ΤΟΠΙΚΑ

Οι νέοι δρόμοι της Μαγνησίας

οι-νέοι-δρόμοι-της-μαγνησίας-851206

Mία σειρά από πολεοδομικές ρυθμίσεις στην ενότητα Βόλου – Νέας Ιωνίας για την πολιτική γης που θα πρέπει να υιοθετηθούν την επόμενη δεκαπενταετία περιλαμβάνονται σε ειδικό κεφάλαιο των τελικών προτάσεων που έχει καταθέσει η Ομάδα, η οποία έχει συντάξει τη Μελέτη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Βόλου. Μία μελέτη που εγκρίθηκε και από το ΥΠΕΧΩΔΕ και η οποία πολύ σύντομα θα κατατεθεί στο Δήμο Βόλου, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης με τους φορείς και με τη συμμετοχή όλων των Δήμων που συμμετέχουν σε αυτό και που είναι όλοι οι Δήμοι του πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, ο Δήμος Αρτέμιδας, ο Δήμος Φερών, ο Δήμος Κάρλας, ο Δήμος Νέας Αγχιάλου και ο Δήμος Αλμυρού.
Ειδικότερα, όπως σημειώνουν οι μελετητές, για την κρίσιμη ζώνη της ενότητας Βόλου – Νέας Ιωνίας, όσον αφορά στις πιέσεις εξάπλωσης δομημένων χρήσεων περί το αστικό κέντρο, κρίνεται απαραίτητη η απαρέγκλιτη επιταγή να επιβληθούν πολεοδομικοί όροι, ώστε η οδική παράκαμψη του Βόλου από τις Νέες Παγασές έως και τα Κάτω Λεχώνια να οριστεί -εκτός ειδικά περιορισμένων εξαιρέσεων, μόνο σε ήδη διαμορφωμένες περιοχές- ως εξωτερικό όριο ανάπτυξης των παντός είδους χρήσεων με αστικό χαρακτήρα.
Κατά προτεραιότητα, σημειώνουν οι μελετητές, κατά μήκος των αξόνων του πρωτεύοντος εθνικού οδικού δικτύου θα πρέπει να ασκηθεί πολιτική χωρικά συγκεντρωτικών πολεοδομικών μηχανισμών με εργαλεία:
– τη χωροθέτηση των απαιτούμενων υποδομών και δραστηριοτήτων, λαμβάνοντας υπόψη τους σημερινούς και τους μελλοντικούς οδικούς κόμβους
– την άμεση απαγόρευση της εκτός σχεδίου δόμησης στον υπόλοιπο χώρο και σε απόσταση 250 μέτρων ένθεν και ένθεν του κεντρικού άξονα των διαπεριφερειακών, των ενδοπεριφερειακών και διανομαρχιακών, καθώς και των ενδονομαρχιακού επιπέδου οδικών αξόνων και η θεσμοθέτηση ενδιάμεσων μέτρων, με στόχο την άμβλυνση των φαινομένων αισθητικής και περιβαλλοντικής υποβάθμισης από υφιστάμενες κατασκευές σε όλο το χώρο κατά μήκος του δικτύου, που εκ των πραγμάτων είναι ο πιο προβληματικός
Ανάλογη πολιτική, σημειώνουν οι μελετητές, θα πρέπει να ασκηθεί μεταβατικά – επιβολή 15 στρεμμάτων ως όριο αρτιότητας και κατάτμησης για όλες τις χρήσεις – έως ότου θεσμοθετηθούν οι προβλέψεις των λεπτομερών σχεδιασμών, από τα υποκείμενα πεδία
– σε ζώνη 500 μέτρων, περιμετρικά του Αλμυρού – Ευξεινούπολης και του Κροκίου
– σε ζώνη 500 μέτρων περιμετρικά του Βελεστίνου
– σε ζώνη η οποία οριοθετείται 500 μέτρα βόρεια από την προβλεπόμενη οδική παράκαμψη της Νέας Αγχιάλου και τον άξονα της οδού έως τα όρια του Δήμου Βόλου, προς το νότο έως και τον αιγιαλό
Τέλος ανάλογη μεταβατική ρύθμιση σε ζώνη 500 μέτρων θα πρέπει να ασκηθεί μεταβατικά και σε ολόκληρο το παράκτιο μέτωπο, από τα όρια του Δήμου Αλμυρού, νότια έως και τον οικισμό της Νέας Αγχιάλου, βόρεια.

Παρεμβάσεις στους
άξονες ανάπτυξης

ΑΞΟΝΑΣ ΒΟΛΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΒΟΡΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΠΗΛΙΟ:
Όπως σημειώνουν οι μελετητές του Ρυθμιστικού, προβλέπεται ο εμπλουτισμός του κοινού ενδιαφέροντος άξονα ανάπτυξης δραστηριοτήτων του διπόλου – με αναφορά την Παλαιά Εθνική οδό Βόλου – Λάρισας, όπου και οι οικισμοί και η σιδηροδρομική γραμμή, όπου και οι σταθμοί του τρένου – με υποδομές διαπεριφερειακού και περιφερειακού ενδιαφέροντος. Ως τέτοια οι μελετητές προτείνουν εμπορευματικό κέντρο, μεγάλο εκθεσιακό κέντρο και επιχειρηματικό κέντρο, που δεν συναντώνται, όπως υπογραμμίζουν, σε κανένα από τους δύο αστικούς πόλους και γι΄ αυτό το λόγο, όπως τονίζουν, θα μπορούσε να υποστηριχθεί από κοινού. Ως χώρος διερεύνησης των συγκεκριμένων χωροθετήσεων οι μελετητές σημειώνουν ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί κατ΄ αρχήν η ζώνη από το Βελεστίνο, νοτιοανατολικά, έως και το Αχίλλειο, βορειοδυτικά.
Στην ίδια ζώνη, όπως προστίθεται στη Μελέτη, δηλαδή σε ενδιάμεση θέση «πλησίον» των δύο αστικών κέντρων, όπου κατοικεί το μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, μπορεί να υποστηριχθεί η χωροθέτηση εργοστασίου ανακύκλωσης απορριμμάτων Κεντρικής Ελλάδος, για τη δημιουργία του οποίου έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από επενδυτές.
Στα βορειοανατολικά του άξονα -με οδική σύνδεση από το Ριζόμυλο και από τον άξονα Βόλου – Λάρισας, ανατολικά του Βελεστίνου- έχει προγραμματιστεί η μερική ανασύσταση του Ταμιευτήρα της Κάρλας, ο οποίος θα χρησιμεύσει για τον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα της ευρύτερης περιοχής και τον περιορισμό υπεράντλησης υδάτων. Η ολοκλήρωση των έργων συνδυάζεται με την κατασκευή κωπηλατοδρόμιου αναγκαίου για την τέλεση των Μεσογειακών Αγώνων, καθώς και με τη δημιουργία εκτεταμένου αρχαιολογικού πάρκου, αλλά και με χρήσεις αναψυχής και τουρισμού επιπέδου διπόλου.
Έχει προγραμματιστεί, προστίθεται στο κείμενο της Μελέτης του Ρυθμιστικού, και εκτελείται η λειτουργική ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του Βόλου με την ΠΑΘΕ και με τη Λάρισα, καθώς και η οδική παράκαμψη του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, με έργα που ήδη ανήκουν ή προτείνεται να ενταχθούν στο πρωτεύον εθνικό/διευρωπαϊκό δίκτυο.
Ολοκληρώνονται οι μελέτες από τον ΟΣΕ, σημειώνουν οι μελετητές του Ρυθμιστικού, για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη βελτίωση της χάραξης και των χαρακτηριστικών του στη γραμμή Βόλου – Λάρισας. Συγκεκριμένα προβλέπεται:
– η μετατροπή της γραμμής σε ηλεκτροκίνητη με πυκνά δρομολόγια προαστιακού
χαρακτήρα πέραν των σημερινών υπεραστικών
– η αναγκαία λειτουργική σύνδεση με το λιμάνι, από τη νοτιοδυτική πλευρά της πόλης, η οποία θα έχει αποτέλεσμα τη μείωση της όχλησης στις περιοχές κατοικίας στα δυτικά και στο κέντρο της πόλης.
Προωθείται η σύσταση του φορέα διαχείρισης του ιστορικά διατηρητέου μνημείου «τρενάκι του Πηλίου», με στόχο την επαναλειτουργία όλης της γραμμής από Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου – Άναυρο έως τις Μηλιές.
Τέλος, ολοκληρώθηκε η μελέτη και προγραμματίζεται η υλοποίηση του τελεφερίκ Βόλου – Πηλίου, με σύγχρονη λειτουργική ενίσχυση των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού κέντρου.

ΑΞΟΝΑΣ ΒΟΛΟΥ – ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ – ΜΙΚΡΟΘΗΒΩΝ
Προγραμματίζεται η λειτουργική ολοκλήρωση, με αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του, του οδικού άξονα:
– από τον ΠΑΘΕ προς το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου και
– από τον ΠΑΘΕ προς το Βόλο οδικός σύνδεσμος ο οποίος θα εξακολουθήσει να λειτουργεί ως εναλλακτικός άξονας εισόδου από νότιο ΠΑΘΕ προς Δυτικό Πήλιο, με την προβλεπόμενη παράκαμψη του οικισμού της Νέας Αγχιάλου και την ολοκλήρωση από νότια της παράκαμψης του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, από Νέες Παγασές έως Μπουρμπουλήθρα/Λιμάνι

ΑΞΟΝΑΣ ΑΛΜΥΡΟΥ – ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
Προγραμματίζεται η δημιουργία νέου επιχειρηματικού/βιομηχανικού πόλου περιφερειακής ακτινοβολίας στον Αλμυρό, σε αναφορά με την υπάρχουσα άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση -σημαντικών και λιγότερο σημαντικών- μονάδων σε εκτός σχεδίου, καθώς και σε παράκτιες περιοχές με λιμενικές εγκαταστάσεις
Για την εξυπηρέτηση των σημερινών βιομηχανικών και μελλοντικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, αλλά και της πόλης του Αλμυρού, έχει εκπονηθεί Μελέτη για λογαριασμό του ΟΣΕ σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι και με τον τερματικός σταθμό του Βόλου μέσω Αερινού.

ΑΞΟΝΑΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Επιβάλλεται επίσης, τονίζουν οι μελετητές του Ρυθμιστικού, να προγραμματιστεί συνολικά η αναβάθμιση – λειτουργική και αισθητική ανάπλαση- του παραλιακού μετώπου από Τσιγκέλι έως τον παραλιακό οικισμό Μαλάκι, των Άνω Λεχωνίων, για την επιτυχία των στόχων του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να δοθεί για την ανάταξη των δυσμενών συνθηκών στους τρεις πόλους με σημαντικές παράκτιες δραστηριότητες και λιμενικές εγκαταστάσεις
– στο παράκτιο μέτωπο του Αλμυρού ( περιοχή SOVEL, ΑΓΕΤ, Λούλη κλπ.), όπου προβλέπεται η δημιουργία ειδικού εμπορευματικού λιμανιού, συμπληρωματικού με το λιμάνι του Βόλου
– στο λιμάνι του Βόλου, όπου πρέπει να προγραμματιστούν και να ολοκληρωθεί η κατασκευή των υποδομών του σύμφωνα και με το νέο ρόλο του και
– στο παράκτιο μέτωπο μεταξύ Βόλου και Αγριάς (περιοχή ΑΓΕΤ, κλπ.), όπου είναι εν λειτουργία ειδικό εμπορευματικό λιμάνι, συμπληρωματικό με το λιμάνι του Βόλου .
Δημιουργούνται, εκεί όπου είναι δυνατό και κατά το μεγαλύτερο μήκος, συνεχείς πεζόδρομοι – ποδηλατόδρομοι.
Αντιμετωπίζεται η μετεγκατάσταση των χερσαίων και λιμενικών εγκαταστάσεων της Εταιρίας Μαμιδάκη, από τη Χρυσή Ακτή Παναγιάς, προς το βιομηχανικό παράκτιο πόλο στον Αλμυρό, η οποία και πρέπει να προγραμματιστεί.
Προβλέπεται επίσης και πρέπει να προγραμματιστεί, σημειώνεται στη Μελέτη του Ρυθμιστικού, η ανάπτυξη συστήματος θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών μικρών αποστάσεων εντός του Παγασητικού Κόλπου, με αφετηρία το επιβατικό λιμάνι του Βόλου.
Τέλος, σημειώνεται ότι πρέπει να προγραμματιστεί η δημιουργία Παρατηρητηρίου Καταγραφής και Παρακολούθησης της ατμοσφαιρικής και θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και της ρύπανσης εδαφών (περιεκτικότητα σε νιτρικά και υφαλμύρωση) με εγκαταστάσεις στα τρία νευραλγικά σημεία ΒΕΠΕ Αλμυρού, Λιμάνι Βόλου και Αγριά.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου