ΤΟΠΙΚΑ

«Κόκκινο» στους αγώνες Drift ~ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

κόκκινο-στους-αγώνες-drift-δεν-δοθηκε-χω-178794

Να φύγετε, να πάτε αλλού… από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου στους διοργανωτές των αγώνων

Πόρτα σε μια κορυφαία διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού που είχε προγραμματιστεί να φιλοξενήσει ο Βόλος στα μέσα του ερχόμενου Σεπτεμβρίου έδειξε ο τοπικός Οργανισμός Λιμένος.

Το 1ο πρωτάθλημα αγώνων πλαγιολίσθησης ή αγώνων drift αποτελεί παρελθόν για το Βόλο, μετά το… απαγορευτικό που εξέδωσε ο ΟΛΒ, καθώς δεν ενέκρινε το αίτημα για την παραχώρηση έκτασης στο εμπορικό λιμάνι στα Πευκάκια, προκειμένου να δημιουργηθεί η προσωρινή πίστα των εντυπωσιακών αγώνων.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Οι αγώνες Drift, ένα θέαμα που κάνει την αδρεναλίνη να χτυπάει κόκκινο, συγκεντρώνουν κορυφαία ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς και πλήθος επισκεπτών από όλη τη χώρα.

Στην Ελλάδα η έλλειψη αυτοκινητοδρομίου σε όλες τις πόλεις, με εξαίρεση την Αθήνα και τις Σέρρες, έχει οδηγήσει την Ομοσπονδία να αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τη διεξαγωγή των διοργανώσεων.

Την ίδια ώρα η άνθιση που γνωρίζουν οι αγώνες πλαγιολίσθησης (Drift) αλλά και οι παράλληλοι χρονομετρημένοι αγώνες (time attack) έδωσαν την δυνατότητα στους λάτρεις της ταχύτητας να εκφράσουν το πάθος τους σε σαφώς μικρότερους χώρους από αυτούς που ήταν αναγκαίοι παλιότερα.

Το πρωτάθλημα αγώνων Drift –το 1ο μετά την έγκριση του αθλήματος από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού- ανατέθηκε στην Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) με έδρα το Βόλο. Πρόκειται για ένα νεοσύστατο σωματείο, το οποίο κατέθεσε το καταστατικό του τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ η εγγραφή του στην Ομοσπονδία έγινε στις 16 Ιουνίου 2014, οπότε και είχε καθοριστεί η γενική συνέλευσή της.

Παρά το νεαρό της ηλικίας της, στην Ομοσπονδία Θεσσαλίας δόθηκε η ευκαιρία να διοργανώσει τους αγώνες στο Βόλο. Αμεσα η διοίκηση της Ο.Μ.Α.Θ. και ο πρόεδρός της Γιάννης Μόσχος κίνησαν τις διαδικασίες, με κυρίαρχη την εξεύρεση του χώρου φιλοξενίας της.

Με δεδομένο ότι πίστες kart κυρίως, αλλά και λιμάνια έχουν φιλοξενήσει ουκ ολίγες φορές ανάλογους αγώνες με μεγάλη επιτυχία, η Ο.Μ.Α.Θ. κατέθεσε αίτηση στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου για την παραχώρηση τμήματος των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων στα Πευκάκια, για το διήμερο 13-14 Σεπτεμβρίου, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως προσωρινή πίστα με την αδειοδότηση της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος.

Φαίνεται, όμως, ότι σε αντίθεση με άλλα λιμάνια της χώρας, μόνο η σύμβαση που έχει υπογράψει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου με το ελληνικό δημόσιο καθορίζει ότι το παραχωρούμενο δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των χώρων της ζώνης λομένα Βόλου θα πρέπει να ασκείται σε «…άμεση συνάφεια προς τη λιμενική δράση, για την υποστήριξη δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πρωτοβουλιών που εξυπηρετούν άμεσα την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και εξυπηρετήσεων».

Αναψε «κόκκινο»

Ηταν ένα από τα σημεία του σκεπτικού της διοίκησης του ΟΛΒ, η οποία στην προ ημερών συνεδρίασή της, «αποφάσισε ομόφωνα την απόρριψη του αιτήματος για τους λόγους που αναπτύσσει στο σκεπτικό της απόφασης, και ιδιαίτερα καθώς πρόκειται για δραστηριότητα μη συναφή με τη λιμενική, η οποία θα λάμβανε χώρα επί λιμενικού και αρχαιολογικού χώρου, παρεμποδίζοντας υφιστάμενες, αμιγώς εμπορικές, λειτουργίες του».

Το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος παρέπεμπε ακόμη σε έγγραφο της ΙΓ΄Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, από το 2009, με το οποίο είχε απαντήσει αρνητικά σε πιθανή προσωρινή παραχώρηση της χρήσης λιμενικού χώρου για την εγκατάσταση τσίρκο στην περιοχή της προβλήτας Πευκακίων, εξαιτίας του ότι ο χώρος έχει χαρακτηριστεί ως μείζονος αρχαιολογικής σημασίας.

Ωστόσο, η Ο.Μ.Α.Θ. με υπεύθυνη δήλωση, η οποία συνόδευε την αίτηση, διαβεβαίωνε ότι δεν απαιτείται η εκτέλεση κάποιου τεχνικού έργου μόνιμου χαρακτήρα για τη διεξαγωγή του αγώνα και ότι δεν θα πραγματοποιήσει καμία απολύτως αλλαγή μονίμου χαρακτήρα (τρύπες στο έδαφος κ.ο.κ.) στο κομμάτι που ζητείται να παραχωρηθεί.

Χάθηκε μια χρυσή ευκαιρία

Όλα αυτά, ενώ ο πρόεδρος της Ο.Μ.Α.Θ. Γιάννης Μόσχος είχε ενημερώσει αναλυτικά, και προφορικά και εγγράφως, στον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Γιάννη Πρίγκο για τη σπουδαιότητα των αγώνων, καθώς και για τους επισκέπτες που θα συγκέντρωνε.

«Αλλωστε, η αναγνώριση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως αθλήματος από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έλυσε τα χέρια πολλών διοργανωτών, που έχοντας το νόμο μαζί τους μπόρεσαν να τελέσουν ασφαλείς και με το γράμμα του νόμου αγώνες», τόνιζε ο κ. Μόσχος σε ενημερωτικό του σημείωμα προς τον ΟΛΒ εν αναμονή της απόφασης για την παραχώρηση.

Σε ό,τι αφορά το εμπορικό λιμάνι Πευκακίων, επεσήμανε ο κ. Μόσχος, «μας παρουσιάζεται μια χρυσή ευκαιρία, αφού πρόκειται για ένα χώρο που αφενός η έκταση του μας επιτρέπει να παρουσιάσουμε μια χάραξη πίστας που θα ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς, αφετέρου η απόσταση της από την πόλη του Βόλου μπορεί ως ένα βαθμό να εγγυηθεί την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Αν μάλιστα προσθέσουμε στις παραμέτρους και την επίσκεψη πολιτών όμορων νομών, τότε νομίζουμε πως τα πλεονεκτήματα πληθαίνουν.»

Σκέψεις για μόνιμη πίστα

Ο πρόεδρος της Ο.Μ.Α.Θ. προχωρούσε ακόμη και στη σκέψη, η χάραξη της πίστας να έχει μόνιμο χαρακτήρα, έστω για συγκεκριμένο αριθμό ημερών ετησίως, επιτρέποντας στο συγκεκριμένο κομμάτι, «με την κατάλληλη εμπορική διαχείριση τόσο από πλευράς Ο.Λ.Β. όσο και από δική μας πλευράς, να παρουσιάσει κέρδη και σε καθαρά οικονομικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο δημοτικότητας και του Οργανισμού αλλά και του σωματείου μας χωρίς καν να προσθέσω τα οφέλη που θα έχει η κοινωνία του Βόλου, ενισχύοντας έτσι μεταξύ άλλων και το κοινωνικό πρόσωπο του Οργανισμού σας.»

Εν κατακλείδι θα θέλαμε να αιτηθούμε την παρουσία μας στο επερχόμενο διοικητικό συμβούλιο με αποκλειστικό σκοπό σε περίπτωση δημιουργίας ερωτημάτων από τα μέλη του να είμαστε στην θέση να κληθούμε να απαντήσουμε.

Συμπληρωματικά θα θέλαμε να σας δείξουμε κάποιες φωτογραφίες από αντίστοιχους χώρους στην Ελλάδα που έχουν γίνει παρόμοιοι αγώνες.

Προσκόμιζε δε χάρτες και φωτογραφίες από παρόμοιους αγώνες σε αντίστοιχους χώρους της Ελλάδας, ενώ ενημέρωνε για αντίστοιχες δραστηριότητες που γίνονται σε άλλα λιμάνια της χώρας, αλλά και του εξωτερικού.

Ακόμα και σε χώρες με μακρά παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως είναι η Ισπανία με αμέτρητες πίστες τόσο εθνικών όσο και διεθνών προδιαγραφών οι διοικούντες την πόλη της Βαλένθια δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη διοργανώνοντας το 2012 αγώνα της Formula 1 στο λιμάνι της πόλης, ενώ η Σιγκαπούρη διοργανώνει από το 2008 στο λιμάνι της για το ίδιο πρωτάθλημα και μάλιστα νυχτερινό.

Στην Ελλάδα, είναι γνωστή η προσπάθεια της Dielpis F1 που φιλοδοξεί να φιλοξενήσει αγώνα Formula 1 στο λιμάνι της Δραπετσώνας το 2017.

Αντίστοιχα και το λιμάνι του Λαυρίου έχει φιλοξενήσει αγώνα πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, όπως και η Μυτιλήνη, αλλά και η Θεσσαλονίκη, όπου διεξήχθη στις 30-31 Μαΐου και 1 Ιουνίου 2014 το 2ο Τhessaloniki tuning show 2014 το οποίο περιείχε και drift show.

Το λιμάνι του Βόλου, όμως, έδειξε πόρτα στους διοργανωτές του 1ου πρωταθλήματος αγώνων Drift.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου