ΤΟΠΙΚΑ

ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ: Αποκλεισμός της παλιάς Εθνικής Οδού

αυξηση-τιμων-διοδιων-αποκλεισμός-της-851206

Σε μισάωρο αποκλεισμό της παλιάς εθνικής οδού σε δύο σημεία, κόμβος Χλόης και Μοδέστου, προχώρησαν χθες φορείς και κάτοικοι της Μαγνησίας και της Λάρισας, μετά την αδιαφορία του ΥΠΕΧΩΔΕ να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις που προκαλεί η υπέρογκη αύξηση της τιμής των διοδίων.

Στα όρια της Μαγνησίας, εκπρόσωποι φορέων και κάτοικοι των δήμων Κάρλας και Φερών, στις περιοχές των οποίων έχει μετατοπιστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος βαρέων οχημάτων, που παρακάμπτουν τους σταθμούς διοδίων με τις τιμές-φωτιά, συγκεντρώθηκαν στις 7 το απόγευμα στην παλιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας στην έξοδο προς Χλόη.
Για μισή ώρα διήρκησε ο συμβολικός αποκλεισμός, ενώ την ίδια στιγμή αντίστοιχη κινητοποίηση βρισκόταν σε εξέλιξη στον Μόδεστο της Λάρισας, με επικεφαλής μόνο το δήμο Πλατυκάμπου. Τους…δρόμους τους από τις κοινές αποφάσεις για κινητοποιήσεις διαχώρισαν οι δήμοι Αρμενίου και Κιλελέρ, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στο χθεσινό αποκλεισμό.
Μιλώντας στους συγκεντρωμένους εκπροσώπους φορέων, αιρετούς της αυτοδιοίκησης και κατοίκους, ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας μίλησε για απαράδεκτη κατάσταση, η οποία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των κατοίκων της περιοχής και των διερχομένων.
Ο νομάρχης απαρίθμησε τα αιτήματα προς το ΥΠΕΧΩΔΕ, την Πολιτεία και την Περιφέρεια Θεσσαλίας για έργα, μελέτες και παρεμβάσεις, το συνολικό κόστος των οποίων εκτιμάται στα 2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, πρόκειται για συγκεκριμένα και κοστολογημένα και σημείωσε: «Ας μας πει κάποιος με ποια τιμή ανταλλάσσεται ο καθημερινός κίνδυνος κατά της ζωής και της ανθρώπινης ακεραιότητας».
«Δεν υπάρχει τίποτε υπερβολικό, αυθαίρετο και αντιπολιτευτικό. Υπάρχει απλώς και μόνο η μέριμνα για την αποτροπή όλων των κινδύνων κατά της ζωής μας», υπογράμμισε ο νομάρχης, καλώντας τους αρμόδιους να σκύψουν με ενδιαφέρον στα προβλήματα, που επιδεινώθηκαν μετά την υπέρογκη αύξηση της τιμής των διοδίων.
Αντί αυτού, όμως, μέχρι σήμερα «έχουμε συναντήσει αδιαφορία και ολιγωρία. Έχουν αναβάλει τη συνάντηση που ζητήσαμε πέντε φορές. Περιμένουμε ενδιαφέρον από την Πολιτεία και πρέπει να κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας, αν δεν συναντήσουμε τη θετική ανταπόκριση των αρμοδίων αρχών πάνω σε αυτά τα ζητήματα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο νομάρχης επανέλαβε ότι οι φορείς και οι κάτοικοι των δύο νομών, ζητούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ να προχωρήσει στην κατασκευή δέκα ισόπεδων κόμβων στα επικίνδυνα σημεία της περιοχής, να μελετηθεί και να κατασκευαστεί η παράκαμψη των οικισμών του Στεφανοβικείου και του Ριζομύλου, να ξεκινήσουν όλες οι εργασίες της κάθετης και της οριζόντιας σήμανσης κατά μήκος της παλαιάς εθνικής οδού.
Επιπλέον ζητούν από την παραχωρησιούχο εταιρία «Αιγαίο Α.Ε.» να εκπληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις της, στις οποίες περιλαμβάνεται η υποβολή ειδικής συγκοινωνιακής μελέτης, βάσει της οποίας θα μεταφερθεί ο Σταθμός Μοσχοχωρίου. Μέχρις ότου συμμορφωθεί η εταιρεία με τις υποχρεώσεις, που απορρέουν από τη σύμβαση, ζητούν να μην ισχύσει η υπέρογκη αύξηση της τιμής των διοδίων, που έφτασε στα 5 από τα 2 ευρώ, καθιστώντας απαγορευτική την κίνηση από το Βόλο στη Λάρισα.
Το πρόβλημα με την εκτροπή της βαριάς κυκλοφορίας από το Ριζόμυλο και το Στεφανοβίκειο ξεκίνησε από το 1998, πρόσθεσε ο δήμαρχος Κάρλας Θαν. Παπαδήμας. Οι νταλίκες και άλλα βαριά οχήματα επιλέγουν την παλιά εθνική οδό, προκειμένου να γλιτώσουν τα διόδια ύψους 17 ευρώ σήμερα, τόνισε ο δήμαρχος, επισημαίνοντας ότι κάθε μέρα η επικινδυνότητα αυξάνεται.
Ο κ. Παπαδήμας είχε επαφή με τον διευθυντή της ΔΕΣΕ Θεσσαλίας στον οποίο πρότεινε να μπουν σηματοδότες στον κόμβο Χλόης, στο Ριζόμυλο, το Στεφανοβίκειο, το Αρμένιο μέχρι και τον Πλατύκαμπο, καθώς και αυτόματα ραντάρ στις κατοικημένες περιοχές. Στον διευθυντή της ΔΕΣΕ, ο οποίος επισκέφθηκε την περιοχή, ο δήμαρχος Κάρλας υπέδειξε τις δύο γεφυροπλάστιγγες στο Ριζόμυλο και το Στεφανοβίκειο και συμφωνήθηκε να διαμορφωθούν για να ζυγίζονται οι νταλίκες με το πέρασμά τους.
Τόνισε δε ότι ο δήμος προτείνει την παράκαμψη του Στεφανοβικείου και Ριζομύλου, που αντιμετωπίζουν το μεγάλο πρόβλημα και ζητούν αυξημένα μέτρα αστυνόμευσης.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Φερών Κων. Κανάρης ανέφερε ότι με την κινητοποίηση αναδεικνύονται τα μεγάλα προβλήματα που προκάλεσε η αύξηση της τιμής των διοδίων, εκτρέποντας την κυκλοφορία στον κόμβο του Βελεστίνου.

Η Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ
Ανακοίνωση εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ, στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Το ΥΠΕΧΩΔΕ, με μια αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπέγραψε με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, παραχώρησε τα δικαιώματα είσπραξης των διοδίων και της αύξησής τους από την ημέρα της εγκατάστασης του αναδόχου και όχι από τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν τα έργα, γεγονός πρωτοφανές για τα κατασκευαστικά δεδομένα.
Το ΠΑΣΟΚ εξαρχής με αίσθημα ευθύνης είχε θέσει στη Βουλή θέμα για το τέλος των διοδίων.
Είναι σαφείς οι κυβερνητικές ευθύνες για την προείσπραξη διοδίων για ένα έργο που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει.
Είναι αδιανόητο, σε μία περίοδο που κάθε ελληνικό νοικοκυριό, πλήττεται από την ακρίβεια, το αντίτιμο για τη διαδρομή Βόλος- Λάρισα από 2 ευρώ να αυξάνεται 5 ευρώ, ενώ για τα φορτηγά από 5 ευρώ στα 16,60 ευρώ.
Δεν είναι δυνατόν, να αγνοεί η κυβέρνηση τους βασικούς κανόνες ασφάλειας και να αδιαφορεί για το γεγονός ότι προκειμένου οι οδηγοί να αποφύγουν τα τσουχτερά διόδια, χρησιμοποιώντας είτε παράδρομους είτε την παλιά εθνική οδό Λάρισας – Βόλου, βάζουν σε κίνδυνο τη ζωής τους καθημερινά.
Οι δικαιολογίες που ψελλίζουν οι αρμόδιοι υπουργοί στον καταιγισμό των αντιδράσεων, φαντάζουν «προφάσεις εν αμαρτίαις».
Βαπτίζουν το «χαράτσι» κρατική συμμετοχή και παρουσιάζουν για «δικά τους» έργα τα οποία πληρώνει ο πολίτης.
Καλούμε τους πολίτες να αντιδράσουν μαζικά. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις που έχουν προγραμματίσει οι τοπικοί φορείς και απαιτούμε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να ανακληθούν οι απαράδεκτες αυξήσεις στα διόδια κατά μήκος όλης της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης.»

Η Ενωτική Κίνηση Φερών
Ανακοίνωση εκδόθηκε και από την «Ενωτική Κίνηση Φερών» και την επικεφαλής Ελένη Λαΐτσου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται:
«Ενώνουμε τη φωνή μας με όλους τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους των Δήμων, κατά μήκος της παλαιάς εθνικής οδού Βόλου-Λάρισας και εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας τόσο για την αλλαγή του τρόπου πληρωμής των διοδίων, όσο και για την υπερβολική αύξησή τους.
Η εξέλιξη αυτή που είχε σαν αποτέλεσμα τη διοχέτευση μεγάλου όγκου κυκλοφορίας οχημάτων ΙΧ και φορτηγών στην Π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας, δημιουργεί τεράστια προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους πεζούς και τα οχήματα των κατοίκων των οικισμών της περιοχής. Ο παλαιός αυτός οδικός άξονας είναι ένας δρόμος χαμηλών προδιαγραφών, για τον οποίο απαιτούνται έργα άμεσης αναβάθμισης, σύμφωνα με τις προτάσεις της μελέτης οδικής ασφάλειας του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Ειδικότερα, οι κάτοικοι του Δ. Φερών που αναγκάζονται να διασχίζουν με τα οχήματά τους τον κόμβο της Χλόης ζουν καθημερινά με τον κίνδυνο, αφού τους τελευταίους μήνες ο κόμβος αυτός έχει μετατραπεί σε πραγματική καρμανιόλα.
Επίσης, εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους κατοίκους του Ριζομύλου και του Στεφανοβικείου που επιβαρύνονται ιδιαίτερα από την υπάρχουσα κατάσταση.»

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου