ΤΟΠΙΚΑ

Αλαλούμ σε Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας

αλαλούμ-σε-γυμνάσια-και-λύκεια-της-μαγ-119170

Εξώδικα στο ΠΥΣΔΕ από φιλολόγους για τις τοποθετήσεις τους σε σχολεία

Δύο εξώδικα προς το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας, προστριβές μεταξύ καθηγητών, ανακλήσεις τοποθετήσεων φιλολόγων σε Γυμνάσια και Λύκεια και ένα έγγραφο – αυστηρή σύσταση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Βασιλικής Ζιάκα, προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας -που είναι ουραγός στη Θεσσαλία- να προχωρήσει έστω και προσωρινά σε λειτουργικές τοποθετήσεις καθηγητών, συνθέτουν το… αλαλούμ στα σχολεία.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, άλλους φιλολόγους θα γνωρίσουν την Παρασκευή με την έναρξη των μαθημάτων και με άλλους θα συνεχίσουν το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς. Αλλά και οι φιλόλογοι, σε άλλα σχολεία θα κάνουν Αγιασμό σήμερα και σε άλλα θα διδάξουν το επόμενο διάστημα. Ολα απόρροια κινήσεων και αποφάσεων του τοπικού ΠΥΣΔΕ.

Κάθε χρόνο, το ΠΥΣΔΕ προχωρά στην τοποθέτηση καθηγητών που έχουν πάρει μετάθεση ή έχουν ζητήσει βελτίωση της θέσης τους στα σχολεία. Η νομική διαδικασία τοποθέτησης των καθηγητών είναι μεν «θολή», τα προηγούμενα όμως χρόνια, το συμβούλιο φέρεται να ακολουθούσε μία συγκεκριμένη τακτική: τη λεγόμενη καραμπόλα. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε μία θέση καθηγητή που έμενε κενή μετά την ικανοποίηση του αιτήματός του να πάρει μετάθεση ή να βελτιώσει τη θέση του σε συγκεκριμένο σχολείο, τοποθετούνταν καθηγητής που είχε δηλώσει πρώτο το σχολείο όπου προέκυπτε το κενό.

Φέτος όμως, το σύστημα αυτό δεν εφαρμόστηκε, με αποτέλεσμα καθηγητές να πηγαίνουν σε σχολεία που βρίσκονταν τελευταία στη λίστα των 20 που δήλωσαν έναντι των πρώτων. Το παραπάνω προκάλεσε προστριβές μεταξύ καθηγητών, ενώ δύο φιλόλογοι, που θεώρησαν ότι η «ρίζα» του προβλήματος βρίσκεται στον τρόπο τοποθέτησης των καθηγητών που υιοθέτησε φέτος το ΠΥΣΔΕ, προχώρησαν σε εξώδικες δηλώσεις.

Λίγο τα εξώδικα, λίγο οι διαμαρτυρίες, ανάγκασαν το ΠΥΣΔΕ, να ανακαλέσει τις αποφάσεις τοποθέτησης των καθηγητών – φιλολόγων. Προχωρά μάλιστα σε νέες τοποθετήσεις δίνοντας χρονοδιάγραμμα τριών ημερών στους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν αιτήσεις – δηλώσεις τοποθέτησης.

Αυτό σημαίνει ότι σήμερα οι καθηγητές σε άλλα σχολεία θα κάνουν Αγιασμό και σε άλλα θα διδάξουν, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αλαλούμ στα σχολεία.

Την ίδια ώρα η Μαγνησία εμφανίζεται ως ο μόνος νομός στη Θεσσαλία που δεν έχει προχωρήσει σε λειτουργικές τοποθετήσεις καθηγητών στα Γυμνάσια και Λύκεια. Αυτό προκάλεσε την παρέμβαση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης, κ. Ζιάκα, που ζητά με έγγραφό της από τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, να προχωρήσει έστω και προσωρινά στις λειτουργικές τοποθετήσεις. Και πάλι αν θα γίνουν προσωρινές λειτουργικές τοποθετήσεις, σημαίνει ότι θα υπάρξει και νέα αναστάτωση στα σχολεία, τα οποία θα ξεκινήσουν μαθήματα με άλλο διδακτικό προσωπικό και με διαφορετικό θα συνεχίσουν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου