Νέα αύξηση στα… μουλωχτά είχαμε από την περασμένη Δευτέρα για μια ακόμη φορά στα ναύλα των εισιτηρίων από το Βόλο για τα νησιά των Βορείων Σποράδων, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την τελευταία αύξηση που είχε υπάρξει λίγο πριν από το Πάσχα!!!
Ειδικότερα από την περασμένη Δευτέρα τα εισιτήρια των ιπτάμενων δελφινιών από το Βόλο για τη Σκιάθο αυξήθηκαν από τα 31 στα 33 ευρώ, ενώ αύξηση σημειώθηκε και στα εισιτήρια του συμβατικού πλοίου το οποίο αυξήθηκε κατά ένα ευρώ, από 18, 50 στα 19, 50 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις μέσα σε ένα χρόνο τα εισιτήρια από το Βόλο για τις Βόρειες Σποράδες έχουν αυξηθεί κατά 50 %, αφού πέρυσι το καλοκαίρι το απλό εισιτήριο μετάβασης από το Βόλο προς Σκιάθο και αντίστροφα με συμβατικό πλοίο κόστιζε μόλις 13,10 ευρώ, ενώ το ίδιο πλοίο με « καταμαράν» κόστιζε 21,30 ευρώ.
Οι ακτοοπλόοι αποδίδουν τις αυξήσεις στη φρενήρη άνοδο των τιμών των καυσίμων τον τελευταίο χρόνο και μάλιστα ζητούν και την περικοπή των φόρων υπέρ τρίτων που φτάνουν στο 30% και μάλιστα σε διαφορετική περίπτωση σημειώνουν ότι ενδεχομένως να σταματήσουν, ως ασύμφορα τα δρομολόγια αμέσως μετά το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο ακτοπλοϊκός αποκλεισμός των κατοίκων των νησιών των Βορείων Σποράδων.
Και με τις νέες αυξήσεις ωστόσο φορείς των νησιών, εκτιμούν ότι είναι καταστροφικές για τον τουρισμό των Βορείων Σποράδων, οι οποίοι σπεύδουν ακόμη να σημειώσουν ότι οι παράλογες αξιώσεις των ακτοοπλόων μπορούν να εφεσιβληθούν, καθώς, όπως προσθέτουν, είναι διάτρητη για μία σειρά από βάσιμους λόγους, που αντίκεινται, όπως υπογραμμίζουν, στο υφιστάμενο εθνικό και κοινοτικό δίκαιο, επιπλέον θεωρούν οξύμωρο το γεγονός μία νταλίκα να φεύγει από το Βόλο και να πηγαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο για να μεταφέρει τα εμπορεύματά της στην Αλόννησο. Δεν είδαμε λένε, καμιά διαμαρτυρία από τους φορείς του Βόλου, γιατί υπάρχουν έντεκα δρομολόγια την εβδομάδα από τον Άγιο Κωνσταντίνο προς τις Βόρειες Σποράδες και από την πρωτεύουσα ενός ολόκληρου Νομού, όπως ο Βόλος, να γίνονται μόλις επτά δρομολόγια την εβδομάδα προς τα νησιά.
Από την πλευρά τους εκπρόσωποι της ναυτιλίας στην περιοχή μας, οι οποίοι έχουν πλήρη εικόνα για το καθεστώς της ακτοπλοΐας που ισχύει τα τελευταία χρόνια στις Βόρειες Σποράδες, σημειώνουν ότι:
– Σε μία γραμμή που είναι μονοπωλιακή και όπου δεν υπάρχει το στοιχείο του ανταγωνισμού, οι τιμές θα πρέπει να είναι ελεγχόμενες από το αρμόδιο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και σε ποσοστά που δεν υπερβαίνουν την ετήσια αύξηση του πληθωρισμού. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως λένε εκπρόσωποι των νησιών, θα πρέπει να υπάρξει παρέμβαση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και να επιβάλλει τα δέοντα..
– Ο ισχυρισμός ότι υπάρχουν δύο πλοία από δύο διαφορετικές εταιρίες ( καταμαράν και συμβατικά πλοία ) δεν ευσταθεί, καθώς απευθύνονται σε διαφορετικές εισοδηματικές τάξεις το καθένα. Επιπλέον, όπως προσθέτουν οι ενιστάμενοι φορείς των νησιών, δεν συνιστά σε καμία περίπτωση ανταγωνισμό, όταν εποχικά μπαίνει και ένα δεύτερο πλοίο, τη στιγμή που οι τιμές θα ισχύουν για όλο το χρόνο.
– Σε καμμία περίπτωση, λένε, οι αυξήσεις δεν δικαιολογούνται σε μία γραμμή και σε ένα πλοίο που εποχικά έχει πληρότητα 100%.
– Επίσης σημειώνουν ότι η κίνηση προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων έχει το χαρακτήρα επιλογής τουριστικού προορισμού. Επομένως, τονίζουν, αν τα εισιτήρια αυξηθούν θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην κίνηση προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.