ΤΟΠΙΚΑ

ΑΕΡΟΡΥΠΑΝΣΗ: Σύγχρονα βήματα για καθαρότερα καύσιμα

αερορυπανση-σύγχρονα-βήματα-για-καθα-851206

Ο «πόλεμος» με τα οχήματα που ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια εκπομπής καυσαερίων και συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η κινητή μονάδα ελέγχου καυσαερίων οχημάτων της Διεύθυνσης ΚΤΕΟ της Νομαρχίας Μαγνησίας έχει ελέγξει εκατοντάδες οχήματα –Ι.Χ., φορτηγά, λεωφορεία και ταξί- το προηγούμενο δίμηνο.

Οι πρωτοβουλίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε αυτό τον τομέα δεν θα περιοριστούν στους ελέγχους, αλλά θα επεκταθούν. Η αντινομάρχης Μεταφορών, Τουρισμού και Εμπορίου Εύη Αδαμάκη έχει ήδη ξεκινήσει σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών την προετοιμασία διημερίδας για καθαρότερα καύσιμα και οχήματα.
Η διημερίδα έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία στα πλαίσια της προσπάθειας που καταβάλλει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας στην κατεύθυνση της αειφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, δηλώνει η κ. Αδαμάκη.
Η ρύπανση του περιβάλλοντος από τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα είναι πλέον αυταπόδεικτη και στο νομό μας, εξηγεί η αντινομάρχης, και η κίνηση οχημάτων ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης με καύση φυσικού αερίου αποτελεί μία σημαντική διέξοδο στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, το οποίο οφείλεται εν πολλοίς στις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων.
Σε σύνολο 773 ελεγχθέντων οχημάτων από τον Απρίλιο 2008 έως και τον Μάιο 2008 από την κινητή μονάδα ελέγχου καυσαερίων οχημάτων της Διεύθυνσης ΚΤΕΟ στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου, 81 οχήματα εντοπίστηκαν να εκπέμπουν υπερβολικά καυσαέρια (10,8%) και υπεβλήθησαν κυρώσεις, 181 κυκλοφορούσαν χωρίς κάρτα καυσαερίων, αλλά με σωστή εκπομπή καυσαερίων (24,1%), 44 κυκλοφορούσαν χωρίς κάρτα καυσαερίων και με υπερβολική εκπομπή καυσαερίων (5,85%). Σε 207 οχήματα επιβλήθηκαν τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα.
«Σταθερή πολιτική της νομαρχιακής αρχής είναι η προστασία της υγείας των κατοίκων του νομού και του περιβάλλοντος και στα πλαίσια αυτά αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των φορέων και των πολιτών στο θέμα της αεριοκίνησης των οχημάτων, θέμα που αποτελεί προτεραιότητα και πολιτική της Ε.Ε. εδώ και αρκετά χρόνια», επισημαίνει η κ. Αδαμάκη.
Η προώθηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας και νέων φιλικότερων προς το περιβάλλον ενεργειακών τεχνολογιών, η χρήση φυσικού αερίου, ηλεκτρισμού και βιοκαυσίμων στην κίνηση των οχημάτων και στις μεταφορές εφαρμόζεται ευρέως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η χώρα μας όμως κατέχει ακόμη μία από τις τελευταίες θέσεις στη χρήση αυτών των μορφών.
Στη διημερίδα έχουν προσκληθεί να μιλήσουν και να συμμετάσχουν Έλληνες επιστήμονες και τεχνοκράτες από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλα συναρμόδια Υπουργεία, από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) και άλλες εταιρίες παροχής Αερίου, την Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), καθηγητές Πανεπιστημίων, συγκοινωνιολόγοι, Ιταλοί και Τούρκοι τεχνοκράτες (χώρες όπου η αεριοκίνηση είναι ευρύτατα διεδομένη) κ.α.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στο Gothenburg τον Ιούνιο 2001, στόχος για τον τομέα των οδικών μεταφορών είναι η υποκατάσταση του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης με εναλλακτικά καύσιμα σε ποσοστό 20% μέχρι το 2020.
Η Ε.Ε. έχει προτείνει συμμετοχή φυσικού αερίου 2% για το 2010, 5% για το 2015 και 10% για το 2020 και έχει συστήσει ειδική ομάδα συμβουλευτικού χαρακτήρα την κατεύθυνση υλοποίησης αυτού του στόχου. Σε μεγάλες πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε πόλεις με υψηλά επίπεδα ρύπανσης PM (αιωρούμενα σωματίδια) και NOX (οξείδια του αζώτου), τα οποία επιφέρουν προβλήματα στην υγεία και συντελούν στο φωτοχημικό νέφος, προωθούνται οχήματα μεγάλων αποστάσεων (ταξί, λεωφορεία, ορισμένοι τύποι οχημάτων διανομών) με φυσικό αέριο, μέσα από φιλόδοξα προγράμματα που επιδοτούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της.
Τα εναλλακτικά καύσιμα προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, σύμφωνα με ανακοίνωσή του που έγινε πριν λίγες ημέρες, με τη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου στο οποίο θα προβλέπεται, εκτός των άλλων η δυνατότητα δημιουργίας πρατηρίων φυσικού αερίου ακόμη και στα συμβατικά πρατήρια καυσίμων τα οποία λειτουργούν σήμερα, ώστε να διευρυνθεί η χρήση του φυσικού αερίου και στις μεταφορές και η μετατροπή οχημάτων ταξί (όσων ιδιοκτητών το επιθυμούν) άνω των 1.200 κυβικών ώστε να κινούνται με φυσικό αέριο. Συζητείται επίσης και η επιδότηση (σε περίπτωση που συμφωνήσει το Υπουργείο Οικονομίας – Οικονομικών) μέρους του κόστους μετατροπής του οχήματος από πετρελαιοκίνητο σε φυσικού αερίου.
Τη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στα ταξί και οχήματα δημόσιας χρήσης προτείνει επίσης και το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), για μακροπρόθεσμη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.
Όπως τονίζουν στελέχη του ΚΑΠΕ «η εκπομπή αιωρούμενων σωματιδίων είναι σχεδόν μηδενική, δεν έχει καθόλου οξείδιο του θείου, καθόλου μόλυβδο και μόνο ελάχιστες εκπομπές οξειδίου του αζώτου και υδρογονανθράκων.
Πρόκειται για στοιχεία που συμβάλλουν στο φωτοχημικό νέφος, ενώ τα αιωρούμενα σωματίδια δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας, ειδικά σε άτομα που αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΚΑΠΕ, ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο έχει εξοικονόμηση στο κόστος καύσιμου από 30% έως 40% σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Υπολογίζεται ότι μια μετατροπή κινητήρα μπορεί να κοστίζει 2.000-3.000 ευρώ για τα επιβατικά, ενώ το κόστος είναι πολλαπλάσιο για λεωφορεία και φορτηγά.
Η Αντινομαρχία Μεταφορών, Τουρισμού & Εμπορίου καλεί τους ενδιαφερόμενους φορείς, επιστήμονες, επαγγελματίες και πολίτες σε συνεργασία για την επιτυχή πραγματοποίηση της διημερίδας για την αεριοκίνηση στην πόλη μας, ώστε ο νομός μας να ακολουθήσει τον σύγχρονο βηματισμό για καθαρότερα καύσιμα και οχήματα, για καθαρότερο περιβάλλον, για οικονομικότερη μετακίνηση.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν αν επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών (24210-91268) και την υπεύθυνη πραγματοποίησης της διημερίδας κ. Μαρία Στυλιαρογιάννη.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου