ΤΟΠΙΚΑ

Τα αυτοκίνητα στο κέντρο

τα-αυτοκίνητα-στο-κέντρο-851206

Εννιά φορές την εβδομάδα οι Ελληνες παίρνουν το Ι.Χ. για να μετακινηθούν σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου. Αυτό δείχνουν οι έρευνες των συγκοινωνιολόγων και είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για την Κινητικότητα, που γιορτάστηκε σε 2.000 πόλεις σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο, μόνον όμως σε έξι αντίστοιχες ελληνικές.
Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν ανάγλυφα τη νοοτροπία του νεοέλληνα οδηγού και τη δραστική αλλαγή που πρέπει να γίνει σε συμπεριφορές, νοοτροπίες και μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών που παράγονται από την ανεξέλεγκτη χρήση του Ι.Χ. για μικρές μετακινήσεις στο κέντρο όχι μόνο της πρωτεύουσας, αλλά και στα εμπορικά κέντρα των αστικών κέντρων της επαρχίας, ανάμεσά τους φυσικά και αυτό του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου και Νέας Ιωνίας.
Σε μία πόλη που δεν έχει ακόμη καλά – καλά περιφερειακό δρόμο- πανελλαδική θλιβερή πρωτιά – και σε μία περιοχή όπου 5.000 νέα οχήματα κάθε χρόνο τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στους δρόμους του Βόλου, είναι φυσικό οι περισσότεροι κεντρικοί δρόμοι να είναι κορεσμένοι και οι μετακινήσεις να γίνονται με βήμα… σημειωτόν. Δεν αποτελεί επομένως είδηση ότι οι υπερβάσεις που παρατηρούνται σε μία σειρά από ρύπους, ενοχοποιούνται για ασθένειες, που μακροπρόθεσμα οδηγούν ακόμη και σε πρόωρους θανάτους…
Από την άλλη το μικρό εύρος των δρόμων σε Βόλο και Νέα Ιωνία καθιστούν ακόμη πιο δύσκολη την επίλυση του προβλήματος του κυκλοφοριακού στις δύο πόλεις. Και τα προβλήματα του κυκλοφοριακού δεν θα λυθούν ούτε με την αποπεράτωση του Περιφερειακού, ο οποίος πλέον είναι ένας εσωτερικός δακτύλιος μέσα στην πόλη και μάλιστα με την πρόβλεψη που είχε γίνει προ 15ετίας. Ούτε πολύ περισσότερο το κυκλοφοριακό θα λυθεί με τη δημιουργία μεγάλων υπόγειων χώρων στάθμευσης στο κέντρο, που προωθούνται στο Βόλο και τα οποία στην ουσία αναπαράγουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων μέσα από τους δρόμους; του κέντρου.
Και επειδή η μόνιμη επωδός των τοπικών μας αρχόντων στην κριτική που δέχονται είναι τι μέτρα προτείνουν οι εκπρόσωποι των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης (!!!) για την επίλυση του κυκλοφοριακού, οι προτάσεις είναι αυτές που έχουν υιοθετηθεί σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Μέτρα που συγκλίνουν στο σταδιακό αποκλεισμό του Ι.Χ. από το κέντρο των πόλεων με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, η διαρκής καμπάνια για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τις αρνητικές παρενέργειες από τη χρήση του Ι.Χ. στο κέντρο, δημιουργία αντικινήτρων για την κάθοδο των οδηγών στο κέντρο με αύξηση του αντιτίμου της ελεγχόμενης στάθμευσης, ελέγχους συστηματικούς όλο το 24ωρο από τη δημοτική αστυνομία κλπ. Συνταγές λίγο ως πολύ γνωστές, οι οποίες το μόνο που χρειάζονται για να πετύχουν είναι η κοινή πολιτική βούληση και από τους δύο δήμους και η πίστη στην υλοποίησή τους. Αυτό λείπει και τίποτα άλλο. Για όλα τα υπόλοιπα προτάσεις και ιδέες υπάρχουν ή θα βρεθούν στην πορεία.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου