ΤΟΠΙΚΑ

Σχολείο – πρότυπο το ΕΠΑΛ Αγριάς

σχολείο-πρότυπο-το-επαλ-αγριάς-851206

Από την αυλή του «απουσιάζουν» τα πεταμένα χαρτιά, από τους τοίχους τα συνθήματα και από τα θρανία τα ραβασάκια και τα σκονάκια…
Παγκάκια σε κύκλο, ώστε οι μαθητές να συγκεντρώνονται και να συζητούν στα διαλείμματα, σαλονάκια στους εσωτερικούς χώρους και τραπεζάκι με καρέκλες, δίνουν την εικόνα ενός άλλου σχολείου…
Ενός κολεγίου, όπως σχολίαζαν μεταξύ τους οι μαθητές, παρακολουθώντας τη σταδιακή διαμόρφωση των χώρων του σχολικού τους κτιρίου.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο Αγριάς τους τοίχους του κοσμούν πίνακες και καλοφτιαγμένα κολάζ με στιγμιότυπα από τη μέχρι σήμερα διαδρομή του σχολείου, που διανύει το δέκατο χρόνο λειτουργίας του, ενώ αίθριος χώρος είναι «ζωγραφισμένος» από διάφορα λουλούδια και φυτά, που οι ίδιοι οι μαθητές φροντίζουν.
Η μόνιμη στέγη που απέκτησε από το 2006 το ΕΠΑΛ Αγριάς –έως τότε φιλοξενούνταν σε αίθουσες του Γυμνασίου και σε απέναντι γκαράζ που είχε νοικιαστεί- όχι μόνο διατηρείται στην κατάσταση που παραδόθηκε, αλλά διαρκώς βελτιώνεται.
«Είναι ένα ξεχωριστό σχολείο, ένα σχολείο-κόσμημα για την τεχνική εκπαίδευση», λέει ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Αγριάς Χρ. Μαράτος.
Το διαφορετικό όμως δεν είναι μόνο το κτίριο, οι χώροι του, τα εργαστήριά του, οι υπολογιστές με διαδίκτυο σε όλες τις αίθουσες. Είναι οι σχέσεις μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και κυρίως μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
«Λειτουργούμε ως οικογένεια», εξηγεί ο κ. Μαράτος. «Όλοι μαζί, ξεκινώντας από τον δήμο, από τον σύλλογο γονέων, τους μαθητές, καθηγητές, την υπεύθυνη του κυλικείου. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε πετύχει πολλά και θα συνεχίσουμε, ώστε τα παιδιά μας να είναι σε ένα περιβάλλον διαφορετικό, πολιτισμένο, σε ένα σχολείο σαν και εκείνα που βλέπουμε πολλές φορές σε χώρες του εξωτερικού και ζηλεύουμε. Ένα τέτοιο σχολείο θέλαμε να κάνουμε και το παλεύουμε για να γίνει».
Οι μαθητές βλέπουν το σχολείο τους σαν δεύτερο σπίτι τους και αυτό σύμφωνα με τον διευθυντή δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται, λέει, προσπάθεια, δουλειά, καθημερινό διάλογο με τα παιδιά, κυρίως με τους μαθητές της Α’ τάξης που έρχονται με άλλες συνήθειες και αντιλήψεις.
«Δεν είναι μόνο ότι παρέχουμε γνώση στα παιδιά. Για μένα και τους συναδέλφους μου κυρίαρχο ρόλο έχει η παιδεία, πώς θα κάνουμε τα παιδιά καλύτερα και αυτό έχουμε καθημερινά ως γνώμονα. Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε αριστούχους αλλά καλά παιδιά», τονίζει ο διευθυντής.
Το σχολείο δέχεται τη σημαντική βοήθεια από φορείς, συλλόγους και χορηγίες από κατοίκους ή καταγόμενους από την περιοχή.
Δεν «παίρνει», όμως, αλλά «δίνει». Και αυτό γιατί είναι ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, ένα σχολείο ζωντανό, όπως πρέπει να είναι τα σχολεία, όπως σημειώνει ο κ. Μαράτος. Ανοίγει από τις 7:30 το πρωί και μόλις ολοκληρώνεται μετά το τέλος των μαθημάτων και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, οι χώροι του φιλοξενούν μαθήματα Πληροφορικής ή Ιταλικών από τον Πολιτιστικό του δήμου Αγριάς, για χορευτικά και άλλες δραστηριότητες από συλλόγους.
«Το εκπληκτικό», όπως παρατηρεί ο διευθυντής του ΕΠΑΛ, «είναι ότι ενώ έχει τόσο πολλή χρήση, το σέβονται όλοι».
Στα διαφορετικά του σχολείου η πενθήμερη εκδρομή. Τα «δημοφιλή» νησιά για τις πενθήμερες εκδρομές έχουν αποκλειστεί και οι μαθητές της Γ’ Λυκείου ετοιμάζονται φέτος για Βαρκελώνη… Πέρυσι οι τελειόφοιτοι ταξίδεψαν στη Σικελία.
Και κάτι ακόμη στα «ξεχωριστά» σε σχέση με άλλα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είχε να επισημάνει ο διευθυντής. Το ΕΠΑΛ Αγριάς… παίρνει απουσίες από τις καθιερωμένες τα τελευταία χρόνια, κάθε φθινόπωρο και μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων, καταλήψεις.
Σύμφωνα με τον κ. Μαράτο, δεν είναι ότι το ΕΠΑΛ δεν έχει καθημερινά προβλήματα και μάλιστα αυξημένα, αλλά διότι οι μαθητές του, μέσα από πολλές συζητήσεις με τους καθηγητές και τους γονείς, έχουν συμφωνήσει ότι δεν μπορούν να οδηγούνται σε μια ακραία μορφή κινητοποίησης με θολά ή και αστεία αιτήματα.
Το ΕΠΑΛ Αγριάς –ΤΕΕ τότε- λειτούργησε το 1999 και εκείνη τη χρονιά υποδέχθηκε τους 27 πρώτους του μαθητές. Σήμερα οι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο αριθμούν τους 155 και το ΕΠΑΛ Αγριάς, σε αντίθεση με άλλα επαγγελματικά λύκεια που βλέπουν κάθε χρόνο μείωση των μαθητών τους, αυξάνει το μαθητικό του δυναμικό.
Οι τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑΛ Αγριάς είναι Οικονομίας-Διοίκησης, που χωρίζεται σε υπαλλήλους διοίκησης και ξενοδοχειακών επαγγελμάτων και Πληροφορικής.
Μεγάλο ήταν το ποσοστό επιτυχίας στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις. Ενώ ο μέσος όρος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψηφίων της τεχνικής εκπαίδευσης ήταν στη Μαγνησία 25%, το ΕΠΑΛ Αγριάς άγγιξε το 60% συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων που πέρασαν στις Σχολές Εμποροπλοιάρχων.
Η καθηγήτρια Μάρθα Μιρκούδη και έως πέρυσι αναπληρώτρια διευθύντρια του ΕΠΑΛ Αγριάς διδάσκει στο σχολείο από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του:
«Από την πρώτη στιγμή μαζί με τον διευθυντή ήμασταν οι μόνοι που βρισκόμασταν στο σχολείο όλη την εβδομάδα και μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους μας προσπαθήσαμε από την αρχή να γίνει ό,τι καλύτερο, ώστε τα παιδιά να μην έρχονται σε ένα «μονότονο» κτίριο, αλλά σε ένα χώρο ζωντανό, με ψυχή.
Βρισκόμαστε πολύ κοντά στους μαθητές μας, τους βλέπουμε σαν παιδιά μας και τους συμπεριφερόμαστε όπως ένας γονιός στο παιδί τους. Μετά από τόσα χρόνια και έχοντας περάσει από πολλά άλλα σχολεία, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι είναι το καλύτερο σχολείο.»
«Δεν είναι μόνο το κτίριο του ΕΠΑΛ Αγριάς, είναι πρώτα από όλα οι άνθρωποί του», τονίζει η πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Μαρία Γραμμένου: «Στο σχολείο πριν από μερικά χρόνια φοιτούσε η κόρη μου και είδα μια τρομερή αλλαγή στο παιδί μου. Ποια ήταν η αλλαγή; Η παιδεία που παίρνουν τα παιδιά σε αυτό το σχολείο.
Φέτος στην Α’ τάξη φοιτά ο γιος μου και αν και στην αρχή ήταν διστακτικός, τώρα είναι πολύ ευχαριστημένος για την επιλογή του».
Ο πρόεδρος του 15μελους μαθητικού συμβουλίου Κων. Ράπτης περιέγραφε ότι «έχει δημιουργηθεί ένα όμορφο περιβάλλον, που το σεβόμαστε και το διατηρούμε, γιατί μας έχουν δώσει οι καθηγητές μας τα ερεθίσματα», ενώ οι μαθήτριες της Γ’ Λυκείου Κατερίνα Αντωνοπούλου και Αναστασία Λύτρα και μέλη του 15μελούς μίλησαν για την άριστη συνεργασία ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές.
«Μας αντιμετωπίζουν σαν να είμαστε δικά τους παιδιά, συζητάμε ανοιχτά για όλα τα θέματα και τα προβλήματά μας και δεν υπάρχει απόσταση μεταξύ μας», λέει η Κατερίνα, ενώ η Αναστασία συμπλήρωσε: «Το διαφορετικό του σχολείου μας είναι ότι οι καθηγητές και ο διευθυντής δεν στέκονται μόνο στο να μας δώσουν γνώσεις, να μάθουμε Μαθηματικά, Ιστορία, αλλά πρώτα από όλα να μας κάνουν σωστούς ανθρώπους».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου