ΤΟΠΙΚΑ

Στην εποχή της ακρίβειας

στην-εποχή-της-ακρίβειας-851206

Οι οικονομολόγοι, όπως είχαν την ευκαιρία να υποστηρίξουν στην προχθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της ΝΑΜ, αποδίδουν τις στρεβλώσεις της αγοράς στην ολιγοπωλιακή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο του χονδρεμπορίου, που αύξησε -όπως λένε- τα κέρδη του κατά 80% τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον επιμένουν ότι μόνο κατά ένα μέρος η ακρίβεια είναι εισαγόμενη λόγω της ανεξέλεγκτης ακρίβειας στα καύσιμα, στις διεθνείς αγορές, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το ακριβό ευρώ σε σχέση με το υποτιμημένο δολάριο, όπου γίνονται οι αγοραπωλησίες της διεθνούς τιμής του αργού πετρελαίου, απορροφούν σε ένα μεγάλο βαθμό τις αυξήσεις του μαύρου χρυσού και οι οποίες, σε περίπτωση που είχαμε μείνει ακόμη στην εποχή της δραχμής, θα είχαν φτάσει στο σημείο να πληρώνουμε σήμερα 600 ή ακόμη και 700 δραχμές το λίτρο τη βενζίνη!!!
Οι οικονομολόγοι και εν προκειμένω ο Καθηγητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ζουμπουλάκης σημειώνει ότι η Ελλάδα είναι στην 26η θέση στην παγκόσμια οικονομία και αποποιείται την διαπίστωση ότι έχουμε μπει σε έναν κύκλο στασιμοπληθωρισμού, μολονότι είμαστε ουραγοί σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό -4,9% το Μάιο- και η ανεργία θέριεψε και πάλι και έφτασε το 9%. Αυτό οφείλεται, όπως λέει, στο γεγονός ότι έχουμε ένα Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν που συνεχίζει να είναι πάνω από το 3%. Μία αύξηση όμως που οφείλεται εν πολλοίς στις κοινοτικές ενισχύσεις τού Γ΄ ή τού Δ΄ ΚΠΣ, στην ουσία δηλαδή ο εθνικός μας πλούτος αυξάνεται σε ετήσια βάση χάρη στις δημόσιες επενδύσεις και όχι χάρις στην κινητικότητα και στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Σε κάθε περίπτωση πάντως, όπως και να έχουν τα πράγματα, εκείνο που επισημαίνει ο κ. Ζουμπουλάκης είναι ότι τα νοικοκυριά θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και ότι με την καταναλωτική τους συμπεριφορά και με τη βοήθεια και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης μπορούν να διαμορφώσουν ένα νέο καταναλωτικό πρότυπο, που μπορεί , όπως σημειώνει, αν γίνει μεθοδευμένα και συντονισμένα και με σφαιρική ενημέρωση των καταναλωτών, να διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες για τη μείωση των τιμών σε μία σειρά από αγαθά και υπηρεσίες που έχουν ελαστικό χαρακτήρα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου