ΤΟΠΙΚΑ

Το τραμ έρχεται και στο Βόλο…

το-τραμ-έρχεται-και-στο-βόλο-851206

Ενα σημαντικό έργο, που διεκδικεί εδώ και πολλά χρόνια η πόλη του Βόλου και που δεν είναι άλλο από την κατασκευή και τη λειτουργία ελαφρού τύπου τραμ στην περιοχή μας, αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά.
Με τα λόγια αυτά ξεκίνησε τη χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων ο Δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης, που δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχθές στην Αθήνα δρομολογήθηκε η υλοποίηση της πρόσφατης απόφασης του Υπουργείου Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τη μελέτη σκοπιμότητας για την λειτουργία τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου με το ποσό των 400.000 ευρώ. Ποσό το οποίο θα απορροφηθεί από πιστώσεις του Γ΄ ΚΠΣ ή από πόρους του ΕΣΠΑ.
Στην προχθεσινή σύσκεψη στην Αθήνα εκτός από το Δήμαρχο Βόλου πήραν ακόμη μέρος ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνα ( ΟΑΣΑ) κ. Γούναρης και Κοντογιάννης, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της ΤΡΑΜ Α.Ε κ. Μαν. Παναγιωτάκης. Τη μελέτη θα την υλοποιήσει η ΤΡΑΜ Α.Ε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.
Η μελέτη που θα εκπονηθεί, σύμφωνα με το Δήμαρχο Βόλου , θα περιλαμβάνει την οικονομική και τεχνική σκοπιμότητα και όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή και λειτουργία τραμ και βέβαια όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία, προκειμένου μέσα από τις εναλλακτικές διαδρομές, να προκριθεί ως πλέον εφικτή διαδρομή η λειτουργία του τραμ σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα και ειδικότερα σε μία συνολική διαδρομή 18 χιλιομέτρων.

Το χρονοδιάγραμμα
Ο Δήμαρχος Βόλου χαρακτήρισε την προχθεσινή σύσκεψη στην Αθήνα αποφασιστικής σημασίας καθώς υπήρξαν δεσμεύσεις, όπως είπε, των συμμετεχόντων για την υλοποίηση των παρακάτω χρονοδιαγραμμάτων. Ειδικότερα αποφασίστηκε:
– Η Α΄ φάση να αφορά στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, προκειμένου να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την επιλογή του γραφείου που θα αναλάβει τη σύνταξη της οικονομικοτεχνικής μελέτης, της μελέτης σκοπιμότητας και της τεχνικής μελέτης. Η προθεσμία που ορίστηκε για να βγει στον «αέρα» η προκήρυξη είναι η 15η Μαρτίου του 2009
– Η Β’ φάση είναι η 30η Μαΐου του 2009 για να υπογραφεί η σύμβαση, ενώ η μελέτη θα παραδοθεί στις 30 Μαρτίου του 2010.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια σύνταξης της μελέτης και αντλώντας τα πρώτα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία ο Δήμος θα αρχίσει συζητήσεις με την ΤΡΑΜ Α.Ε για το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του έργου, όπου θα είναι σίγουρη η συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι είναι μία σημαντική στιγμή για τη πόλη και για το συγκεκριμένο έργο, αφού όπως σημείωσε έχουμε πλέον μπροστά μας την αφετηρία, τον προγραμματισμό και τη χρηματοδότηση της μελέτης. Χωρίς τη μελέτη, πρόσθεσε, που θα δώσει τα απαραίτητα τεχνικοοικονομικά στοιχεία, χωρίς τα οποία τόσα χρόνια δεν μπορούσαμε να έχουμε ουσιαστικές προτάσεις από υποψήφιους επενδυτικούς οίκους του εξωτερικού , καθώς ήδη για το θέμα του τραμ έχουν ήδη επισκεφθεί το Δήμο επενδυτές από τη Γερμανία, την Κίνα και το Ισραήλ.
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η μελέτη, δεν μπορούμε, είπε ο Δήμαρχος Βόλου, να διαμορφώσουμε την οικονομική δυνατότητα χρηματοδότησης και λειτουργίας του έργου. Αυτό θα υπάρχει, όπως υπογράμμισε, μέχρι τα τέλη του 2009, όταν θα υπάρχουν οι ενδείξεις για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τα διάφορα χρηματοδοτικά σχήματα, είτε ιδιωτικά είτε με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών για ενδεχόμενη χρηματοδότηση του έργου από πόρους του ΕΣΠΑ.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση αν το έργο αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέχρι το 2013 που θα γίνουν οι Μεσογειακοί Αγώνες, ο Δήμαρχος Βόλου δεν το απέκλεισε, αφού, όπως είπε, οι πρωταρχικές λύσεις που έχουν προταθεί δεν θα επιφέρουν μεγάλη αναταραχή στην πόλη, καθώς δεν προβλέπεται ιδιαίτερα μεγάλο τεχνικό έργο.

Το Πρόγραμμα
ΣΥΝ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη στη χθεσινή συνέντευξη ο Δήμαρχος Βόλου αναφέρθηκε και σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχθές στο Υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα με αφορμή την έναρξη του προγράμματος ΣΥΝ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ, το οποίο χρηματοδοτείται από τα υπουργεία Μεταφορών και Εσωτερικών και το οποίο θα ξεκινήσει και στο Βόλο με τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ από 1.1.2009. Το πρόγραμμα είναι διάρκειας 14 μηνών, μέχρι 29 Φεβρουαρίου 2010 και το ποσό που αντιστοιχεί στο Δήμο Βόλο είναι 533.933 ευρώ. Στη σύσκεψη στο Υπουργείο δόθηκαν διευκρινίσεις για τον τρόπο υλοποίησης του έργου και τον τρόπο πληρωμής από τριμελή Επιτροπή, που θα συσταθεί ειδικά για το σκοπό αυτό και στην οποία τα δύο μέλη της θα είναι
εκπρόσωποι του Δήμου, ενώ το τρίτο θα είναι εκπρόσωπος του Αστικού ΚΤΕΛ.
Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στο Δήμο Βόλου ο Δήμαρχος Βόλου ενεχείρισε στο Γενικό Διευθυντή Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου κ. Νίκο Παλαμιώτη και τους Διευθυντές Οικονομικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας κ.κ. Μαρία Μουσκή και Ντίνο Παπαευσταθίου την παρακάτω επιστολή:
«Όπως γνωρίζετε, από 1-1-2009 αρχίζει η εφαρμογή του προγράμματος ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ με την συνεργασία του Δήμου και του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου.
Σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογράψει ο Δήμος Βόλου και το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ, του οποίου η εφαρμογή στην πόλη μας έχει εγκριθεί με την 365/08 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, χρηματοδοτείται με 533.933 € και έχει διάρκεια υλοποίησης 14 μήνες.
Το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου με βάση τη σύμβαση και το αντικείμενο που περιγράφει για το παραγόμενο έργο, επεκτείνει και ενισχύει τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες συνοικίες της πόλης μας, εξυπηρετώντας και την μετακίνηση των πολιτών από υπαίθριους χώρους στάθμευσης.
Προκειμένου να κοστολογείται το έργο αυτό, όπως αναφέρουν και οι οδηγίες του προγράμματος που σας επισυνάπτω, πρέπει να συσταθεί μια τριμελής επιτροπή με δυο εκπροσώπους του Δήμου και έναν εκπρόσωπο του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου».
Παρακαλώ να προχωρήσετε σε συνεργασία στη σύσταση της παραπάνω επιτροπής, προκειμένου να εφαρμοστεί η περιγραφόμενη στις οδηγίες διαδικασία τιμολόγησης και πληρωμών».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου