ΤΟΠΙΚΑ

Λύνει τις εξισώσεις… με νότες

λύνει-τις-εξισώσεις-με-νότες-851206

Τα Μαθηματικά, ο σχολικός πονοκέφαλος για πολλούς μαθητές, στα χέρια του είναι παιχνιδάκι. Όπως και η μουσική, την οποία λατρεύει και σκέφτεται να ακολουθήσει τα μονοπάτια της έως ότου του δώσουν τη δυνατότητα να γίνει Μουσικός.
Άλλωστε, Μουσική και Μαθηματικά έχουν άμεση σχέση, όπως είχε ακούσει και επιβεβαίωσε και ο ίδιος μέσα από την επιτυχία του στο πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Μαθηματικών για το 2007 της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Ο Παύλος Τριαντάρης, μαθητής του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού, είναι ο μοναδικός μαθητής της ηλικίας του από τη Μαγνησία που κατάφερε να περάσει στην τρίτη και τελευταία φάση του διαγωνισμού.

Είναι άθλος
Η ανάδειξή του σε έναν από τα καλύτερα μαθηματικά μυαλά της χώρας, ηλικίας 13 έως 17 ετών, καθώς και το γεγονός ότι οι βαθμολογητές χαρακτήρισαν το γραπτό του ως το δεύτερο καλύτερο του διαγωνισμού αποτελούν για τον 13χρονο Παύλο «μεγάλο άθλο».
Απόλυτα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του εμφανίστηκε μιλώντας στον «Τ». Ήταν μια εξέλιξη, την οποία δεν περίμενε, καθώς είχε προετοιμαστεί ελάχιστα.
Για τη συμμετοχή του στην πρώτη φάση του διαγωνισμού της Μαθηματικής Εταιρείας, «Ο Θαλής», στην οποία συμμετέχουν κάθε χρόνο μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Γυμνασίου και όλων των τάξεων Ενιαίων Λυκείων, ο 13χρονος μαθητής προετοιμαζόταν για ένα περίπου μήνα.
«Υπήρχε ο χρόνος για να δουλέψω την ύλη που μας δίνεται, καθώς και τις ασκήσεις που κατεβάζουμε από το διαδίκτυο. Όμως ο χρόνος μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης φάσης ήταν λιγοστός. Έτσι συμμετείχα στο διαγωνισμό «Ο Ευκλείδης» χωρίς προετοιμασία»…

Νότες και εξισώσεις…
Ο καθημερινός χρόνος του 13χρονου «Αϊνστάιν» από τον Αλμυρό, μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου, μοιράζεται μεταξύ της κλασσικής μουσικής και του πιάνου, του διαβάσματος και των φροντιστηρίων για την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας αλλά και της Γερμανικής.
Τα Μαθηματικά ήταν μία από τις κλίσεις που είχε από τα πρώτα σχολικά του βήματα. Με δεδομένο ότι λύνει εξισώσεις ανώτερης δυσκολίας από εκείνες που διδάσκεται από τα σχολικά βιβλία της τάξης του, τα Μαθηματικά του Γυμνασίου του φαίνονται πολύ απλά. Οι βαθμοί του στο μάθημα-μπελάς για πολλούς συμμαθητές του είναι 20. Υψηλές βαθμολογίες έχει και σε άλλα μαθήματα, όπως στη Φυσική και τη Χημεία.
Το διάβασμα δεν αποτελεί βραχνά για τον Παύλο Τριαντάρη, όμως, το «καλύτερό» του είναι η μουσική και το πιάνο. Διδάσκεται κλασσική μουσική από την ηλικία των έξι ετών. Ο Παύλος δηλώνει γοητευμένος από την μουσική και το εφηβικό του όνειρο είναι να σπουδάσει σε σχολή του εξωτερικού και να γίνει διακεκριμένος μουσικός, που θα δίνει συναυλίες.
Εκεί αποδίδει την καλή του σχέση με τα Μαθηματικά. «Η μουσική σχετίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα Μαθηματικά. Όσοι είναι καλοί στο ένα, είναι καλοί και στο άλλο. Το είχα ακούσει, το είχα διαπιστώσει από άλλα άτομα που γνώριζα και τώρα το επιβεβαίωσα από τον εαυτό μου», λέει.

Με υπολογισμούς
Ο Παύλος Τριαντάρης, ο οποίος ξεχώρισε στη φάση του «Ευκλείδη» καλείται τώρα να διαγωνιστεί στην τελική φάση του «Αρχιμήδη», από την οποία θα προκύψει η Εθνική ομάδα για την Ολυμπιάδα Μαθηματικών.
Όμως, γνώστης των σωστών υπολογισμών, έκρινε ότι η συμμετοχή του στο τελικό στάδιο δεν θα είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. «Αποφάσισα μαζί με τους γονείς μου να μην συμμετέχω στον «Αρχιμήδη». Οι ασκήσεις είναι πανεπιστημιακού επίπεδου και σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες φάσεις, σε αυτή διαγωνίζονται οι μικροί (Β και Γ Γυμνασίου) και οι μεγάλοι (Λύκειο). Εγώ στους «μικρούς» θα είμαι από τους μικρότερους. Θα ήταν καλύτερο να συμμετέχω του χρόνου, όταν θα είμαι στην Γ τάξη Γυμνασίου.»
Δεν είναι ότι θέλει να αποφύγει την αποτυχία. Όπως λέει, «από τις αποτυχίες μας διδασκόμαστε και μαθαίνουμε». Αλλά λαμβάνει όλα τα δεδομένα που υπάρχουν πριν πάρει τις αποφάσεις του, κρίνει και ανάλογα κινείται.

Μεγάλη εμπειρία
Για τον 13χρονο μαθητή, τα Μαθηματικά είναι ένας υπέροχος κόσμος που θέλει να εξερευνήσει. Η συμμετοχή του στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό, που στόχο έχει τη διάδοση και την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την ανάδειξη νέων μαθηματικών ταλέντων, ήταν μια μεγάλη εμπειρία. «Ήταν ένα μεγάλο κατόρθωμα», όπως λέει και ευχαριστεί ιδιαίτερα την καθηγήτρια Μαθηματικών του σχολείου του Ειρήνη Νόνη, που συνέβαλε σε αυτή την επιτυχία του.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου