ΤΟΠΙΚΑ

ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΚΟ: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος «θανάτου»

φραγμα-παναγιωτικο-το-χρονικό-ενός-πρ-409279

Τα δημοσιεύματα και οι καταγγελίες από το 2002 και από το 2012 προειδοποιούσαν!

Κάπως αργά κινητοποιήθηκαν όλοι οι φορείς και ασχολούνται με την «τύχη» του φράγματος «Παναγιώτικο», καθώς χάνει κάθε χρόνο από διαρροές λόγω σειράς κατασκευαστικών αστοχιών, 1,4 εκατ. κυβικά νερού όταν η ετήσια δυναμικότητά του ανέρχεται 1,8 εκατ. κυβικά νερού. Σε ημερήσια βάση χάνονται 4.000 κυβικά μέτρα νερού, ποσότητα ικανή να υδρεύσει ολόκληρο το Νότιο Πήλιο! Συνολικά στις μέρες μας το πολυδάπανο και κακοκατασκευασμένο φράγμα έφτασε να χάνει τα 3/4 του νερού απειλώντας με λειψυδρία το Νότιο Πήλιο και με άλλους κινδύνους την περιοχή. Ομως ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ με βάση στοιχεία ειδικών επιστημόνων προειδοποιούσε από το 2012 τους αρμόδιους με σειρά χαρακτηριστικών δημοσιευμάτων.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Σταχυολογήσαμε μόνο ορισμένα από τα δημοσιεύματα του Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου του 2012, αν και καταγγελίες για λάθος υλικά και παραβίαση της μελέτης υπήρχαν από το 2000 έως και το 2002, χωρίς κανέναν να απασχολήσουν σοβαρά!

30-8-2012: Μεγάλο ρήγμα στο Παναγιώτικο – Χάνονται περίπου 3.000 κυβικά νερό ημερησίως

Στο ρεπορτάζ σημειώνονταν ότι παρατηρείται στο φράγμα απώλεια 153 κυβικών νερού ανά ώρα, προκαλώντας επιπτώσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων. Τότε η δημοτική αρχή αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της διαρροής είχε κοινοποιήσει σχετικό έγγραφο στο Υπουργείο Χωροταξίας και Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), την αποκεντρωμένη διοίκηση και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Μάλιστα ο υπεύθυνος του τομέα ύδρευσης – αποχέτευσης του Δήμου Νοτίου Πηλίου κ. Λεγαντής κατήγγειλε τότε ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και το ρήγμα που ευθύνεται για την απώλεια νερού, το είχαν εντοπίσει ήδη από το 201.

18-9-2012: Το ρήγμα αδειάζει το φράγμα Παναγιώτικο – Οι ημερήσιες ποσότητες νερού που χάνονται εξαιτίας ρήγματος στο φράγμα ανέρχονται πλέον στα 3.800 κυβικά μέτρα νερού

Τότε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ανέφερε ότι υπάρχει δραματική μείωση της στάθμης του νερού στο φράγμα Παναγιώτικο, αφού είχε παρατηρηθεί αύξηση στις απώλειες νερού καθώς χάνονταν σε καθημερινή βάση 3.800 κυβικά μέτρα νερού. Τα αποτελέσματα είχαν προκύψει από μελέτες του Δήμου Νοτίου Πηλίου ενώ και πάλι απέδιδαν την απώλεια νερού σε κακοτεχνίες, ατέλειες αλλά και την λειψυδρία της συγκεκριμένης περιόδου.

Μάλιστα ορισμένοι τότε, έκρουαν τον «κώδωνα του κινδύνου» για την ασφάλεια του φράγματος αλλά και για μελλοντικά προβλήματα που πιθανότατα θα προέκυπταν.

21-9-2012: Εχασαν μέχρι τα σχέδια κατασκευής του φράγματος- Ευρεία σύσκεψη χθες για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα διαρροής νερού από το Παναγιώτικο

Μετά από τη δημοσιότητα που είχε λάβει το θέμα και την απώλεια νερού του φράγματος να μεγαλώνει, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός, ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου κ. Νίκος Φορτούνας, ο υπεύθυνος της ΔΕΗ, που έκανε την επίβλεψη του φράγματος κ. Γιάννης Θανόπουλος και ο τότε πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Σωκράτης Αναγνώστου.

Οπως είχε επισημανθεί τότε δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος κατάρρευσης του φράγματος ωστόσο εντύπωση και ερωτηματικά είχε προκαλέσει το γεγονός ότι από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, δεν βρέθηκε ποτέ ο φάκελος σχεδιασμού του φράγματος, μέσα από τον οποίο θα εντοπίζονταν τα αρχικά σχέδια του κατασκευαστή. Εξαιτίας της ύποπτης απώλειας… τότε οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν είχαν στα χέρια τους καμία πληροφορία από τα αρχικά σχέδια παρά μόνο τις πληροφορίες που είχε δώσει τεχνικός σύμβουλος που παρακολουθούσε τότε το έργο.

23-9-2012: Με ακατάλληλα υλικά έγινε το Παναγιώτικο! – Φοβερές καταγγελίες από το 2000 ως το 2002 στις οποίες ουδείς έδωσε σημασία

Τότε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ φιλοξενούσε καταγγελίες ειδικών και πολιτικών σχετικά με την κατασκευή και τα υλικά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του φράγματος. Μάλιστα οι καταγγελίες είχαν γίνει από το 2000, αλλά κανείς δεν είχε δώσει τότε σημασία.

Ειδικότερα στο ρεπορτάζ αναφέρονταν, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ότι σοβαρές αποκλίσεις από την εγκεκριμένη μελέτη παρουσιάζει το φράγμα Παναγιώτικο κατά την κατασκευή του το 2000, οι οποίες αστοχίες είχαν επισημανθεί στην κυβέρνηση αλλά και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας από τον Διευθυντή της Δ.Ε.Κ.Ε κ. Απόστολο Λύτρα, προκειμένου το έργο να προχωρήσει με σωστές προδιαγραφές… ωστόσο κανένας δεν έλαβε υπόψη του αυτές τις επισημάνει.

Χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ αναφέρονταν: « Σήμερα εν έτει 2012 η αιρετή πλέον Περιφέρεια και ο Δήμος Νοτίου Πηλίου κάνουν λόγο για κακοτεχνίες κατά την κατασκευή και αποφασίζουν από κοινού να παρακολουθείται το φράγμα από ειδικούς για περίπου δύο χρόνια, προκειμένου να δουν γενικότερα τη συμπεριφορά του έργου αλλά και τι ευθύνεται για τη διαρροή που παρατηρείται στο φράγμα, αφού ημερησίως χάνει περίπου 3.800 κυβικά νερού».

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Σούρλας, βασισμένος στις παραπάνω καταγγελίες της ΔΕΚΕ το έτος 2000 κατήγγειλε ότι σε έργο με διπλάσιο κόστος κατασκευής- δηλαδή 2 δισ. επιπλέον- και αμφίβολου ποιότητας εξελίσσεται το φράγμα Παναγιώτικο, με τις αποκλίσεις και υπερβάσεις από τη συγκεκριμένη μελέτη και χρησιμοποίηση ακατάλληλων υλικών, προσθέτοντας μεταξύ άλλων ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από τη συγκεκριμένη μελέτη του έργου και πολλαπλάσιες εργασίες από τις προβλεπόμενες σ’ όλα τα τμήματα.

20-10-2012: Το Παναγιώτικο χάνει νερό από τον πυθμένα- Τα ευρήματα της υποβρύχιας βιντεοσκόπησης που πραγματοποίησαν οι δύτες στο φράγμα του Νοτίου Πηλίου

Οπως είχε σημειώσει ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ μετά από υποβρύχια βιντεοσκόπηση δυτών, διαπιστώθηκε διαρροή στον πυθμένα του φράγματος της τάξης του 1.700 κυβικών μέτρων σε ημερήσια βάση.

Ωστόσο από τη διαρροή παρότι δεν είχε προκληθεί θραύση της στεγανωτικής μεμβράνης ανάμεσα στις πλάκες μπετόν, είχε παρατηρηθεί μετατόπιση πλακών στο φράγμα. Μάλιστα τότε είχε αναφερθεί από την Περιφέρεια, ότι το υλικό που είχε συγκεντρωθεί για το φράγμα θα παραδίδονταν προς εξέταση σε ειδικούς τεχνικούς συμβούλους. Τελικά φαίνεται ότι η κατάληξη του φράγματος ήταν προδιαγεγραμμένη από την ημέρα της κατασκευής του.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου