ΤΟΠΙΚΑ

Ετσι χωρίς πρόγραμμα και σχέδιο

ετσι-χωρίς-πρόγραμμα-και-σχέδιο-851206

Οταν ξεκινάει η καλοκαιρινή περίοδος και μαζί της και η τουριστική σεζόν το μόνο που σκέφτεσαι, είναι πότε θα πάρεις άδεια και πού θα περάσεις τις ολιγοήμερες διακοπές. Επιστρέφοντας, ιδιαίτερα αν η δουλειά σου, όπως η δική μας, σου δίνει την ευκαιρία να δημοσιοποιήσεις τις σκέψεις σου, αρχίζεις να προβληματίζεσαι για όλα όσα είδες, για όσα σε ενόχλησαν ή και σε δυσκόλεψαν. Τα συνηθισμένα παράπονα των διακοπών διατυπώνονται συχνά πυκνά. Άλλωστε οι διακοπές στην Ελλάδα σε ελάχιστα πράγματα από πλευράς οργάνωσης και λειτουργίας διαφέρουν από τη λεγόμενη ελληνική πραγματικότητα ή ιδιαιτερότητα, αν προτιμάτε.
Φέτος ωστόσο, έχουμε μια αντίφαση. Από τη μία ξενοδόχοι μεγάλων τουριστικών προορισμών, όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος και η Κρήτη μιλούν για πτώση που άγγιξε το 50%, σε αντίθεση με την ηγεσία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης που μιλάει για συνολική αύξηση της τάξεως του 3%. Πιθανώς να έχουν δίκιο και οι δυο πλευρές. Για αρχή μπορεί να είναι αμείλικτοι, αλλά η στατιστική δεν λέει πάντα την αλήθεια.
Είναι γεγονός ότι υπήρξαν φέτος τουριστικοί προορισμοί, όπως τα δικά μας νησιά των Βορείων Σποράδων που τον Ιούλιο και τον Αύγουστο με μεγάλη δυσκολία έβρισκες δωμάτιο έστω κι αν είχες φροντίσει εγκαίρως. Πραγματικά Σκιάθος και Σκόπελος κατά κύριο λόγο, αλλά και η Αλόννησος φέτος είχαν μια πετυχημένη τουριστική χρονιά. Πιθανώς και άλλες περιοχές της χώρας.
Πιστεύουμε ότι ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Άρης Σπηλιωτόπουλος, ένας νέος πολιτικός με μοντέρνες ιδέες είναι ο καταλληλότερος από τη σημερινή κυβέρνηση για το συγκεκριμένο πόστο. Άλλωστε ταξιδεύει συνεχώς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσπαθώντας να προωθήσει το τουριστικό προϊόν.
Ελπίζουμε από τα πολλά του ταξίδια ο Υπουργός να έχει εμπεδώσει πλέον την εικόνα ότι είμαστε μία από τις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες, αν όχι η ακριβότερη από τους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς. Επίσης θα κατάλαβε ο υπουργός ότι το να ταξιδέψεις ακτοπλοϊκώς στα ελληνικά νησιά το καλοκαίρι αποτελεί ένα στοίχημα, αν όχι μια Οδύσσεια. Τέλος θα ήταν κουραστικό να αναφερθούμε για μία ακόμη φορά στο σπορ της αρπαχτής, όπου πραγματικά σαρώνουμε όλα τα ολυμπιακά μετάλλια. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα φετινά δυσάρεστα περιστατικά, όπως η δολοφονική επίθεση των μπράβων της Μυκόνου με θύμα το νεαρό Αυστραλό, τότε ο υπουργός που γνωρίζει άριστα την επικοινωνία, μπορούμε να μιλάμε άνετα για επικοινωνιακή καταστροφή.
Δεν αρκεί να ονομάζουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν «βαριά βιομηχανία» και «ηγετικό προϊόν» της ελληνικής οικονομίας. Πρέπει τα αποτελέσματα και οι δράσεις να το αποδεικνύουν.
Δυστυχώς δεν επαρκούν οι περιοδείες του Άρη Σπηλιωτόπουλου για να πείσουν τα 15 με 20 εκατομμύρια επισκέπτες που χρειαζόμαστε ετησίως για να στηριχθεί η οικονομία μας. Αν δεν αλλάξουν βηματισμό οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό φορείς, οι τοπικές αρχές, τα Υπουργεία Μεταφορών και Εσωτερικών για λόγους εξυπηρέτησης και ασφάλειας, τότε η κάθε προβολή θα πηγαίνει στράφι και τα λεφτά χαμένα.
Το «Mamma Mia» από μόνο του δεν φτάνει, αν δεν συντρέχει και πλήθος άλλων παραγόντων. Ας κατανοήσουμε όλοι ότι καταστρέφοντας το τουριστικό προϊόν, καταστρέφουμε την ελληνική οικονομία και κατ΄ επέκταση τα προσωπικά μας οικονομικά. Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι υπόθεση όλων μας ο τουρισμός.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου