ΤΟΠΙΚΑ

Χωρίς νομιμοποίηση ο νόμος πλαίσιο

χωρίς-νομιμοποίηση-ο-νόμος-πλαίσιο-851206

«Ο νόμος – πλαίσιο της ΝΔ δεν έχει πια καμιά κοινωνική νομιμοποίηση» δήλωσε ο Αλέκος Αλαβάνος, σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την κατάθεση 28 τροπολογιών του ΣΥΝ στο νομοσχέδιο, ουσιαστικά ενός «αντινομοσχεδίου» για την παιδεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΝ.
Ο κ. Αλαβάνος αναφέρθηκε στα αποτελέσματα του συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ, τονίζοντας ότι παρά «τις επιθέσεις, παρά τις συκοφαντίες, παρά την επιστράτευση όλου του μηχανισμού της Δημόσιας Τάξης, παρά τις προσπάθειες διάσπασης, παρά τους αγανακτισμένους πρυτάνεις, είδε να εγκρίνεται πλατειά ο απολογισμός του στις πιο μαζικές μέχρι σήμερα διαδικασίες συμμετοχής των διδασκόντων στα ελληνικά πανεπιστήμια».
Το πολιτικό συμπέρασμα, κατά τον κ. Αλαβάνο, είναι ότι «ο αγώνας τους για το άρθρο 16 ήδη έχει φέρει αποτελέσματα» και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να αποσύρει αμέσως το νόμο πλαίσιο.
Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει τις δικές της θέσεις για την παιδεία, σημείωσε ότι απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε όλη την κοινωνία. Έχουν τη μορφή 28 τροπολογιών «που αλλάζουν σε βάθος ένα προς ένα όλα ανεξαίρετα τα άρθρα του κυβερνητικού νομοσχεδίου».
Οι θέσεις του ΣΥΝ, είπε ο κ. Αλαβάνος, είναι σε μετωπική σύγκρουση με τις κυβερνητικές θέσεις. Διευκρίνισε ότι «οι τροπολογίες μας δεν έχουν κανένα περιθώριο συζήτησης και διαπραγμάτευσης με το κυβερνητικό νομοσχέδιο που αντίπαλός του είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο. Κατατέθηκαν, καταγράφηκαν, προτείνονται ως βάση διαλόγου στην ελληνική κοινωνία. Θα αποσυρθούν αμέσως πριν από την κατ άρθρο συζήτηση στη Βουλή».
Αναφερόμενος στο κυβερνητικό νομοσχέδιο πρόσθεσε ότι «η ΝΔ θέλει τον πανεπιστημιακό χώρο να παραδοθεί στην ιδιωτική επιχειρηματικότητα. Μισεί το δημόσιο πανεπιστήμιο. Εμείς θεωρούμε το πανεπιστήμιο έκφραση του δημόσιου χώρου της γνώσης και των ελευθεριών. Εμείς αγαπάμε το δημόσιο πανεπιστήμιο. Με πάθος».
Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο Συνασπισμός περιλαμβάνονται:
– Η υποχρέωση του Κράτους να παρέχει την ανώτατη εκπαίδευση σε κάθε πολίτη
– Τα πανεπιστήμια με κοινωνικό χαρακτήρα κι όχι αγοραία ινστιτούτα κατάρτισης
– Οι εσωτερικοί κανονισμοί ως παράγοντες αυτοτέλειας κι όχι ως μέσα υποταγής στις κυβερνήσεις
– Ο ακαδημαϊκός και αναπτυξιακός προγραμματισμός όχι ως εκβιασμός για την κρατική στήριξη, αλλά με εγγύηση της δημόσιας χρηματοδότησης
– Η διοικητική υπηρεσία κι ο επικεφαλής της όχι ως κομματικός επίτροπος αλλά ως όργανο της Συγκλήτου
– Ο επαναπροσδιορισμός δομής και περιεχομένου προπτυχιακών σπουδών μακριά από τη λογική της διασποράς σχολών και τμημάτων του «τίποτα» σε όλη την Ελλάδα για εκλογοθηρικούς λόγους
– Η λειτουργία των εξαμήνων ως θέμα του πανεπιστημίου κι όχι ως απεργοσπαστικό εργαλείο της κυβέρνησης
– Η πλήρης διαφάνεια για τα τεκταινόμενα στο πανεπιστήμιο με ενημέρωση διαδικτυακών τόπων
– Η κατάργηση των «τουριστών» – μεγαλοκαθηγητών, η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ
– Η προκήρυξη οργανικών θέσεων στο ΔΕΠ, η λήξη του εξευτελιστικού καθεστώτος των συμβασιούχων του 407/1980
– Η επιλογή του φοιτητή για σύγγραμμα και βοήθημα, η ενίσχυση συμβατικών και ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών
– Η υποχρέωση απολογισμού απερχόμενων διοικήσεων
– Η απαγόρευση καταβολής διδάκτρων όχι μόνο για τις προπτυχιακές, αλλά και για τις μεταπτυχιακές σπουδές
– Η στήριξη -κι όχι η «απέλαση»- των φοιτητών με οικονομικά προβλήματα, επέκταση του θεσμού των υποτροφιών, ανταποδοτικές υποτροφίες
– Μέτρα για τα άτομα με αναπηρία
– Η αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου
– Το 5% για την Παιδεία
– Η ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου