ΤΟΠΙΚΑ

Το οδικό κύκλωμα του Πηλίου

το-οδικό-κύκλωμα-του-πηλίου-851206

Τα καλά πρέπει να λέγονται και να επισημαίνονται. Ο λόγος για τη σύσκεψη που συγκάλεσε προχθές ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας με την πολιτική ηγεσία της Νομαρχίας Μαγνησίας και τους Δημάρχους του Πηλίου για το οδικό κύκλωμα του ορεινού όγκου της περιοχής μας. Εκεί που πιστεύαμε ότι αυτό το έργο θα παραπέμπονταν διαρκώς στις καλένδες, να που αιφνιδίως φαίνεται ότι οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να δράσουν, έχοντας μπροστά τους και το χρηματοδοτικό πλαίσιο της νέας Προγραμματικής Περιόδου μέχρι και το 2013.
Δεν χρειάζεται, νομίζουμε, να αναφερθούμε στη σημασία του έργου για τον τουρισμό αλλά και για την απρόσκοπτη διαδημοτική σύνδεση των κατοίκων της περιοχής. Ένα κύκλωμα περίπου 150 χιλιομέτρων, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου κατασκευάστηκε κατά τις δεκαετίες του ΄60 και του ΄70. Φτάνει δηλαδή σε ορισμένα τμήματά του αισίως τα πενήντα χρόνια ζωής. Τμήματα που είναι φυσικό κατασκευάστηκαν με τις τεχνικές εκείνης της εποχής Μία εποχή όπου και ο πλέον ευφάνταστος δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι από την εποχή των ημιονηγών και των τσαμπάσηδων που εκτελούσαν τις μεταφορές των εμπορευμάτων από το Βόλο προς το Πήλιο και αντίστροφα, τις πρώτες δεκαετίες του προηγούμενου αιώνα, θα φτάναμε στη σημερινή εποχή, όπου κυριαρχεί το αυτοκίνητο που κατακλύζει τους στενούς και αδιάβατους δρόμους του. Και να ήταν μόνο το στενό εύρος των δρόμων; Είναι και η παντελής απουσία έργων αντιστήριξης, προστατευτικών νησίδων και η πλήρης απουσία ηλεκτροφωτισμού, που ειδικά το χειμώνα καθιστούν την οδήγηση στην περιοχή ταξίδι στα… τυφλά.
Χρόνια ολόκληρα οι αρμόδιοι κώφευαν στις εκκλήσεις των τοπικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης για την ανάγκη έργων εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του οδικού δικτύου της περιοχής. Εις μάτην. Πάντα οι αρμόδιοι προέτασσαν το υψηλό κόστος για την ανάγκη των παρεμβάσεων, που πριν την εφαρμογή του ευρώ στις συναλλαγές, όσοι γνωρίζουν το δίκτυο, το αποτιμούσαν σε ένα συνολικό κόστος 40 δισ. δραχμών, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να μιλάμε για ένα δίκτυο που να μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές οδικές ανάγκες της περιοχής. Δεν μιλάμε φυσικά στις παρούσες συνθήκες για ένα τόσο μεγάλο κονδύλι, που θα μπορούσε να διατεθεί από το ΕΣΠΑ για τη μερική αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο οι όποιοι πόροι διατεθούν, εκτιμάται ότι θα είναι πολύ περισσότεροι από τις πενιχρές χρηματοδοτήσεις που είχαμε συνηθίσει να διατίθενται τα τελευταία χρόνια και τα οποία ήταν ουσιαστικά «μπαλώματα»…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου