ΤΟΠΙΚΑ

Αυξήσεις μέχρι 3% στα δημοτικά τέλη

αυξήσεις-μέχρι-3-στα-δημοτικά-τέλη-851206

Σε δίλημμα βρίσκεται τις τελευταίες μέρες η Δημοτική Αρχή του Βόλου. Αιτία η λήψη της απόφασης που πρόκειται να εισηγηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού, που πρόκειται να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2009.
Η ηγετική ομάδα του Δήμου αντιλαμβάνεται ότι στην παρούσα πολιτική και οικονομική συγκυρία βρίσκεται κάτω από τη μέγγενη ενίσχυσης αφενός του φιλολαϊκού της προφίλ, που έχει τρωθεί από τους αλλεπάλληλους ανεπιτυχείς χειρισμούς σε επιμέρους ζητήματα της δημοτικής πολιτικής, γεγονός που επιβάλλει την πρόταση για μηδενικές αυξήσεις στα δημοτικά τέλη ή σε αυξήσεις μέχρι 3%, από την άλλη ωστόσο η Οικονομική Υπηρεσία δικαιολογημένα εισηγείται ποσοστά αυξήσεων μέχρι 10 %, προκειμένου η υπηρεσία να λειτουργήσει απρόσκοπτα το νέο οικονομικό έτος, χωρίς να δημιουργηθούν τα προβλήματα των δύο τελευταίων ετών και παράλληλα να γίνουν και οι απαραίτητες επενδύσεις για τον εξοπλισμό του στόλου της υπηρεσίας, που κρίνονται ότι είναι απολύτως αναγκαίες.
Μολονότι όλα τα στόματα στο Δήμο είναι προς το παρόν ερμητικά κλειστά, πληροφορίες θέλουν τη Δημοτική Αρχή να επιλέγει τελικά την υιοθέτηση πρότασης για μηδενικά τέλη ή για αυξήσεις μέχρι 3%, προκειμένου να καλυφθούν οι απολύτως απαραίτητες αυξήσεις που θα προκύψουν από την αναπροσαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των εργαζομένων της υπηρεσίας. Είναι χαρακτηριστικό πως χθες το πρωί που έγινε στο Δημαρχείο του Βόλου μία πρώτη σύσκεψη για το θέμα, με τη συμμετοχή του Δημάρχου, των Αντιδημάρχων και των αρμόδιων Διευθυντών των αντίστοιχων Διευθύνσεων του Δήμου, είχε σύντομη διάρκεια, αφού η αρχική πρόταση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου για αυξήσεις που θα κυμαίνονται από 8% – 10%, απορρίφθηκε χωρίς πολλές – πολλές κουβέντες από την πολιτική ηγεσία του Δήμου. Οι αρμόδιοι Διευθυντές πήραν εντολή από το Δήμαρχο να φέρουν νέα πρόταση σε νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα και η οποία, όπως έγινε γνωστό, θα συνυπολογίζει τη λύση των συμβάσεων για τους συμβασιούχους που απασχολούνταν στη Διεύθυνσης Καθαριότητας μέσα από προγράμματα της ΔΕΜΕΚΑΒ, τη συνταξιοδότηση εργαζομένων της υπηρεσίας, την καθυστέρηση στις προσλήψεις προσωπικού από το ΑΣΕΠ κ.α.
Η χθεσινή εισήγηση της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου δεν έγινε φυσικά στο κενό. Είχε προηγηθεί σχετική πρόταση των αρμόδιων προϊσταμένων της Διεύθυνσης Καθαριότητας του Δήμου, που πρότειναν αύξηση… μέχρι 10%. Ένα ποσοστό που κρίθηκε αναγκαίο για τον εξοπλισμό του στόλου της υπηρεσίας με δύο νέα απορριμματοφόρα, ένα νέο πλυντήριο κάδων, μία σκούπα – σάρωθρο και δύο φορτηγά, ενώ οι ανάγκες της υπηρεσίας, όπως υπογραμμίζονταν στην πρόταση της Διεύθυνσης Καθαριότητας προς την Οικονομική Υπηρεσία, σημειώνει ότι είναι αναγκαίο να εγκριθεί στα περυσινά επίπεδα και το ποσό των 300.000 ευρώ που διατίθεται κάθε χρόνο για υπερωρίες στο προσωπικό για την κάλυψη της απασχόλησης όσων εργάζονται τα σαββατοκύριακα, εορτές και αργίες και σε περιόδους έκτακτων και ακραίων καιρικών φαινομένων, ενώ πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη σύμφωνα με την Υπηρεσία Καθαριότητας και για τη μισθοδοσία των δώδεκα νέων υπαλλήλων που θα προσληφθούν μέσω ΑΣΕΠ στις αρχές του χρόνου (δέκα εργάτες – συνοδοί απορριμματοφόρων, ένας οδηγός και ένας χειριστής).
Στα αξιοσημείωτα της χθεσινής σύσκεψης στο γραφείο του Δημάρχου είναι και η επισήμανση της αρμόδιας Αντιδημάρχου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφης Καραγιάννη να υιοθετηθεί πρόταση της για μείωση των δημοτικών τελών στο 50% για τις τρίτεκνες οικογένειες.

Τα δημοτικά τέλη
που πληρώνουμε
Σημειώνεται πως πέρυσι η αύξηση στα δημοτικά τέλη ήταν 6%, ενώ η πρόταση της υπηρεσίας ήταν για αύξηση 9%. Ειδικότερα για το τρέχον έτος 2008 τα τέλη που πληρώνουν οι Βολιώτες (οικίες – καταστήματα) είναι τα εξής:
Για τις οικίες στην Α’ Ζώνη με αύξηση των ανταποδοτικών τελών στο 6% η οικονομική επιβάρυνση είναι 1,91 ευρώ ανά τ.μ., ενώ στο Δήμο ετησίως το ποσό που θα εισπραχθεί διαμορφώνεται στα 3.157.800 ευρώ
Για τις οικίες στη Β’ Ζώνη με αύξηση 6% αντίστοιχα, η οικονομική επιβάρυνση είναι 1,55 ευρώ, με το ποσό ετησίως να υπολογίζεται στα 2.503.250 ευρώ.
Για τα καταστήματα στην Α’ Ζώνη, η οικονομική επιβάρυνση είναι 3,40 ευρώ και ετησίως το ποσό ανέρχεται στα 2.220. 200 ευρώ.
Για τα καταστήματα στη Β’ Ζώνη στα 2,76 ευρώ και ετήσιο ποσό 1.137.120 ευρώ, ενώ για τους οργανισμούς διαμορφώνεται στα 4,65 ευρώ με τα έσοδα για το Δήμο να προϋπολογίζονται στα 292.950 ευρώ, για τους ασκεπείς χώρους το έσοδα για το Δήμο προβλέπονται στα 68.000 ευρώ, ενώ από τα γκαράζ εκτιμάται ότι θα εισπραχτεί το ποσό των 3.300 ευρώ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου