ΤΟΠΙΚΑ

Με κενά η έναρξη των σχολείων σε ειδική αγωγή και νηπιαγωγεία

με-κενά-η-έναρξη-των-σχολείων-σε-ειδική-135061

Συνάντηση είχε χθες ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Θεοδ. Μητσιάνη

Με πληθώρα κενών στην ειδική αγωγή αλλά και στα νηπιαγωγεία κυρίως της νησιωτικής Μαγνησίας, ανοίγει αυλαία το νέο σχολικό έτος στο νομό. Το πρώτο σχολικό κουδούνι θα βρει κενές 35 έδρες διδασκαλίας σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπου εκτιμάται ότι θα εντοπιστούν και τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, συναντήθηκε με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Θεοδώρα Μητσιάνη, προκειμένου να εκφράσει τους προβληματισμούς του, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Οπως διαπιστώθηκε για μία ακόμη χρονιά, τα μαθήματα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία θα ξεκινήσουν μετ’ εμποδίων…

Με εξαίρεση τα σχολικά βιβλία που ήδη από τις 20 Ιουνίου βρίσκονται στις αποθήκες των σχολείων, στους υπόλοιπους τομείς, εντοπίζονται ήδη προβλήματα. Το μεγαλύτερο αφορά στα οργανικά και λειτουργικά κενά στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, που θα ανέλθουν στα 35, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει. Κενά εντοπίζονται και σε θέσεις νηπιαγωγών, ιδίως στη νησιωτική Μαγνησία αλλά και σε ειδικότητες εκπαιδευτικών όπως μουσικών.

Παράλληλα με τις ελλείψεις, τα σχολεία αναμένεται να λειτουργήσουν με τμήματα με 25 μαθητές σε αρκετές περιπτώσεις και με 27, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου, Απ. Μούσιο, πάγια θέση αποτελεί η αντιστοιχία ενός δασκάλου με 20 μαθητές και ενός νηπιαγωγού με 15 νήπια.

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας ζήτησαν από την κ. Μητσιάνη, να ενισχυθούν τα σχολεία της περιφέρειας που προήλθαν από συγχωνεύσεις (π.χ. στον Κισσό, την Τσαγκαράδαμ, τα Καλά Νερά), αλλά και τα ολιγοθέσια σε απομακρυσμένες περιοχές (π.χ. στο Πουρί, το Τρίκερι, την Ανάβρα). Παράλληλα, επεσήμαναν την ανάγκη να υπάρχει ικανός αριθμός εκπαιδευτικών στη διάθεση προκειμένου να καλύπτονται τα κενά που προκύπτουν λόγω ασθένειας εκπαιδευτικών κ.α. και να μη χάνονται πολύτιμες ώρες μαθημάτων.

Ανάγκες συντηρήσεων

Την ίδια ώρα, τα σχολεία άνοιξαν τις πύλες τους για την υποδοχή των γονέων που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στην α’ τάξη, με μικρές φθορές και ανάγκες σε συντηρήσεις. Οι εργασίες κανονικά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο σχολικό κουδούνι, ωστόσο δεν αποκλείεται για μία ακόμη χρονιά οι μαθητές να κληθούν να συνυπάρξουν με συνεργεία στους προαύλιους χώρους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου