ΤΟΠΙΚΑ

Πώς κρίνουν το Βόλο οι… Βολιώτες

πώς-κρίνουν-το-βόλο-οι-βολιώτες-851206

Εύστοχες αλλά κυρίως ενδεικτικές για το πώς θα πρέπει να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα της πόλης του Βόλου, ώστε να βελτιωθούν οι υποδομές, να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι τοπικές επιχειρήσεις και να αυξηθεί η απασχόληση, είναι οι απαντήσεις των Βολιωτών που ρωτήθηκαν στην έρευνα που έγινε στα πλαίσια εκπόνησης του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του Βόλου που έχει κατατεθεί στο Δήμο Βόλου.
Η πλειοψηφία των Βολιωτών θεωρεί καλή την ποιότητα ζωής στο Βόλο. Ωστόσο οι νεανικές ομάδες του πληθυσμού είναι πιο επιφυλακτικές συγκεντρώνοντας περισσότερα ποσοστά η απάντηση “ Μέτρια “ και ειδικότερα στον τομέα της αναψυχής και του πολιτισμού.
Πολύ καλή θεωρεί την ποιότητα ζωής στο Βόλο μόνο το 6%, καλή τη θεωρεί ένα ποσοστό 49,20%, μέτρια ένα ποσοστό της τάξεως του 37,80%, κακή το 5,40% και πολύ κακή μόλις το 1,60%.
Από τις απαντήσεις διαφαίνεται μία αισιοδοξία για το μελλοντικό βιοτικό επίπεδο των κατοίκων, την ποιότητα ζωής και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων κυρίως από τους απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν παρατηρείται ωστόσο το ίδιο για τον τομέα της απασχόλησης.
Μέσα από τα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνεται ότι ο Βόλος είναι μία πόλη που αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα ανεργίας, ενώ η δυνατότητα εύρεσης εργασίας στην πόλη θεωρείται κακή για τους ανειδίκευτους εργάτες και μέτρια προς κακή για όσους έχουν ειδική κατάρτιση.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 370 κατοίκων του Π.Σ Βόλου από ομάδα φοιτητών- ερευνητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και παρουσιάζεται για πρώτη φορά, ενώ θα περιλαμβάνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Βόλου, που εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ειδικότερα από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας , Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Εργαστήριο Περιφερειακών Οικονομικών Αναλύσεων με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Γιώργο Πετράκο.
Η έρευνα καταγράφει τους προβληματισμούς, τις προτάσεις και τις αντιλήψεις των κατοίκων της πόλης προκειμένου να ληφθούν υπόψιν σε μία αναπτυξιακή διαδικασία- όπως επισημαίνεται- που θα έχει στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, αλλά και την προώθηση της έννοιας του συμμετοχικού σχεδιασμού, ως μέθοδο αναπτυξιακής στρατηγικής.
Ποιότητα
υποδομών
Αξιολογώντας τις υποδομές της πόλης, όσον αφορά στους δρόμους, τις πλατείες, τους ελεύθερους χώρους, τα δίκτυα ύδρευσης, την ποιότητα των υποδομών από τους ερωτηθέντες, χαρακτηρίζεται μέτρια με ποσοστό 49%, καλή 27,3%, πολύ καλή 4,32%, κακή 18,64% και πολύ κακή 1,10%
Μεγαλύτερο μειονέκτημα χαρακτηρίζεται η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, καθώς και οι ανεπαρκείς χώροι πρασίνου και πλατειών, κυρίως σε ερωτηθέντες ηλικίας από 35-44 χρόνων .
Αξιοσημείωτο εξάλλου ότι ένα 20% του δείγματος που χαρακτηρίζει κακή την ποιότητα των υποδομών, θεωρεί τις παραπάνω ελλείψεις πολύ σημαντικές για την γενικότερη εικόνα της πόλης
Ανταγωνιστικότητα
επιχειρήσεων
Οι ερωτηθέντες θεωρούν μέτρια τη σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής των τουριστικών επιχειρήσεων.(49,16%), πολύ καλή 3,51%, καλή 29,19%, κακή 15,69% και πολύ κακή 2,16%
Έκριναν κυρίως τα εστιατόρια και τα τσιπουράδικα της παραλίας, ενώ άλλου είδους τουριστικές επιχειρήσεις φαίνεται ότι είτε δεν υπάρχουν είτε δεν είναι γνωστές στους περισσότερους κατοίκους.
Δυνατότητα
εύρεσης
εργασίας

Μέσα από τα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνεται ότι ο Βόλος είναι μία πόλη που αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα ανεργίας. Η δυνατότητα εύρεσης εργασίας στην πόλη θεωρείται κακή για τους ανειδίκευτους εργάτες και μέτρια προς κακή για όσους έχουν ειδική κατάρτιση.
Παρατηρείται εξάλλου έντονη δυσαρέσκεια των νεανικών ομάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αναγκάζονται συχνά να μεταναστεύουν σε μεγαλύτερα αστικά κέντρα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη)
Σε ποσοστά αυτό μεταφράζεται σε 0,54% των ερωτηθέντων, το οποίο θεωρεί μόνο την κατάσταση Πολύ καλή για όσους έχουν κατάρτιση και σε ποσοστό 1,10% για τους ανειδίκευτους, Καλή τη θεωρεί για όσους έχουν κατάρτιση 9,46%, ενώ για τους ανειδίκευτους το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 4,30%. Μέτρια θεωρείται η κατάσταση σε ένα ποσοστό 40,54% γι΄ αυτούς που ψάχνουν για δουλειά και έχουν κατάρτιση, ενώ ένα ποσοστό 21,60% θεωρεί την κατάσταση πολύ κακή για όσους ψάχνουν εργασία και είναι ανειδίκευτοι.
Προσδοκίες
για το μέλλον
Από τις απαντήσεις διαφαίνεται μία αισιοδοξία για το μελλοντικό βιοτικό επίπεδο των κατοίκων, την ποιότητα ζωής και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων κυρίως από τους απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν παρατηρείται το ίδιο για τον τομέα της απασχόλησης.
Ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος (41%) δεν περιμένει καμία βελτίωση για την επόμενη 5ετία, ενώ αξιόλογο είναι το ποσοστό (16%) που αναμένει ακόμη και αύξηση της ανεργίας.

Ισχυρότερα
πλεονεκτήματα
Ο τουρισμός θεωρείται από τους περισσότερους το μεγαλύτερο “όπλο” της πόλης με ένα ποσοστό 79,45%, ακολουθεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (48,91%), η κεντροβαρής θέση της πόλης (37,29%), το γεγονός ότι ο Βόλος είναι Ολυμπιακή Πόλη (34,05%), επιβατικό λιμάνι (30,54%) και εμπορικό λιμάνι (23,24%). Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι θεωρείται και μάλιστα με μεγάλη διαφορά σημαντικότερο το επιβατικό λιμάνι από την ύπαρξη του εμπορικού, γεγονός που όπως επισημαίνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο, αντιστρέφει μία παγιωμένη αντίληψη για την πόλη, απαξιώνοντας την βιομηχανική και ενισχύοντας την τουριστική της διάσταση.

Ισχυρότερα
μειονεκτήματα
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα με ένα ποσοστό 53% θεωρείται το ισχυρότερο μειονέκτημα για όσους ρωτήθηκαν στην έρευνα. Πολύ σημαντική άλλωστε θεωρείται και η έλλειψη πολιτικού αεροδρομίου και η σύνδεση της πόλης με το εξωτερικό (46%) και ακολουθούν ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την πόλη, η χαμηλή ποιότητα των αστικών υποδομών, η αδυναμία των μικρών επιχειρήσεων για εκσυγχρονισμό καθώς και η έλλειψη επιχειρηματικής κουλτούρας που δεν ενθαρρύνει τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου