ΤΟΠΙΚΑ

«Γη και ύδωρ» ζητά η Λαφάρζ

γη-και-ύδωρ-ζητά-η-λαφάρζ-260032

Γη και ύδωρ ζητά η ΑΓΕΤ από τους εργαζόμενους εν όψει της διετούς επιχειρησιακής σύμβασης για το 2014 και 2015. Προκλητική η στάση του διευθύνοντα συμβούλου του Ομίλου κ. Ντελαπλάν σύμφωνα με τα σωματεία που τον κατηγορούν για υποκρισία και αφήνουν αιχμές για τους χειρισμούς του σε ότι αφορά την πορεία της ΑΓΕΤ Ηρακλής. Η νέα συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών ορίστηκε για την ερχόμενη Τρίτη 18 Μαρτίου.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Με το «καλημέρα» η Λαφάρζ στην έναρξη των διαπραγματεύσεων έθεσε υπόψιν των σωματείων του Ομίλου της ΑΓΕΤ Ηρακλής ένα πλαίσιο αιτημάτων που ουσιαστικά «στραγγαλίζει» οικονομικά τους εργαζόμενους και παράλληλα πυροδοτεί το κλίμα εργασιακής ειρήνης μέσα στους χώρους δουλειάς.

Οι πέντε προτάσεις που παρουσιάστηκαν από το διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ντελαπλάν, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού στους εργαζόμενους και στα σωματεία που ήδη προετοιμάζονται για «σύγκρουση» ερμηνεύοντας τις προθέσεις της εταιρείας.

Τα συνδικάτα ομόφωνα απέρριψαν χθες κάθε συζήτηση επί του συγκεκριμένου πλαισίου εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση κατά του κ. Ντελαπλάν, στον οποίο «χρεώνουν» την πρόθεση να πυροδοτήσει τις διαπραγματεύσεις εν τη γενέσει τους καθώς τα όσα πρότεινε, δεν επιδέχονται σύμφωνα με τα συνδικάτα όχι καμίας διαπραγμάτευσης αλλά και ούτε καν συζήτησης στο πλαίσιο που τέθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου αναλύοντας την οικονομική κατάσταση της εταιρείας αλλά χρησιμοποιώντας ως άλλοθι την ύφεση και τους μειωμένους τζίρους, κατέθεσε ενώπιον των σωματείων πρόταση πέντε σημείων στην οποία περιλαμβάνονται οι εξής αξιώσεις της εταιρείας :

-Μείωση του αριθμού των τριετιών και συσχετισμός αυτών ανάλογα με τις πωλήσεις της εταιρείας

-Υπολογισμός των επιδομάτων γάμου, ανθυγιεινού και διαχειριστικών λαθών επί του βασικού μισθού και του ημερομισθίου

-Τροποποίηση των ωρών αμοιβής για τους εργαζόμενους που απασχολούνται νύχτα, Κυριακές και αργίες καθώς και για όσους δεν δουλεύουν σε πρόγραμμα εναλλασσόμενης βάρδιας αλλά αμείβονται όπως επίσης και για τους εργαζόμενους που βρίσκονται σε μακρά ασθένεια

-Αναστολή καταβολής των έκτακτων επιδομάτων που καταβάλλονταν μέχρι 31-12-2013 ( επίδομα παραγωγής, βάρδιας, κάρβουνου, οθόνης, ισολογισμού) όπως επίσης της οικονομικής ενίσχυσης στην κανονική άδεια και της οικονομικής ενίσχυσης των σωματείων του Ομίλου

-Επανεξέταση των διατακτικών που καταβάλλονται Χριστούγεννα και Πάσχα στο προσωπικό αλλά και των σχολικών επιδομάτων

Συναγερμός

Οι παραπάνω προτάσεις όπως ήταν φυσικό σήμαναν συναγερμό. Τα σωματεία σε πρώτη φάση διαμήνυσαν ότι δεν υφίσταται καμία περίπτωση να διαπραγματευθούν πάνω σε αυτό το πλαίσιο και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες σε βαρύ κλίμα επέκριναν τον κ. Ντελαπλάν, σε προσωπικό επίπεδο για τους χειρισμούς του, τονίζοντας ότι «είναι υποκριτικό από τη μία να συγχαίρει τους εργαζόμενους και από την άλλη να προτείνει μέτρα τα οποία ουσιαστικά αναμένεται να τους εξουθενώσουν αφού ουσιαστικά τους ζητείται να δουλεύουν χωρίς να αμείβονται για αυτό. «

Ο κ. Ντελαπλάν δημιουργεί συνθήκες σκληρής και εύθραυστης κατάστασης μέσα στο εργοστάσιο και αυτό είναι σοβαρό. Εχει περίσσευμα υποκρισίας η στάση του. Δυστυχώς θα συνδέσει το βιογραφικό του και την παρουσία του στην Ελλάδα και στην ΑΓΕΤ με αποφάσεις που θα είναι απέναντι στους εργαζόμενους αλλά και την εταιρεία» υπογραμμίζονταν χθες το βράδυ στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ από τους συνδικαλιστές του Ομίλου που δεν πίστευαν στα αυτιά τους με τις απαιτήσεις της εταιρείας.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί πάντως ότι στη χθεσινή συζήτηση τα σωματεία περνώντας «στην αντεπίθεση» κάλεσαν τον κ. Ντελαπλάν να τους παρουσιάσει στοιχεία για το κόστος λειτουργίας του Διοικητικού συμβουλίου και των στελεχών, το κόστος που επιβαρύνεται η ΑΓΕΤ πληρώνοντας πνευματικά δικαιώματα για το σήμα στη Λαφάρζ, το κόστος που επιβαρύνθηκε για το πρόγραμμα ΠΡΩΤΕΑΣ που σύμφωνα με τα σωματεία δεν είχε αποτελέσματα αλλά και το κόστος εξαιτίας της μετεγκατάστασης των κεντρικών γραφείων στην Παιανία όπου η ΑΓΕΤ πληρώνει περίπου 800.000 ευρώ ετησίως όταν έχει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση που μένουν αναξιοποίητες.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου