ΤΟΠΙΚΑ

«Το Σχέδιό μας για την κρουαζιέρα»

το-σχέδιό-μας-για-την-κρουαζιέρα-236003

Τα τελευταία, δέκα χρόνια, το λιμάνι του Βόλου φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια, τα οποία αρχικά το επέλεγαν ως τον πλησιέστερο προς τα Μετέωρα θαλάσσιο σταθμό. Σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις, μόνον το 20% των επισκεπτών μεταβαίνει πλέον στα Μετέωρα, ενώ οι περισσότεροι κινούνται στην πόλη, αποτελώντας μια ικανοποιητική πηγή εισοδήματος για την τοπική αγορά, υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι η πόλη θα καταφέρει να οργανώσει την υποδοχή τους. Μέχρι σήμερα, η πόλη αντιδρά σπασμωδικά απέναντι στην ευκαιρία αυτή και χωρίς κανένα σοβαρό σχέδιο.

Παραθέτοντας μια προσεγγιστική οικονομική εκτίμηση, με στοιχεία του 2012, υπολογίζουμε ότι με 50 περίπου κρουαζιερόπλοια και μέσο όρο επιβατών περίπου 1.800 άτομα, μόνο τα 360 απ’ αυτά μετακινούνται προς τα Μετέωρα, ενώ τα υπόλοιπα 1.440 περιδιαβαίνουν ανοργάνωτα την πόλη. Εάν επιδιώκαμε ο κάθε επισκέπτης να δαπανήσει στην πόλη 50€, τότε το άμεσο ετήσιο όφελος για την τοπική οικονομία θα μπορούσε να είναι (1.440 Χ 50 Χ 50) 3.600.000€, δηλαδή, περίπου 150 νέες θέσεις εργασίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Παράταξή μας προτείνει συγκεκριμένα βήματα για την αξιοποίηση της κρουαζιέρας:

Βήμα πρώτο. Ο Δήμος Βόλου οργανώνει την υποδοχή της κρουαζιέρας, ορίζοντας υπηρεσιακό στέλεχος με εγνωσμένες διοικητικές ικανότητες, στο οποίο μεταφέρονται συγκεκριμένες αρμοδιότητες διοίκησης του έργου.

Βήμα δεύτερο. Με πρωτοβουλία του Δήμου, συμμετέχουν στην οργάνωση όλοι όσοι εμπλέκονται στο εγχείρημα της κρουαζιέρας, αναλαμβάνοντας συγκεκριμένα καθήκοντα ανά τομέα δράσης. Με συναπόφαση Δήμου, Αστυνομίας, Εμπορικού Συλλόγου και Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ορίζεται εντός του Κέντρου του Βόλου Τουριστική Ζώνη. Τα όριά της προσδιορίζονται με βάση την φέρουσα εμπορική ικανότητα και τη διαφύλαξη της λειτουργικότητας της πόλης.

Στη Ζώνη αυτή,

  • Τα καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν επισκέπτες της κρουαζιέρας παραμένουν ανοιχτά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, με ευθύνη του Εμπορικού Συλλόγου και του Επιμελητηρίου.
  • Για όσο χρόνο οι επισκέπτες βρίσκονται στην πόλη, δεν πραγματοποιούνται φορτοεκφορτώσεις ή εφοδιασμός καταστημάτων, με ευθύνη του Εμπορικού Συλλόγου και του Επιμελητηρίου.
  • Οι κάδοι απορριμμάτων είναι άδειοι, πλυμένοι και η περιοχή γύρω από αυτούς καθαρή, τουλάχιστον τις ημέρες επίσκεψης της κρουαζιέρας, με ευθύνη της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας.
  • Στην περιοχή της Ζώνης, και ιδιαίτερα στις κεντρικές οδούς, καθαρίζονται οι επιφάνειες των τοίχων και υποχρεώνονται οι ιδιοκτήτες εγκαταλελειμμένων κτιρίων να βελτιώσουν την εξωτερική όψη τους, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής.

Βήμα τρίτο. Με το συντονισμό του Δήμου, λαμβάνονται αποφάσεις σε λειτουργικά θέματα εξυπηρέτησης των επισκεπτών και θέματα φιλοξενίας, που τονώνουν το τουριστικό προφίλ της πόλης. Ειδικότερα:

α) Οι τιμές των διαδρομών ΤΑΞΙ, για μετακινήσεις εντός και εκτός της πόλης, αποτυπώνονται με απόλυτη σαφήνεια σε επίσημο τιμοκατάλογο επικυρωμένο από την Αστυνομία.

β) Εκτυπώνεται Χάρτης, που αποτυπώνει τις σημαντικότερες διαδρομές μέσα στην πόλη, στα πολιτιστικά αξιοθέατα, τις ορεινές και παραθαλάσσιες περιοχές. Ο Χάρτης εκτυπώνεται σε δύο γλώσσες, με πρόσφατες πληροφορίες και επικαιροποιημένη αποτύπωση. Στο Χάρτη περιλαμβάνονται και μεταφορικά μέσα (αφετηρία – τερματισμός), που υποστηρίζουν τις επισκέψεις (συνεργασία τομέα Τουρισμού Δήμου Βόλου – Αρχαιολογικής Υπηρεσίας – εκμεταλλευτών ακτών – Διαχειριστή τρένου Μηλεών – Ξενοδόχων – ΚΤΕΛ – ΤΑΞΙ – Τουριστικών Πρακτόρων).

γ) Καταρτίζονται προγράμματα λειτουργίας επισκέψιμων χώρων (Μουσείου – Αρχαιολογικών χώρων) και μέσων μεταφοράς (πχ. τρενάκι Μηλεών), προσαρμοσμένα στο χρόνο επίσκεψης της κρουαζιέρας (ευθύνη Αρχαιολογικής Υπηρεσίας – Διαχειριστή τρένου Μηλεών).

δ) Συμφωνείται η δημιουργία «τύπων αναμνηστικών» τοπικής προέλευσης και cardpostal της πόλης και της ιστορίας της.

ε) Το παραπάνω υλικό των πληροφοριών, των διαδρομών και των αξιοθέατων αναρτάται στο διαδίκτυο, ώστε οι επισκέπτες να προγραμματίζουν έγκαιρα τις δραστηριότητές τους.

Όλες οι παραπάνω αποφάσεις εντάσσονται σε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών, με την αμοιβαία δέσμευση όλων των εμπλεκομένων φορέων της πόλης.

Τα οφέλη από αυτή την οργανωμένη προσπάθεια είναι πολλαπλά για την τοπική οικονομία. Αξίζει τον κόπο να κερδίσουμε το στοίχημα της κρουαζιέρας, βελτιώνοντας τις προϋποθέσεις για την τόνωση της τοπικής αγοράς και τη στήριξη των θέσεων εργασίας στο εμπόριο, την εστίαση και τις μεταφορές.

Έτσι δημιουργούνται βιώσιμες προϋποθέσεις για την αύξηση των εισοδημάτων του Δήμου από τέλη, ενώ αναδεικνύεται ολοκληρωμένα και η τουριστική ταυτότητα της πόλης, η οποία σήμερα φαντάζει κατακερματισμένη.

Τέλος, οργανώνεται ορθολογικά ένα τμήμα της πόλης και δημιουργείται ένας οικονομικός και κοινωνικός κορμός, που με συναινετικές διαδικασίες, αποφασίζει συμμετοχικά για κρίσιμα θέματα της τοπικής οικονομίας.

Απόστολος Παπατόλιας, για την Ανεξάρτητη Ενωτική Κίνηση Πολιτών

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου