ΤΟΠΙΚΑ

Η υπαίθρια διαφήμιση και η υδατοκουρτίνα…

η-υπαίθρια-διαφήμιση-και-η-υδατοκουρτ-851206

Πριν μερικά χρόνια, επί Αντιδημαρχίας του σχωρεμένου Μιχ. Βλιώρα, μετά από συνεχείς πιέσεις του τότε Δημάρχου Δημ. Πιτσιώρη είχε ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια από την τότε Δημοτική Αρχή για την αποξήλωση των τεράστιων και αυθαίρετων πινακίδων που υπήρχαν σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως για παράδειγμα στη Λεωφόρο Αθηνών, μπροστά από το γήπεδο του Μαγνησιακού με την τεράστια ρόδα της Πιρέλλι, που έκρυβε το τείχος της συνοικίας των Παλαιών, και από τις ταράτσες των πολυκατοικιών μέσα στην πόλη. Η προσπάθεια αποξήλωσης δεν ήταν εύκολη, υπήρχαν αντιδράσεις μολονότι οι διαμαρτυρόμενοι είχαν από… χέρι άδικο, αφού ήταν παράνομοι. Έγιναν δικαστήρια επί δικαστηρίων και μετά από χρόνια οι αντιαισθητικές πινακίδες εξαφανίστηκαν από τα επίκαιρα σημεία της πόλης που ήταν τοποθετημένες και που απέδιδαν παράνομο όφελος στους διαφημιστές και τεράστιο όφελος στους διαφημιζόμενους, που ήταν συνήθως μεγάλες καπνοβιομηχανίες και όχι μόνον. Υπήρχε όμως και ένας άλλος, πιο ουσιαστικός λόγος, που οδήγησε την τότε Δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε αυτή την ενέργεια αποξήλωσης των τεράστιων διαφημιστικών πινακίδων. Ήταν αυτό που έλεγαν πάντα οι ειδικοί ότι σε αυτές τις περιπτώσεις οι τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες που βρίσκονται κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και σε επίκαιρα σημεία των πόλεων, αποσπούν την προσοχή των οδηγών και ενοχοποιούνται πολύ συχνά για τροχαία ατυχήματα που γίνονται μέσα στις πόλεις.
Τα θυμηθήκαμε όλα τα παραπάνω με αφορμή τις διαμαρτυρίες που δεχθήκαμε για δύο περιπτώσεις, που εδώ και αρκετό καιρό λαμβάνουν χώρα στο Βόλο και που φαίνεται ότι κανείς δεν ασχολείται σοβαρά.
Το πρώτο αφορά στο τεράστιο διαφημιστικό φιλμάκι που προβάλλεται σε τεράστια οθόνη στην είσοδο των οδηγών στην αρχή της οδού Ιάσονος. Οι πληροφορίες λένε ότι ο ιδιοκτήτης έχει πάρει άδεια από την ΕΠΑΕ το 2005 και ότι λίγους μήνες αργότερα ο μεγαλόσχημος ιδιοκτήτης πήρε άδεια και από το αρμόδιο Τμήμα Προσόδων του Δήμου Βόλου. Ο Διοικητής τη Τροχαίας… «πατάει» πάνω στις συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις και λέει ότι «ναι μεν, αλλά…». Αντιλαμβανόμαστε τους λόγους που είναι δύσκολη η θέση του και οι οποίοι δεν είναι του παρόντος. Το θέμα όμως εμπίπτει καθαρά στην αρμοδιότητα του Δήμου Βόλου, που θα πρέπει να μας εξηγήσει επαρκώς γιατί δόθηκε η συγκεκριμένη επιλεκτική θέση που δημιουργεί προβλήματα σε ό,τι αφορά στην απόσπαση της προσοχής των οδηγών και από την άλλη, εάν αυτή η επιλογή υπακούει σε ένα συνολικό και συνεκτικό σχέδιο που έχει ο Δήμος για την υπαίθρια διαφήμιση, γιατί απ΄ ό,τι γνωρίζουμε δεν υπάρχουν άλλες αντίστοιχες πινακίδες σε άλλα σημεία της πόλης. Με τι κριτήρια επομένως χορηγήθηκε η συγκεκριμένη άδεια; Είναι ένα εύλογο ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί.
Το δεύτερο θέμα είναι η υδατοκουρτίνα στο λιμάνι. Αυτή έχει ξεσηκώσει τους πάντες. Και κυρίως αυτούς που θέλουν να μείνει αλώβητη η παραδοσιακή θέα σε όλο το παραλιακό μέτωπο, που πάντα αποτελούσε προνομιακό σημείο συνεύρεσης των περιπατητών της παραλίας, οι οποίοι θέλουν να απολαμβάνουν τη βόλτα τους χωρίς παρεμβολές στη θέαση του μοναδικού συνδυασμού του ανοικτού γαλάζιου που προσφέρει η θάλασσα από τη μια και το ατέρμον του ορίζοντα από την άλλη. Ας ελπίσουμε ότι οι υπεύθυνοι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και ο Δήμαρχος που συμμετέχει στο Δ.Σ., θα αντιληφθούν το λάθος τους και δεν θα ανανεώσουν την εξάμηνη άδεια που έχει δοθεί σε εταιρία των Αθηνών…
Και κάτι τελευταίο. Επί Αντιδημαρχίας στην Πολεοδομία του Τάσου Στρατηγόπουλου είχε γίνει μία αρκετή σοβαρή δουλειά σ΄ ό,τι αφορά το θέμα των πινακίδων των εμπορικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με το νόμο που ισχύει εδώ και πολλά χρόνια και ο οποίος κακώς δεν εφαρμόζεται. Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή φοβήθηκε το πολιτικό κόστος, μετά από τις διαμαρτυρίες που είχαν εκφραστεί τότε από το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Ισχύουν οι ίδιοι λόγοι και για τη σημερινή Δημοτική Αρχή ή θέλει πραγματικά να βάλει ένα τέλος στο σημερινό καρακιτσαριό, όπου ο καθένας κάνει το μακρύ του και το κοντό του; Ζητείται και γι΄ αυτό μία επίσης πειστική απάντηση από τους δημοτικούς μας άρχοντες…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου