ΤΟΠΙΚΑ

Νέα «φτερά» στην Αγχίαλο

νέα-φτερά-στην-αγχίαλο-851206

Νέες προοπτικές για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου ανοίγουν οι διαπραγματεύσεις της αντινομάρχη Μεταφορών Εύης Αδαμάκη με την αεροπορική εταιρία Ryanair.
Λονδίνο και Μιλάνο είναι πολύ πιθανό να αποτελέσουν σύντομα τους καινούργιους τακτικούς προορισμούς από το τοπικό αεροδρόμιο. Μετά τις πρόσφατες επαφές που είχε η αντινομάρχης Μεταφορών, κατάφερε ώστε ο Βόλος να «απέχει» από την Ιταλία και την Αγγλία…150.000 ευρώ. Ο τζίρος για τη Μαγνησία υπολογίζεται στα 9 εκατ. ευρώ ετησίως, με δεδομένο ότι η εταιρία δεσμεύεται για άφιξη στο αεροδρόμιο γεμάτων από επιβάτες αεροπλάνων.
Η εξεύρεση των 150.000 ευρώ είναι πλέον η μοναδική προϋπόθεση που έθεσαν διευθυντικά στελέχη της αεροπορικής εταιρίας, με τα οποία είχε συνάντηση προ λίγων ημερών η κ. Αδαμάκη στην έδρα της Rayanair, στο Δουβλίνο.
Η εταιρία ζητά να διατεθεί το ποσό για διαφήμιση της Μαγνησίας και της Κεντρικής Ελλάδας στην ηλεκτρονική σελίδα της, καθώς και στα έντυπα που εκδίδει.
Εάν το κονδύλι, το οποίο αντιστοιχεί σε διαφημιστική καμπάνια ενός έτους, καταφέρει να συγκεντρωθεί, τότε το αεροδρόμιο αποκτά μετά τις τακτικές πτήσεις της Air Berlin, δύο επιπλέον γραμμές.
Οι διαπραγματεύσεις με τη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρία ξεκίνησαν πριν ένα χρόνο και όπως υπενθύμισε η κ. Αδαμάκη ήταν μία από τις πολλές στις οποίες είχε απευθυνθεί, στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει ώστε το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου να προσελκύσει το ενδιαφέρον εταιριών και να αποκτήσει «ζωή».
Η επικοινωνία με διευθυντικά στελέχη και μέλη της διοίκησης της Ryanair ήταν διαρκής. Προ ημερών η κ. Αδαμάκη μετέβη στην έδρα της εταιρίας στο Δουβλίνο και συναντήθηκε με τον διευθυντή Ανάπτυξης Νέων Διαδρομών και τη διευθύντρια Εμπορικής Ανάπτυξης.
Τα αποτελέσματα της συνάντησης πληροφορήθηκε με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας, ο οποίος τόνιζε ότι η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων.
Ενημερώνοντας για τις πρόσφατες επαφές της με στελέχη της αεροπορικής εταιρίας, η κ. Αδαμάκη ανέφερε ότι η Ryanair έχει πτήσεις προς 154 προορισμούς στην Ευρώπη, όχι όμως στην Ελλάδα.
Ο μέσος όρος τιμής των εισιτηρίων είναι 45 ευρώ και στους στόχους της εταιρίας είναι να διατηρήσει χαμηλές τιμές.
Στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν στην αντινομάρχη είναι ότι «η Ryanair έδωσε ανάπτυξη σε αεροδρόμια με τα οποία άνοιξε τακτικές γραμμές, ενώ αποτελεί «κράχτη» άλλων εταιριών».
Στην Ελλάδα η Rayanair βρίσκει ακριβό το κόστος των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, το οποίο μαζί με τους φόρους ανεβάζει το ποσό ανά επιβάτη. Σύμφωνα με την κ. Αδαμάκη, «έχει υπολογιστεί ότι εξαιτίας του μονοπωλίου της Ολυμπιακής ξεκινάει με κοστολόγιο 17 ευρώ ανά επιβάτη».
Πέρυσι, μετά τις πρώτες επιστολές που έλαβε η διοίκηση της εταιρίας, στελέχη της τεχνικής της υπηρεσίας επισκέφθηκαν τη Μαγνησία και προχώρησαν σε αυτοψία στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, δηλώνοντας ικανοποιημένοι από τις τεχνικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεών τους.
Η κ. Αδαμάκη αναφέρθηκε στη διαμάχη που υπάρχει μεταξύ της Ryanair με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα σχετικά με το μονοπώλιο των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης.

Παρουσίαση αεροδρομίων
Στην πρόσφατη συνάντηση στο Δουβλίνο η κ. Αδαμάκη παρουσίασε τα χαρακτηριστικά των αεροδρομίων της Ν. Αγχιάλου και της Σκιάθου. Η Σκιάθος κρίνεται ως απαγορευτικός προορισμός από την εταιρία εξαιτίας του μήκους και πλάτους του διαδρόμου.
Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν μόνο για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, με τα στελέχη της Ryanair να παρέχουν εγγυήσεις ότι τα αεροπλάνα θα προσγειώνονται στη Ν. Αγχίαλο με γεμάτες τις θέσεις επιβατών.
Για την Ελλάδα, εάν η συμφωνία επιτευχθεί, ο Βόλος θα αποτελεί τον πρώτο προορισμό της αεροπορικής εταιρίας.
Οι συζητήσεις περιλαμβάνουν τακτικές πτήσεις για επτά μήνες το χρόνο από Μάιο έως Οκτώβριο δύο φορές την εβδομάδα με προορισμό την Αγγλία (Λονδίνο ή Μπέρμιγχαμ) και δύο φορές σε εβδομαδιαία βάση για Ιταλία (Μιλάνο ή Μπολόνια).
Οι εκπρόσωποι της εταιρίας δήλωσαν τη μελλοντική πρόθεσή τους για νέες γραμμές την επόμενη χρονιά από Βαρκελώνη και Άμστερνταμ.

Οικονομικοί υπολογισμοί
Τα αναλυτικά οικονομικά και άλλα στοιχεία της προοπτικής που διανοίγεται για το αεροδρόμιο και την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας θα παρουσιάσει στην επόμενη συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη.
Όπως εξήγησε, αρχικά η αεροπορική εταιρία έθετε ως όρο την εξασφάλιση κονδυλίων για διαφήμιση της περιοχής υποδοχής, ύψους 300.000 ευρώ ετησίως για τους δύο προορισμούς.
Οι διαπραγματεύσεις «έριξαν» το ποσό στις 150.000 ευρώ το χρόνο. Με δεδομένες τις εγγυήσεις της εταιρίας για «φουλ» πτήσεις, υπολογίζεται ότι προορισμό στη διάρκεια των επτά μηνών –όσο δηλαδή η γραμμή θα είναι ανοιχτή- θα αποτελεί η Μαγνησία για 20.500 επισκέπτες από Ιταλία και Αγγλία.
Στους επτά μήνες οι διανυκτερεύσεις υπολογίζονται στις 100.000, ενώ ο μέσος όρος κατανάλωσης υπολογίζεται στα 90 ευρώ την ημέρα. Ο τζίρος υπολογίζεται στα 9 εκατ. ευρώ το χρόνο και περίπου 3 εκατ. ευρώ το κέρδος.
«Είναι ένας πρόχειρος υπολογισμός, που δείχνει ότι τα χρήματα που θα διατεθούν για διαφημιστική καμπάνια θα έχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη για την περιοχή. Η διάθεση του κονδυλίου θα έχει εγγυημένο αποτέλεσμα, σε αντίθεση με τα χρήματα που «ρίχνονται» για την τουριστική προβολή του νομού στο εξωτερικό, χωρίς το αποτέλεσμα να είναι βέβαιο».
Η κ. Αδαμάκη ενημέρωνε χθες ότι θα ζητηθεί η συνδρομή της ΤΕΔΚ, των δήμων και των τριών άλλων Νομαρχιών της Θεσσαλίας, ώστε να μη χαθεί η νέα ευκαιρία για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου. «Και όλα αυτά βέβαια με την ελπίδα ότι η συγκεκριμένη εταιρία θα συνεχίσει να είναι ανθηρή».
Στην έκθεση του Λονδίνου στο μεταξύ η κ. Αδαμάκη πρόκειται να προσεγγίσει στελέχη μιας άλλης αεροπορικής εταιρίας, της Easy Jet.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου