ΤΟΠΙΚΑ

Παγίδες τα καπάκια υδρομέτρων που είναι κατεστραμμένα ή κλέβουν επιτήδειοι

παγίδες-τα-καπάκια-υδρομέτρων-που-είν-106854

Κάθε χρόνο η ΔΕΥΑΜΒ αντικαθιστά 150 καπάκια υδρομέτρων

«Παγίδες» για πεζούς, άτομα με κινητικά προβλήματα και μικρά παιδιά, συνιστούν τα μαντεμένια καπάκια των υδρομέτρων της ΔΕΥΑΜΒ, που βρίσκονται πάνω στα πεζοδρόμια. Μόλις το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι, μητέρα και κόρη τραυματίστηκαν όταν χαλασμένο καπάκι υδρομέτρου υποχώρησε. Ζημιές και κλοπές, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Κάθε χρόνο η ΔΕΥΑΜΒ αναγκάζεται να αγοράζει τουλάχιστον 150 καπάκια για να αντικαταστήσει όσα κλέβουν επιτήδειοι εκμεταλλευόμενοι το μέταλλο ή όσα σπάνε. Μέχρι την αντικατάστασή τους, οι παγίδες απειλούν τους ανυποψίαστους πεζούς…

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το περασμένο Σάββατο, μητέρα και κόρη, εκεί που περπατούσαν αμέριμνες σε πεζοδρόμιο της οδού Δεληγιώργη, ένιωσαν να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους. Καπάκι υδρομέτρου υποχώρησε, με αποτέλεσμα να πέσουν και οι δύο και να τραυματιστούν. Το περιστατικό κατέγραψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, μετά από καταγγελία των γυναικών.

Φαίνεται όμως ότι δεν είναι το μοναδικό. «Παγίδες» συνεχίζουν να υπάρχουν και να ταλαιπωρούν πεζούς και μικρά παιδιά. «Πράγματι, υπάρχει πρόβλημα», παραδέχθηκε ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΜΒ, Δημήτρης Οικονομίδης.

Οπως ανέφερε, κάθε χρόνο, τα ταμεία της επιχείρησης επιβαρύνονται με μερικές εκατοντάδες ευρώ για να αντικατασταθούν τα καπάκια των υδρομέτρων. Σύμφωνα με τον κ. Οικονομίδη, δεν είναι μόνο οι κλοπές, που αφήνουν τα υδρόμετρα ακάλυπτα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κίνδυνοι για τους πεζούς. Είναι και τα σπασμένα. «Εδώ και χρόνια έχουμε έλλειψη στη θέσης του ηλεκτροσυγκολητή για την αποκατάσταση των ζημιών στα πλαίσια των υδρομέτρων. Γίνεται προσπάθεια για τη στελέχωση της θέσης. Ισως με τα νέα οκτάμηνα να ενισχυθούμε. Κάτι τέτοιο θα μας έλυνε τα χέρια. Πράγματι, έχουμε πρόβλημα», είπε ο ίδιος.

Ωστόσο, αυτή την περίοδο, η διοίκηση της ΔΕΥΑΜΒ, μέχρι να οριστεί το νέο διοικητικό συμβούλιο, είναι σε μεταβατικό στάδιο και ενδεχομένως πιο άμεσες πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος, παίρνουν… αναβολή.

Εκτός από τα καπάκια των υδρομέτρων, ανοιχτή πληγή για τα ταμεία της επιχείρησης αλλά και παγίδες για τους πολίτες συνιστούν και οι σχάρες των φρεατίων που κλέβουν επιτήδειοι.

Κάθε χρόνο εκτιμάται ότι απαιτούνται περί τις 12.000 ευρώ για την αντικατάσταση των σχαρών που γίνονται στόχος αγνώστων δραστών. Το κόστος όμως σε χρήμα δεν συγκρίνεται με τους κινδύνους που συνιστούν τα ανοιχτά φρεάτια για τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών.

Τα ανοιχτά φρεάτια λειτουργούν ως παγίδες κυρίως για πεζούς αλλά και ποδηλάτες και είναι ο μόνιμος πονοκέφαλος της ΔΕΥΑΜΒ. Ιδίως σε ήσυχες περιοχές, χωρίς πολυκοσμία, επιτήδειοι αναπτύσσουν ανενόχλητοι τη δράση τους. Αφαιρούν τις μαντεμένιες σχάρες, οι οποίες στη συνέχεια καταλήγουν πιθανότατα σε κάποιο χυτήριο. Φαίνεται να αποκομίζουν κέρδος, την ίδια ώρα που τα ταμεία της ΔΕΥΑΜΒ αιμορραγούν οικονομικά και οι πολίτες που δεν θα δουν εγκαίρως την παγίδα διακινδυνεύουν τη σωματική τους ακεραιότητα.

Σχετικά άρθρα: Τραυματισμός μητέρας και κόρης όταν καπάκι της ΔΕΥΑΜΒ υποχώρησε

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου