ΤΟΠΙΚΑ

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στο Δήμο Βόλου

ηλεκτρονική-διακυβέρνηση-στο-δήμο-βό-851206

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, όταν στο Δήμο Βόλου υιοθετήθηκε ο τριψήφιος αριθμός 195 στο Δήμο προκειμένου να παραλαμβάνονται τηλεφωνικά τα παράπονα από τους Βολιώτες σε 24ωρη βάση καθόλη τη διάρκεια των ημερών της εβδομάδος, θεωρήθηκε μέγα επίτευγμα. Ήταν, βλέπετε, η εποχή ακόμη που έπρεπε να έχεις… μπάρμπα στην Κορώνη για να βάλεις τηλεφωνική συσκευή στο σπίτι ή στο γραφείο…

Τα χρόνια όμως πέρασαν και η επανάσταση στις επικοινωνίες, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία, έχει επιφέρει τη μαζική χρήση του Διαδικτύου για μία πληθώρα από υπηρεσίες που προσφέρονται από δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς. Ιδιαίτερα οι ΟΤΑ μέσα από το Β΄ και το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης χρηματοδοτήθηκαν γενναία για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και για την παροχή υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Υπηρεσίες ευρύτατα διαδεδομένες σε όλη την Ευρώπη και με τη χώρα μας που ασθμαίνουσα προσπαθεί να προσεγγίσει τον κοινοτικό μέσο όρο, όσον αφορά στα ποσοστά χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες της. Είναι θέμα παιδείας, τεχνολογικού φόβου ή ακόμη και έλλειμμα επικοινωνίας, είπε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού στο Δήμο Βόλου κ. Δημ. Δερβένης, που ήταν ο βασικός εισηγητής των υπηρεσιών που θα προσφέρει εφεξής στους πολίτες του ο Δήμος μέσω της ηλεκτρονικής του πύλης και οι οποίες παρουσιάστηκαν χθες το μεσημέρι στους δημοσιογράφους. Υπηρεσίες που έχουν ως αποτέλεσμα οι πολίτες να εξοικονομούν χρόνο, χρήμα και να απαλλάσσονται από την ταλαιπωρία που συνεπάγονται οι τεράστιες «ουρές», όπου συνωθούνται καθημερινά εκατοντάδες συμπολίτες για να πάρουν μία βεβαίωση ή ένα πιστοποιητικό από το Ληξιαρχείο, το Δημοτολόγιο, την Πολεοδομία και όχι μόνον.
Όπως εξήγησαν τόσο ο Δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης, όσο και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Δημήτρης Δερβένης, η ηλεκτρονική διεύθυνση μέσα από την οποία παρέχονται μία σειρά από υπηρεσίες στους πολίτες γίνεται μέσα από την καινούργια ηλεκτρονική διεύθυνση http: //politis. volos – city.gr. Μπορεί όμως κανείς να φθάσει στην ίδια διεύθυνση, αν δεν τη θυμάται, μέσα από την κύρια ηλεκτρονική πύλη του Δήμου, δηλαδή το volos.gr.
Μπαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση http:// politis. volos- city.gr ο επισκέπτης έχει τρεις διαφορετικές δυνατότητες:
1ον) Να καταθέσει το παράπονό του ή την καταγγελία του ηλεκτρονικά , είτε επώνυμα είτε ανώνυμα. Η διαφορά στην επώνυμη καταγγελία είναι ότι ο δημότης θα πάρει απάντηση στο e-mail του. Επίσης ο δημότης μπορεί να βάλει μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην οποία θα πάρει και πάλι απάντηση. Η απάντηση στο αίτημα του, σύμφωνα με τον κ. Δερβένη, θα δοθεί ηλεκτρονικά στον πολίτη μέσα σε 1-2 ημέρες.
2ον) Η δεύτερη κατηγορία υπηρεσιών που μπορεί να πάρει ο πολίτης μέσα από τη νέα ηλεκτρονική πύλη του Δήμου, είναι η αίτηση εγγράφου ή πιστοποιητικού από τις υπηρεσίες του Δήμου για δώδεκα διαφορετικά είδη βεβαιώσεων. Οι βεβαιώσεις αυτές είναι οι παρακάτω:
– Βεβαίωση ονομασίας και μετονομασίας οδών και πλατειών (Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού)
– Έκδοση και ανανέωση κάρτα μονίμων κατοίκων (Δημοτικό Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης )
– Πιστοποιητικό γεννήσεως (Δημοτολόγιο)
– Πιστοποιητικό γεννήσεως (Μητρώα Αρρένων)
– Πιστοποιητικό για στρατολογία (Δημοτολόγιο)
-Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (Δημοτολόγιο)
– Βεβαίωση δημοτικής αρίθμησης (Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού)
– Βεβαίωση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού)
– Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας (Δημοτική Αστυνομία)
– Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γάμου (Ληξιαρχείο)
– Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γεννήσεως (Ληξιαρχείο)
– Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου (Ληξιαρχείο)
Για όλα τα παραπάνω δικαιολογητικά, όπως σημείωσε ο κ. Δερβένης, χρειάζεται μόνο μία μετάβαση στην αρμόδια υπηρεσία. Πρόκειται για την ημέρα παραλαβής της βεβαίωσης και αυτό γιατί όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Βόλου, δεν είναι ακόμη νομικά κατοχυρωμένη η ηλεκτρονική υπογραφή που να δίνει σε ένα ανάλογο κείμενο την εγκυρότητα ενός δημόσιου εγγράφου. Ελπίζω, πρόσθεσε ο κ. Δερβένης, ότι σύντομα θα γίνει νόμος και η ηλεκτρονική υπογραφή που θα λειτουργήσει υποβοηθητικά για την περαιτέρω διεύρυνση των συναλλαγών με τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Πώς μπορεί να ζητήσει
κάποιος τα έγγραφα…
Για να ζητήσει κάποιος τα έγγραφα από τις παραπάνω δημοτικές υπηρεσίες, θα πρέπει να κάνει εγγραφή και ορίζοντας τον προσωπικό του κωδικό πρόσβασης. Τα στοιχεία όπως είπε ο κ. Δερβένης είναι προσωπικά δεδομένα, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τις ανάγκες του συστήματος και καλύπτονται από συστήματα ηλεκτρονικής ασφάλειας, έτσι ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να διαρρεύσουν ή να χρησιμοποιηθούν για άλλο σκοπό.
Σημειώνεται πως για τα παράπονα και για τις καταγγελίες υπάρχει μία σχετική φόρμα παραπόνων που είναι φιλική στο χρήστη και στον οποίο ο δημότης θα λάβει απάντηση με τον τόπο επικοινωνίας που έχει επιλέξει (τηλέφωνο, έγγραφο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο). Ο κ.. Δερβένης ενημέρωσε ακόμη ότι στην περίπτωση χορήγησης κάποιας βεβαίωσης, είναι η απαραίτητη και η υποβολή των συνοδευτικών εγγράφων, τα οποία μπορούν να σταλούν με ταχυδρομείο.
3ον) Η τρίτη και τελευταία υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει, είναι η Φωνητική Πύλη του Δήμου. Με ένα τηλέφωνο ο δημότης στον αριθμό κλήσης 24213 50226 μπορεί να πάρει χρήσιμες πληροφορίες για τις υπηρεσίες του Δήμου αλλά και για την πόλη του Βόλου. Συγκεκριμένα με το σύστημα της «αυτόματης τηλεφωνικής πλοήγησης» ο δημότης μπορεί να πληροφορηθεί για τα δικαιολογητικά συγκεκριμένων πιστοποιητικών και για τα παρακάτω επτά διαφορετικά πεδία:
1. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
Ι. Ανανέωση κάρτας μόνιμου κατοίκου
ΙΙ. Έκδοση κάρτας μόνιμου κατοίκου
ΙΙΙ. Βεβαίωση παλαιότητας κτίσματος
ΙV. Αποφάσεις χαρακτηρισμού θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ
V. Αίτηση τοποθέτησης προστατευτικών στοιχείων σε πεζοδρόμια
VI. Oνομασία και μετονομασία οδών και πλατειών

2. ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟ
Ι . Μεταδημότευση αγάμου
ΙΙ. Μεταδημότευση έγγαμου
ΙΙΙ. Μεταδημότευση διαζευγμένου ατόμου
IV. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
V. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο

3. ΜΗΤΡΩΑ ΑΡΡΕΝΩΝ
Ι. Πιστοποιητικό γέννησης
ΙΙ. Πιστοποιητικό γέννησης για στρατολογία
ΙΙΙ. Διαγραφή πολλαπλώς εγγεγραμμένων
IV. Προσθήκη ελλείποντος τόπου γέννησης, θρησκεύματος, στοιχείων ληξιαρχικής πράξης

4. ΛΗΞΙΑΡΧΕΙΟ
Ι. Ληξιαρχική πράξη γέννησης – γάμου – θανάτου
ΙΙ. Καταχώρηση ληξιαρχικής πράξης θανάτου
ΙΙΙ. Καταχώρηση ληξιαρχικής πράξης γέννησης

5. ΟΙΚ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ – ΤΑΜΕΙΟ
Ι. Βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ
ΙΙ. Βεβαίωση μη οφειλής σε χρήμα

6. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Ι. Αποκομιδή απορριμμάτων εταιριών

7. ΛΟΙΠΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ
Ι Πολιτιστικές εκδηλώσεις
ΙΙ. Προκήρυξη Δήμου Βόλου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου