ΤΟΠΙΚΑ

Προβληματικό παραμένει το ΑΣΕΠ

προβληματικό-παραμένει-το-ασεπ-851206

Η προκήρυξη για πρώτη φορά της ειδικής γραπτής δοκιμασίας (τεστ γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων), ο διπλασιασμός του αριθμού των κυλιόμενων πινάκων επιλαχόντων, ενός μηχανισμού που επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία πλήρωσης θέσεων, η μεγάλη αύξηση του αριθμού των αναπληρώσεων, η συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των ενστάσεων, ο πολλαπλασιασμός των θέσεων μερικής απασχόλησης, ήταν οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις με το παρελθόν, στη λειτουργία του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ανεξάρτητης αρχής Γιώργος Βέης, με αφορμή την Ετήσια Έκθεση για το 2007. Νωρίτερα, σήμερα, ο κ. Βέης είχε επισκεφθεί τον πρόεδρο της Βουλής Δημήτρη Σιούφα, προκειμένου να παραδώσει την Ετήσια Έκθεση.
Ο κ. Βέης, επισήμανε ότι «καμία νομοθετική ή διοικητική ρύθμιση δεν προωθήθηκε κατά τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να επιλυθούν τα ζητήματα που είχαν τεθεί από την Αρχή, (προβλήματα σε ζητήματα νομολογίας αλλά και δικαιοδοσίας που προέκυψαν κατά την εφαρμογή των προεδρικών διαταγμάτων για τη μονιμοποίηση συμβασιούχων, αναγκαιότητα άμεσης τοποθέτησης παρέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στο Τμήμα Ειδικών Υποθέσεων του ΑΣΕΠ, δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στις διαδικασίες επιλογής προσωπικού που διεξάγονται από τους φορείς, επιβαλλόμενες νομοθετικές και διοικητικές παρεμβάσεις για διάφορα επιμέρους ζητήματα στα οποία παρατηρείται δυσλειτουργία, ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης προκειμένου να ρυθμιστεί το ζήτημα των αναπληρώσεων διοριστέων, απλούστευση της νομοθεσίας προσλήψεων)».
Ωστόσο, υπάρχουν δύο θέματα, που απασχολούν ιδιαιτέρως την Αρχή. Το πρώτο, «αφορά τις συμβάσεις ανάθεσης έργου, για τις οποίες το ΑΣΕΠ δεν περιορίζεται πλέον στην επισήμανση πως συχνά υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, αλλά θέτει και το ζήτημα της προνομιακής εξασφάλισης εμπειρίας μέσω των συμβάσεων αυτών, ένα πρόβλημα που επιτάθηκε με το νόμο 3613/2007». Άποψη του ΑΣΕΠ είναι ότι «οι διατάξεις που προβλέπουν ότι η βαθμολογία εμπειρίας που αποκτήθηκε στο δημόσιο τομέα με συμβάσεις έργου ή συμμετοχή σε προγράμματα STAGE προσαυξάνεται κατά 50% πρέπει να καταργηθούν άμεσα και ότι επιπλέον πρέπει να αποφεύγεται η χρησιμοποίηση της εμπειρίας ως τυπικού προσόντος διορισμού», ιδιαίτερα για θέσεις που δεν τη δικαιολογούν, καθώς τούτο έχει ως αποτέλεσμα να παραβιάζεται «η αρχή της ισότητας έναντι των υποψηφίων εκείνων που δεν έχουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται με συμβάσεις έργου ή να μετέχουν σε προγράμματα STAGE, όπου η επιλογή γίνεται εκτός διαδικασιών του ΑΣΕΠ».
Το δεύτερο θέμα αφορά «την έκταση του ελέγχου του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις του δημόσιου τομέα, όπου τίθεται το ζήτημα του περιορισμού του ΑΣΕΠ σε «έλεγχο νομιμότητας» των διαδικασιών πλήρωσης θέσεων που διεξάγονται από διάφορους φορείς». Σύμφωνα με το ΑΣΕΠ: «Είναι ανεπίτρεπτη η θέση σε ισχύ νομοθετικών ή άλλων κανονιστικής φύσεως διατάξεων και πράξεων με τις οποίες γίνονται προσλήψεις στο δημόσιο τομέα κατά παραμερισμό του ΑΣΕΠ, με μόνες εξαιρέσεις εκείνες που προβλέπονται στο Σύνταγμα ή σε προϊσχύουσες αυτού διατάξεις που διατηρήθηκαν σε ισχύ. Οποιαδήποτε ρύθμιση σε νόμο ή κανονιστική πράξη ή προκήρυξη διαγωνισμού αγνοεί τα ανωτέρω, προκειμένου να αποστερηθεί το ΑΣΕΠ τις αντίστοιχες εξουσίες του και να περιορισθεί σε έναν τυπικό έλεγχο νομιμότητας».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου