ΤΟΠΙΚΑ

ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ Δύσκολα δεύτερο πλοίο στη γραμμή

βορειεσ-σποραδεσ-δύσκολα-δεύτερο-πλο-851206

«Μποφόρ» αντιδράσεων προκαλεί η εμμονή του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να μην δρομολογηθεί δεύτερο πλοίο για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των Βορείων Σποράδων.

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου μετέφεραν χθες σε επικοινωνία με τον νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια ότι δεν διαφαίνεται θετικό κλίμα για την έγκριση του αιτήματος της εταιρείας «Αγούδημος» να δρομολογήσει στη γραμμή των Σποράδων το οχηματαγωγό «Ρομίλντα» τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, από Πέμπτη έως και Κυριακή.
Το αιτιολογικό εκ μέρους του υπουργείου είναι ότι εάν δρομολογηθεί δεύτερο πλοίο στις Σποράδες, τότε θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα με την εξυπηρέτηση των Κυκλάδων.
Η νησιωτική Μαγνησία διαβλέπει τον κίνδυνο να μείνει το φετινό καλοκαίρι με ένα μόλις πλοίο για την ακτοπλοϊκή σύνδεσή της και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μπροστά στην αρνητική στάση που κρατά το υπουργείο αναπροσαρμόζει τη θέση της, ζητώντας η «Αγούδημος» να δρομολογήσει το «Μιλένα» στις Σποράδες, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή. Σε διαφορετική περίπτωση προαναγγέλλει δυναμικές κινητοποιήσεις.
«Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν φέρεται διατεθειμένο να αφήσει «ακάλυπτες» τις Κυκλάδες και να απομακρυνθεί το «Ρομίλντα» από τη συγκεκριμένη γραμμή, για να εξυπηρετήσει τις Βόρειες Σποράδες», ενημέρωνε χθες ο νομάρχης, ο οποίος συνέχιζε να έχει διαρκή επικοινωνία με τον εφοπλιστή κ. Αγούδημο στην κατεύθυνση να κατατεθεί στο υπουργείο τροποποιημένη πρόταση για το οχηματαγωγό «Μιλένα».
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, «πρόκειται για μια ρεαλιστική πρόταση, η οποία αν εγκριθεί θα είναι καλύτερη από το να μείνουν οι Σποράδες με ένα πλοίο για ολόκληρη την φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για τη στάση του ΥΕΝ και θα πρέπει από κοινού με τους δημάρχους των τριών νησιών, αλλά και τους βουλευτές να αντιδράσουμε πλέον με δυναμικό τρόπο».
Το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί και το πλήγμα που κινδυνεύουν να δεχθούν οι Βόρειες Σποράδες έχουν σηκώσει στο «πόδι» τουριστικούς και ναυτικούς πράκτορες, με τους οποίους επίσης ο νομάρχης βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία.
Στην άκαμπτη στάση του ΥΕΝ να υπογράψει, ώστε το «Ρομίλντα» να φύγει από τις Κυκλάδες και να προστεθεί ως δεύτερο στη γραμμή των Σποράδων, η νέα πρόταση που εξετάζεται να τεθεί προς έγκριση από το υπουργείο είναι η μετακίνηση του «Μιλένα» έστω δύο φορές την εβδομάδα.
Ο νομάρχης εξήγησε ότι το «Μιλένα» αντί να εκτελεί το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Μυτιλήνη και Λήμνο, δύο φορές την εβδομάδα, μπορεί να κάνει τον κύκλο Θεσσαλονίκη- Σποράδες- Βόλος και αντίστροφα. Δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση για τα νησιά μιας, είναι όμως, πιο εφικτή. Σε περίπτωση που ο εφοπλιστής δεν δεχθεί την πρόταση αυτή, θα προτείνουμε τη δρομολόγηση του Jet Ferry από τον Άγιο Κωνσταντίνο».
Δηλώνοντας την έντονη δυσαρέσκεια που επικρατεί, προανήγγειλε δυναμικές κινητοποιήσεις.
«Από πού και ως πού είναι αποκλειστική ευθύνη της Νομαρχίας, τέτοιου είδους διεκδικήσεις; Ας ασχοληθούν επιτέλους με το πρόβλημα και οι δήμαρχοι των νησιών και οι τοπικοί βουλευτές», ανέφερε χαρακτηριστικά, δείχνοντας ότι δεν μπορεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να επωμίζεται μόνη της την προσπάθεια αναζήτησης λύσης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου