ΤΟΠΙΚΑ

Μας δουλεύει ψιλό γαζί ο ΟΣΕ…

μας-δουλεύει-ψιλό-γαζί-ο-οσε-851206

Εκπληξη, δυσφορία και αγανάκτηση είναι τα συναισθήματα που δοκίμασαν οι φορείς της περιοχής από τις πρόσφατες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη, σύμφωνα με τις οποίες επανεξετάζονται οι προτάσεις για τον περιφερειακό σχεδιασμό του ΟΣΕ.
Με χθεσινές δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους ο Δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης, άφησε ανοικτό ακόμη και το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων σε περίπτωση που δεν υπάρξει υπαναχώρηση του υπουργού αναφορικά με το περιεχόμενο των πρόσφατων δηλώσεών του και που έρχονται να ακυρώσουν τον προγραμματισμό έργων για τον εκσυγχρονισμό των έργων του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας. Μάλιστα ο Δήμαρχος Βόλου στις δηλώσεις του, που έγιναν αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε στο γραφείο του με τον προϊστάμενο του δικτύου του ΟΣΕ στο Βόλο κ. Γιάννη Αντωνιάδη, σημείωσε ότι για το θέμα είναι σε ανοικτή γραμμή τόσο με το Νομάρχη, όσο και με το Δήμαρχο Νέας Ιωνίας κ. Π. Μαβίδη, με πρώτη προτεραιότητα να ζητηθεί συνάντηση με τον κ. Χατζηδάκη, προκειμένου να του εκθέσουν τα οξυμένα προβλήματα του σιδηροδρόμου και τα οποία επιτάσσουν την επίσπευση των αναγκαίων έργων εκσυγχρονισμού ενόψει μάλιστα και της διεξαγωγής των Μεσογειακών Αγώνων του 2013.
« Έχω μιλήσει με το Νομάρχη και το Δήμαρχο Νέας Ιωνίας για να διασφαλίσουμε τα υπεσχημένα, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βούλγαρης και πρόσθεσε: «Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση και ο συγκεκριμένος υπουργός Μεταφορών θα υπαναχωρήσει σε αυτά που έχουν αναγγελθεί. Είναι, σημείωσε, αιτήματα πολλών ετών για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή μας και που για έναν πρόσθετο λόγο είναι κάτι από αναγκαία, αφού μετά τον Οκτώβριο του 2007 η περιοχή μας έχει αναλάβει τη διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων του 2013».
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ο Δήμαρχος Βόλου δεν έκρυψε την έκπληξη που δοκίμασε ο ίδιος και οι συνεργάτες του από τις δηλώσεις Χατζηδάκη και κυρίως για το έργο που αφορά στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας. Είναι, υπενθύμισε, ένα έργο που είχε ανακοινωθεί από το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Μακαντάση. Ακόμη υπενθύμισε ότι για το συγκεκριμένο έργο είχε δεσμευθεί και ο υπουργός Πολιτισμού και πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Λιάπης, κατά την παρουσία του στην πρώτη πανηγυρική συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής των Μεσογειακών Αγώνων που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο Βόλο.
Ο Δήμαρχος Βόλου υπενθύμισε ότι τα τέσσερα σημαντικά έργα αναβάθμισης του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας, για τα οποία έχει δεσμευθεί ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Μακαντάσης, είναι τα παρακάτω:
– Η ανακαίνιση – ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας, που σύμφωνα με τον κ. Μακαντάση θα ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2012 με κόστος 64,5 εκατομμύρια ευρώ. Για να γίνει όμως η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, θα πρέπει να ανατεθεί και ξεκινήσει η σύνταξη της σχετικής μελέτης, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Βόλου
– Το δεύτερο έργο που δεσμεύτηκε η διοίκηση του ΟΣΕ ότι θα το υλοποιήσει είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή από τη Λάρισα έως το Λατομείο
– Το τρίτο έργο αφορά στη γραμμή Λατομείου – Βόλου με την παράκαμψη του περίφημου S από τα διοικητικά όρια του Δήμου Νέας Ιωνίας
– Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τις χαλυβουργίες της περιοχής μας και η σύνδεση με την Α΄ και Β΄ ΒΙ.ΠΕ και της SOVEL με τον Αλμυρό, με την αυτοχρηματοδότηση του τελευταία έργου από την ίδια την εταιρία
Ο κ. Βούλγαρης σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει ακόμη μία εκκρεμότητα και για το οποίο έχει ήδη αποσταλεί επιστολή στον ΟΣΕ για την τοποθέτηση ελαστικών ταπήτων στα σημεία όπου διασταυρώνεται το σιδηροδρομικό με το οδικό δίκτυο, αφού, όπως είπε, ο Βόλος είναι από τις λίγες, αν όχι η μοναδική μεγάλη ελληνική πόλη, όπου δεν έχουν γίνει οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις για να σταματήσουν οι κραδασμοί από τα διερχόμενα από τις διαβάσεις δίτροχων και τετράτροχων.
Καταλήγοντας ο Δήμαρχος Βόλου υπογράμμισε ότι «ο σχεδιασμός που έχει αναγγελθεί κατά καιρούς στην πόλης μας από υπεύθυνους κυβερνητικούς παράγοντες αποτελούν για μας δεδομένα, τα οποία δεν διαπραγματευόμαστε».
Από την πλευρά του για τα τέσσερα έργα ο προϊστάμενος του ΟΣΕ στο Βόλο κ. Γιάννης Αντωνιάδης σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη δύο μελέτες που αφορούν
α) Στην ανακαίνιση της γραμμής Βόλου – Λατομείου
β) Στην παράκαμψη από το Λατομείο προς Βόλο, καθώς η γραμμή από Λάρισα προς Λατομείο προβλέπει την κατασκευή νέας γραμμής δίπλα στην υπάρχουσα. Από το Λατομείο προς Βόλο η μελέτη θα κινηθεί σε διαφορετική χάραξη από την υπάρχουσα. Είναι καινούργια γραμμή, σημείωσε ο κ. Αντωνιάδης, πάνω στη γραμμή της Καλαμπάκας, η οποία προβλέπει και κάποιες απαλλοτριώσεις και κάποιες παρακάμψεις. Ο υπηρεσιακός παράγων του ΟΣΕ είπε ότι οι δύο αυτές μελέτες συντάσσονται από την εταιρία DENCO, χωρίς ωστόσο, όπως είπε, να έχει ενημέρωση για τον ακριβή χρόνο αποπεράτωσής τους.

Εργα στο
Σ.Σ. Βόλου
Ακόμη ο κ. Βούλγαρης ενημερώθηκε από τον προϊστάμενο του ΟΣΕ Βόλου για τις δύο παρεμβάσεις που δρομολογούνται από τον ΟΣΕ στην πόλη και που αφορούν στο μεγάλο πεζόδρομο της οδού Φερών και το πάρκο που βρίσκεται απέναντι από την ιχθυαγορά. Οι παρεμβάσεις της οδού Φερών συνδυάζονται και με το αίτημα του Δήμου για την κατεδάφιση τμημάτων του τοίχου που βρίσκεται κατά μήκος της οδού και που αφαιρεί την οπτική επαφή και συνέχεια του χώρου των Παλαιών. Ειδικότερα τμήματα του τοίχου θα αντικατασταθούν με κιγκλιδώματα, θα τοποθετηθεί καλαίσθητος φωτισμός, ενώ θα δημιουργηθεί και το Μουσείο Παλαιών Μηχανών που συνδυάζεται και με το δίκτυο παρεμβάσεων που πραγματοποιεί ο Δήμος Βόλου στην ίδια περιοχή με την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία του Μουσείου Ιστορίας της πόλης που ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες. Όπως διευκρίνισε ο κ. Αντωνιάδης, θα γίνει η κατάλληλη υποδομή πάνω στην οποία θα τοποθετηθούν οι παραδοσιακές ατμήλατες μηχανές που πήγαιναν στην Καλαμπάκα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου