ΤΟΠΙΚΑ

Τηλεδιάσκεψη για την εξωγήινη ζωή στο 2ο Γυμνάσιο Βόλου

τηλεδιάσκεψη-για-την-εξωγήινη-ζωή-στο-2-60157

Οι μαθητές της γ’ τάξης συνομίλησαν μέσω skype με το Βολιώτη Αστροφυσικό, Ν. Πράντζο που βρίσκεται στο Παρίσι

Στο βασανιστικό ερώτημα αν είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν, επιχείρησε να απαντήσει ο Βολιώτης καθηγητής αστροφυσικός και Διευθυντής Ερευνας στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών Γαλλίας CNRS, Νικόλαος Πράντζος, σε επικοινωνία μέσω skype που είχε απευθείας από το Παρίσι με τους μαθητές της γ’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Βόλου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η διεύθυνση του Γυμνασίου ανέλαβε την πρωτοβουλία να προσεγγίσει το Βολιώτη καθηγητή που διαπρέπει στο εξωτερικό στο πλαίσιο του ανοίγματος του σχολείου προς την κοινωνία. «Ενα σχολείο πρέπει να έχει επαφή με πανεπιστήμια, με ερευνητικά κέντρα και να δίνει διαφορετικά ερεθίσματα στους μαθητές. Αλλωστε και οι ίδιοι οι μαθητές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκτός σχολείου διδασκαλία», ανέφερε η καθηγήτρια της τάξης, Νίκη Χατζηκυριάκου.

Για μία ολόκληρη διδακτική ώρα, οι μαθητές άκουγαν με προσοχή το Βολιώτη αστροφυσικό, να αναφέρεται στην πρόοδο που έχει κάνει η ανθρωπότητα σε ό,τι αφορά τις γνώσεις της για το Σύμπαν.

Αναφέρθηκε στα σχέδια γαιοποίησης του Αρη, ο οποίος ενδεχομένως να καταστεί κατοικήσιμος σε μερικούς αιώνες από σήμερα, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι προς το παρόν παραμένει ένα εχθρικό περιβάλλον για τον άνθρωπο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις μαθητών αν μπορεί να αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει εξωγήινη ζωή από τη στιγμή που δεν την έχουμε ανακαλύψει ο κ. Πράντζος ήταν κατηγορηματικός: «Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι κάτι δεν υπάρχει. Δεν είμαστε σίγουροι για τίποτα. Αναζητούμε μορφές ζωής που γνωρίζουμε ή μπορούμε να φανταστούμε. Εάν υποθέσουμε ότι η εξωγήινη ζωή που αναζητούμε είναι τόσο αναπτυγμένη και κινείται στην πέμπτη διάσταση, ερευνητικά δεν μας βοηθά. Ισως να μας έχουν βρει εκείνοι και να μας αφήνουν ανεπηρέαστους, ακριβώς επειδή είναι τόσο εξελιγμένοι. Δεν γνωρίζουμε. Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε», ανέφερε ο αστροφυσικός, εξάπτοντας το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου