ΤΟΠΙΚΑ

Αφαιρούν τα δίκυκλα Χόντα σε συγκεκριμένες συνοικίες του Βόλου

αφαιρούν-τα-δίκυκλα-χόντα-σε-συγκεκρι-851206

Αν διαμένετε σε μία από τις συνοικίες Επτά Πλατανίων, Αγίου Νικολάου, Μεταμορφώσεως, Αγίου Κωνσταντίνου, Καλλιθέας, Νέας Δημητριάδας, Αγίων Αναργύρων και Ευαγγελίστριας, το ημερολόγιο δείχνει Φεβρουάριο, Μάρτιο ή Μάιο, είναι Τετάρτη ή Κυριακή βράδυ και κατέχετε δίκυκλο μάρκας HONDA, τότε κινδυνεύετε το πρωί να μην το βρείτε στο χώρο που το είχατε σταθμεύσει. Πιθανόν άνδρας ηλικίας 16 έως 25 ετών, σας έχει κλέψει το δίκυκλό σας, το οποίο δύσκολα θα ξαναβρείτε.
Η παραπάνω υπόθεση δεν είναι καθόλου, μα καθόλου, αυθαίρετη.
Προκύπτει από τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας, η οποία, εντοπίζοντας το πρόβλημα ειδικά την τελευταία πενταετία το έχει θέσει ως τον ειδικό στόχο της αντεγκληματικής πολιτικής της για το 2007 στη Μαγνησία.
Οι κλοπές δικύκλων στη Μαγνησία, όπως αποδεικνύεται από συστηματική μελέτη του προβλήματος από την Αστυνομική Διεύθυνση, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα με συνεχή αυξητική τάση και με πολύ μικρό ποσοστό εξιχνίασης, το οποίο δεν καταδεικνύεται μόνο από τον αριθμό των κλεμμένων οχημάτων, αλλά και από το γεγονός ότι αυτά χρησιμοποιούνται από δράστες ως μέσα διάπραξης άλλων σοβαρών εγκληματικών πράξεων, όπως αρπαγές τσαντών, διακίνηση ναρκωτικών και άλλων αξιόποινων πράξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας το διάστημα 2002-2006 εκλάπησαν 626 μοτοσικλέτες και ευρέθησαν 17 και 48 μοτοποδήλατα και ευρέθησαν μόλις 15 από αυτά. Στην αστική περιοχή εκλάπησαν 595 και ευρέθησαν μόλις 15 μοτοσικλέτες και 25 μοτοποδήλατα και βρέθηκαν μόλις 12 από αυτά.
Οι κλοπές δικύκλων, όπως επισημαίνει η μελέτη, έχουν ευρύτερη κοινωνική διάσταση γιατί διαπράττονται στο δρόμο και σε κοινόχρηστους εν γένει χώρους, γεγονός που προκαλεί περισσότερο φόβο των πολιτών και επηρεάζουν το αίσθημα ασφάλειά τους και ανάλογα την εκτίμηση και ικανότητα αποτελεσματικότητας της Αστυνομίας, ως βασικό φορέα εξουσίας προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Ο ειδικός στόχος
Στα αστυνομικά μέτρα πρόληψης που περιλαμβάνει το ειδικό σχέδιο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας προβλέπεται η επιτήρηση των προσώπων που έχουν καταδικασθεί για κλοπές-διακίνηση κλεμμένων δίτροχων και εν γένει οχημάτων ή άλλες σοβαρότερες πράξεις, η επιτήρηση τις νυχτερινές ώρες των εγκληματογόνων περιοχών και της οδού Ιάσονος που χρησιμοποιείται ως δρόμος στάθμευσης πολλών δικύκλων, ιδίως κατά τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, που υπάρχει αυξημένη κίνηση εξ αιτίας της μαζικής διασκέδασης, καθώς και των παράπλευρων δρόμων. Ακόμη στα μέτρα προβλέπεται η παρακολούθηση και ο έλεγχος υπόπτων επιχειρήσεων-καταστημάτων πώλησης μεταχειρισμένων κυρίως δίτροχων, ανταλλακτικών καθώς και συνεργείων επισκευής τους και η ενημέρωση των πολιτών για την διάσταση του προβλήματος, την μεθοδολογία των δραστών και των μέτρων προφύλαξης των οχημάτων τους.
Στα μέτρα καταστολής περιλαμβάνονται: Οι καθημερινοί έλεγχοι για διακινούμενα και σταθμευμένα δίτροχα από τις ομάδες ΟΠΚΕ και «Ζ», οι έκτακτες επιχειρήσεις ελέγχου σε επιλεγμένα οδικά κομβικά σημεία των οδών 2ας Νοεμβρίου-Λαμπράκη-Λαρίσης-Αθηνών-Μπότσαρη-Παγασών-Επτά Πλατανίων – Αναπαύσεως – Μαιάνδρου – Ταξιαρχών – Αγίου
Δημητρίου – Απόλλωνος – Πολυμέρη – Σταδίου μέσω των οποίων διακινούνται το σύνολο των οχημάτων.
Για αποτελεσματικότερο έλεγχο προβλέπεται η συγκρότηση ειδικού αστυνομικού συνεργείου με αποκλειστικό σκοπό τα δίκυκλα.

Στοιχεία
Σύμφωνα με την μελέτη της Α.Δ.Μ. ο Βόλος είναι η πρώτη πόλη πανελλαδικά με τα περισσότερα δίκυκλα, καθώς αυτά αγγίζουν τις 70.000. Τα στοιχεία της Διεύθυνσης Μεταφορών Μαγνησίας αναφέρουν ότι έχουν χορηγηθεί 27.000 άδειες κυκλοφορίας μοτοσικλετών και σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος Τροχαίας Βόλου άλλες 40.000 άδειες μοτοποδηλάτων.
Στο πολεοδομικό συγκρότημα υπάρχει το 90% των δίτροχων της Μαγνησίας. Την τελευταία πενταετία οι κλοπές δικύκλων, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της τοπικής Αστυνομίας, εμφανίζουν μεγάλη αύξηση, ενώ το ποσοστό εξιχνίασης (ανεύρεσης των κλεμμένων) είναι πολύ χαμηλό, περίπου στο 3,5%, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό, αφού δεν μπορεί να αποτρέψει τους επίδοξους δράστες από περαιτέρω εγκληματική δράση, όπως επισημαίνει και η έρευνα της Αστυνομικής Διεύθυνσης.
Οι περισσότερες κλοπές δικύκλων, όπως προκύπτει από πολυετή έρευνα και συγκέντρωση στοιχείων, διαπράττονται τις ημέρες Κυριακή και Τετάρτη και τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Μάιο. Κατά τις επίσημες αργίες οι κλοπές είναι ελάχιστες, ενώ οι ώρες που διαπράττονται είναι από τις 8 το βράδυ μέχρι τις τέσσερις τα ξημερώματα. Οι περιοχές που διαπράττονται είναι στις συνοικίες Επτά Πλατανίων, Αγίου Νικολάου, Μεταμορφώσεως, Αγίου Κωνσταντίνου, Καλλιθέας, Νέας Δημητριάδας, Αγίων Αναργύρων και Ευαγγελίστριας. Τα ακριβή σημεία διάπραξης σε κάθε περιοχή είναι πολλά και διαφορετικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συγκεκριμένα μέρη μεγάλης συγκέντρωσης και υψηλού κινδύνου.
Συνήθως πραγματοποιούνται σε περιοχές και σε δρόμους που παρουσιάζουν μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων και κίνηση ανθρώπων, υπάρχουν όμως και αρκετές περιπτώσεις που διαπράχθηκαν σε περιοχές με ελάχιστη κίνηση και κυκλοφορία. Η ύπαρξη ή μη φωτισμού τη νύχτα, δεν δείχνει να επηρεάζει την απόφαση των δραστών να προβούν στις κλοπές των οχημάτων.
Οι γενικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν μέσα στο 2007 από την
Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας είναι: Η σύλληψη όσο το δυνατόν περισσοτέρων δραστών κλοπής δίτροχων, η ανεύρεση και απόδοση στους κατόχους των κλεμμένων δίτροχων και η μείωση των κλοπών.
Η κλοπή και διακίνηση κλεμμένων δίτροχων έχει ποινική απαξία εφ’ όσον δεν συνδυάζεται με άλλες σοβαρές αξιόποινες πράξεις, τιμωρείται με μικρή ποινή από την ελληνική νομοθεσία, γεγονός που δεν αποθαρρύνει τους επίδοξους δράστες στην εγκληματική τους δράση, αν αναλογιστεί κανείς και τα σημαντικά οικονομικά και άλλα οφέλη που αποκομίζουν μέσω της παράνομης διάθεσης ή χρήσης τους.

Προτιμήσεις
Από την μελέτη των στοιχείων προκύπτει ότι οι δράστες έχουν ιδιαίτερη προτίμηση κλοπής μοτοποδηλάτων μάρκας «Χόντα», γιατί στην νεαρή ηλικία η κατοχή τέτοιου δικύκλου θεωρείται «μόδα». Από τις λιγοστές πάντως εξιχνιασθείσες υποθέσεις προκύπτει ότι οι δράστες είναι ηλικίας από 16 έως 25 ετών και ανεπάγγελτοι. Στις περισσότερες περιπτώσεις το επιλεγόμενο προς κλοπή δίτροχο τίθεται σε κίνηση με χρήση των καλωδίων του, ενώ έχουν καταγραφεί ελάχιστες περιπτώσεις φόρτωσης και μεταφοράς δικύκλων σε κατάλληλο μεταφορικό μέσο.
Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τα κλεμμένα οχήματα αποσυναρμολογούνται από τους δράστες και τα εξαρτήματα διατίθενται ως ανταλλακτικά σε κατόχους αντίστοιχων οχημάτων οι οποίοι έπεσαν κατά το παρελθόν θύματα τέτοιας κλοπής και βρήκαν τα οχήματά τους με αφαιρεμένα εξαρτήματα και επιθυμούν να τοποθετήσουν παρόμοια έναντι χαμηλού κόστους, είτε ως κάτοχοι τέτοιων οχημάτων επιθυμούν να αντικαταστήσουν ορισμένα εξαρτήματα λόγω παλαιότητας ή βλάβης. Καταγράφεται επίσης αποδοχή κλεμμένων μοτοσικλετών από ιδιοκτήτη συνεργείου επισκευής έναντι χαμηλού κόστους, ενώ υπήρξαν πληροφορίες (μη επιβεβαιωμένες) για διακίνηση κλεμμένων δικύκλων προς την Αλβανία.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου