ΤΟΠΙΚΑ

Στο Βόλο το πρώτο υδροπλάνο!

στο-βόλο-το-πρώτο-υδροπλάνο-851206

Στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου προσγειώθηκε προχθές το πρώτο υδροπλάνο της εταιρίας ArGo airways. Το υδροπλάνο θα παραμείνει σταθμευμένο στο τοπικό αεροδρόμιο, έως ότου «ανοίξει» η γραμμή, με πρώτους προορισμούς τα νησιά των Βορείων Σποράδων.
Η εταιρεία παραμένει «δέσμια» της δαιδαλώδους γραφειοκρατικής διαδικασίας και των καθυστερήσεων που δημιουργούν υπηρεσίες ακόμη και σε τοπικό επίπεδο.
Το κόστος ολικής ανακατασκευής του υδροπλάνου, εννέα θέσεων στην καμπίνα επιβατών, ανήλθε στο ποσό των 1.850.000 ευρώ. Νέος κινητήρας, νέος έλικας και πλωτήρας, καινούργια και σύγχρονα όργανα στην καμπίνα πιλότου, πλήρης ανακαίνιση εσωτερικά και εξωτερικά του υδροπλάνου, είναι οι πολύμηνες εργασίες που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στην Ελβετία, όπου το υδροπλάνο πέρασε από επιθεώρηση τον περασμένο μήνα.
Το πρώτο υδροπλάνο, που υπολογίζεται ότι μέσα στον Οκτώβριο θα πάρει άδεια πτήσεων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (AOC) θα εγκαινιάσει τη γραμμή προς Β. Σποράδες και Θεσσαλονίκη, ενώ υπό πλήρη ανακαίνιση βρίσκεται το δεύτερο της ArGo airways, το οποίο θα είναι 19 θέσεων και αναμένεται να φτάσει στο Βόλο έως το τέλος Νοεμβρίου.
Εάν όλα εξελιχθούν χωρίς νέες καθυστερήσεις, τότε στους σχεδιασμούς της εταιρίας είναι η γραμμή να εξυπηρετεί νησιωτική Μαγνησία, Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τρία υδροπλάνα έως το τέλος του 2008, ανέφερε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Κ. Παναγιώτου.
Η εταιρεία, παρά τις προσπάθειές της, συνεχίζει να περιμένει την τοποθέτηση των πλωτών εξέδρων στο λιμάνι του Βόλου, ώστε να ακολουθήσει η επιθεώρηση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου.
Εκτός από τα υδατοδρόμια, η δεύτερη εκκρεμότητα είναι η άδεια πτήσεων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο κ. Παναγιώτου για πολλοστή φορά εξέφρασε την ελπίδα ότι οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες θα κινηθούν γρήγορα και δεν θα συνεχίσει να βρίσκεται στον «αέρα» μια πολυδάπανη επένδυση. «Όσο το υδροπλάνο παραμένει σταθμευμένο στη Ν. Αγχίαλο, τόσο το κόστος για την εταιρεία μεγαλώνει. Ένα χρόνο στην Ελλάδα μας έχει στοιχίσει ήδη πολλά», ανέφερε ο κ. Παναγιώτου
Εκτός των άλλων, ο εκπρόσωπος της εταιρείας παρατήρησε ότι «ακόμη περιμένουμε τη στήριξη των τοπικών αρχών. Δεν έχουν δείξει ενδιαφέρον απέναντι στην επένδυση, που θα ωφελήσει όλο το νομό. Παρά τη συμφωνία που είχε γίνει, ο δήμος Βόλου δεν έχει δώσει καν απάντηση σε επιστολή που στείλαμε το Νοέμβριο του 2007, για να στηρίξει την προσπάθεια. Ενδιαφέρον έχει δείξει μόνο η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει θέσει τα δύο πρώτα υδροπλάνα στη διάθεση της προσπάθειας πρόληψης των πυρκαγιών, με πυρανίχνευση και περιορισμένη ρίψη νερού σε εστία φωτιάς, καθώς θα εξοπλιστούν με δεξαμενές νερού, ενώ έχει ενημερώσει ότι μπορούν να συμβάλουν στον κρίσιμο τομέα της διακομιδής ασθενών από τα νησιά, σε επείγουσες περιπτώσεις, αφού στο εσωτερικό τους θα διαμορφωθεί χώρος για φορείο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου