ΤΟΠΙΚΑ

Kαμία ανησυχία για την ηλεκτροκίνηση ~ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ

kαμία-ανησυχία-για-την-ηλεκτροκίνηση-σ-489629

Η α΄ φάση, για την οποία υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση, έχει δημοπρατηθεί από το Σεπτέμβριο του 2013

Ο Δήμος Βόλου και η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρακολουθούν στενά την πορεία του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου – Λάρισας και βρίσκονται σε τακτική επικοινωνία για το θέμα αυτό, με τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό τονίζουν ο Δήμαρχος Βόλου κ.Πάνος Σκοτινιώτης και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ.Κώστας Αγοραστός, με αφορμή την ανησυχία που εξέφρασε σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.

Οπως είναι γνωστό το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), συνολικού προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η α΄ φάση αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.

Η α΄ φάση, για την οποία υπάρχει εξασφαλισμένη πίστωση, έχει δημοπρατηθεί από το Σεπτέμβριο του 2013 και τις επόμενες ημέρες πρόκειται να εγκατασταθεί ο ανάδοχος για την εκτέλεση των εργασιών. Σε πρόσφατη επικοινωνία που είχαν οι κ.κ. Σκοτινιώτης και Αγοραστός με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ.Παναγιώτη Θεοφανόπουλο ενημερώθηκαν ότι το έργο προχωρά απρόσκοπτα και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Οσον αφορά τη β΄ φάση, έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Εκκρεμεί μόνο η έγκρισή της από την Υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων, η οποία είναι απαραίτητη, καθώς η γραμμή Βόλου – Λάρισας εφάπτεται σε ορισμένα σημεία με την παλιά μετρική γραμμή Βόλου – Παλαιοφαρσάλων που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα.

Το θέμα έχει διαβιβαστεί στο Κεντρικό Συμβούλιο και, όπως ενημέρωσε το Δήμαρχο Βόλου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ.Κ.Σπηλιόπουλος, εκτιμάται ότι σύντομα θα ξεπεραστεί η καθυστέρηση, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης.

Μάλιστα, ο κ.Σπηλιόπουλος επισήμανε στον κ.Σκοτινιώτη ότι επιλογή της ΕΡΓΟΣΕ είναι να προχωρήσει το έργο, γι’ αυτό και διερευνάται η προοπτική ένταξης του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ), έτσι ώστε να μην εξαρτάται μόνο από εθνικούς πόρους.

«Πρόκειται για έργο κορυφαίας σημασίας, το οποίο χειριζόμαστε από κοινού, συντονισμένα, σθεναρά και με μεθοδικότητα, από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε. Καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε σε μια δύσκολη χρονική περίοδο και θα συνεχίζουμε να παρεμβαίνουμε δυναμικά, προκειμένου να διασφαλίσουμε την υλοποίηση του συνολικού έργου, που θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου -Λάρισας και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου», τόνισαν σε δηλώσεις του οι κ.κ.Σκοτινιώτης και Αγοραστός.

Σχετικα άρθρα : Εκτροχιάζεται… το έργο της ηλεκτροκίνησης

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου