον Γ. Παπανδρέου και τις επικρίσεις του σχετικά με προσχηματικό προεκλογικό διάλογο της κυβέρνησης επεσήμανε: «Πρέπει να πω ξεκάθαρα ότι ούτε έχω λάβει καμία εντολή, ούτε έχω πρόθεση να συμπεριφερθώ προεκλογικά και δεν θα αφήσω το διάλογο να κατρακυλήσει σε μια ακατάσχετη εκλογολογία».

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος επανέλαβε ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να αιφνιδιάσει κανένα και να χρησιμοποιήσει τον διάλογο για μικροκομματικά παιχνίδια, γιατί, όπως είπε, οι αλλαγές δεν θα αφορούν ούτε το 2009 ούτε το 2010, αλλά το μέλλον των νέων.

Ειρηνικό συλλαλητήριο
Ολοκληρώθηκε το συλλαλητήριο που οργάνωσαν το Συντονιστικό Γενικών Καταλήψεων των Σχολών Αθήνας, το Συντονιστικό Αντίστασης Μαθητών και το Συντονιστικό Μαθητών Αλέξης Γρηγορόπουλος με αφορμή την προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.

Οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια, όπου με συνθήματα εξέφρασαν την αντίθεσή τους, μεταξύ άλλων, στην πρόσκληση της κυβέρνησης για διάλογο περί των εκπαιδευτικών ζητημάτων και της καταστρατήγησης του ασύλου και ακολούθως, πορεύτηκαν προς το Σύνταγμα, όπου παρέμειναν για αρκετή ώρα φωνάζοντας συνθήματα σχετικά με τα πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στη συνέχεια επέστρεψαν στα Προπύλαια και διαλύθηκαν ειρηνικά.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου