ΤΟΠΙΚΑ

Συμφωνία φορέων για το λιμάνι

συμφωνία-φορέων-για-το-λιμάνι-851206

Η συμφωνία για τις δράσεις οι οποίες είναι απαραίτητο να αναληφθούν, ώστε να επιτευχθεί η περιβαλλοντική αναβάθμιση αλλά και η περαιτέρω παραγωγική ανάπτυξη του λιμανιού, πραγματοποιήθηκε χθες σε συνάντηση που είχαν ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Πέτρος Σούρλας με το Νομάρχη Μαγνησίας κ. Απόστολο Παπατόλια. Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΟΛΒ και οι διαδικασίες για την εγκατάσταση του αναδόχου, μια σειρά δραστηριοτήτων που σηματοδοτούν την ανοδική πορεία του λιμανιού, η περιβαλλοντική
αναβάθμιση του λιμανιού κ.α. τα οποία σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας εποχής συνεργασίας στις σχέσεις μεταξύ του ΟΛΒ και της ΝΑΜ.
Παράλληλα ο ΟΛΒ βρίσκεται σε συνεννόηση με το ΥΠΕΧΩΔΕ για το ζήτημα της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την οποία επέστρεψε το Υπουργείο. Πραγματοποιείται εξέταση σε όλα τα ενδεχόμενα, ώστε να καταστεί δυνατή η ανασύνταξη της μελέτης. Στα ενδεχόμενα περιλαμβάνεται και η έκπτωση του μελετητή. Να σημειωθεί πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα γίνει η προκήρυξη της μελέτης του master plan, το οποίο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Στη συνάντηση ανακοινώθηκε και το γεγονός πως έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες διαδικασίες για την εγκατάσταση αναδόχου με την ελπίδα να πραγματοποιηθεί εντός του Αυγούστου. Το αντικείμενο των διαδικασιών αφορά στην καθαριότητα των χερσαίων χώρων του λιμανιού, ενώ η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα παρέμβει με σκοπό να βρεθεί λύση στο ζήτημα της μεταφοράς του σκραπ, ώστε να ανακουφιστούν και οι κάτοικοι της περιοχής του Παλαιού Λιμεναρχείου.
Να αναφερθεί πως μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αγοράς της σκούπας για τον συνεχή καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου και το πλύσιμο με αυτοκινούμενο πλυντήριο ο ΟΛΒ θα πρέπει να προχωρήσει στην ενοικίαση του κατάλληλου μηχανήματος, ώστε να ακολουθήσει την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων της περιβαλλοντικής προστασίας του λιμανιού, τους οποίους επισήμανε το ΚΕΠΠΕ.
Ανακοινώθηκε πως οι διαδικασίες για την εγκατάσταση αναδόχου με αντικείμενο την καθαριότητα των χερσαίων χώρων του λιμανιού έχουν κινηθεί και το κόστος ανέρχεται στα 150.000 ευρώ ανά έτος.
Ο κ. Παπατόλιας υπογράμμισε πως «δεν μπορεί να αναπτυχθεί καμιά σοβαρή δραστηριότητα, αν δεν μπορεί να αναπτυχθεί ορθολογικά στο λιμάνι, αν προηγουμένως δεν έχει εκπονηθεί το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού».
Συνέχισε δε λέγοντας πως το master plan θα έχει μεγάλη περιβαλλοντική διάσταση και χαρακτήρισε ιδιαίτερα εποικοδομητική τη συνεργασία, καθώς βρέθηκε λύση για τα τεχνικά ζητήματα για την δημοσίευση των τευχών προκήρυξης του στρατηγικού σχεδίου και παράλληλα διευθετήθηκαν τα ζητήματα, που αφορούσαν στις παρατηρήσεις που ο ΟΛΒ είχε θέσει στη ΝΑΜ επί του κειμένου της προκήρυξης του master plan.
Από την πλευρά της η Νομαρχία έθεσε το ζήτημα της περιβαλλοντικής
αναβάθμισης του λιμανιού, όπως αυτό αναγνωρίζεται μέσα από το Επιχειρησιακό Σχέδιο. Σύμφωνα με το σχέδιο η σημερινή δραστηριότητα και λειτουργία του λιμανιού υποβαθμίζει περιβαλλοντικά την εικόνα της πόλης, δημιουργώντας προβλήματα αέριας ρύπανσης και ηχορύπανσης στην περιοχή.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα, το οποίο εντείνεται συνεχώς από την αύξηση της κρουαζιερόπλοιων και την υποδοχή τους στο εμπορικό λιμάνι. Το συγκεκριμένο θέμα θα βρει οριστική λύση με την ολοκλήρωση του επιβατικού σταθμού- τέρμιναλ, με την έναρξη του νέου έτους και ο κ. Παπατόλιας επισήμανε πως είναι αναγκαίο με κάποιο τρόπο να υπάρξει μια απόλυτα σαφής εικόνα για την προστασία από τα φαινόμενα αυτά «και αυτό μόνο μέσα από μια νέα εγκεκριμένη, σοβαρή κι αξιόπιστη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων μπορεί να επιτευχθεί».
Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη συγκέντρωση σκραπ στο λιμάνι, υπεύθυνος για την διαβροχή και τον καθαρισμό της περιοχής είναι ο ίδιος ο χρήστης και στην συγκεκριμένη περίπτωση η Χαλυβουργία. Ο Νομάρχης δήλωσε πως αναλαμβάνει την ευθύνη να διευθετήσει το πρόβλημα που έχει ανακύψει με την συγκεκριμένη εταιρία, η οποία είχε δεσμευτεί για τη μεταφορά του σκραπ στις 22 Ιουλίου με επιπλέον πέντε φορτηγά, χωρίς να εκπληρώσει την υπόσχεσή της και συνέχισε, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η εργολαβία για τον καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου σε συνδυασμό με τη μεταφορά του σκραπ και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων από πλευράς του χρήστη, μέχρι την έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα είναι τα μέτρα που θα ανακουφίσουν σημαντικά τους πολίτες της περιοχής».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου