ΤΟΠΙΚΑ

Κινήθηκαν σε διαφορετικές γραμμές

κινήθηκαν-σε-διαφορετικές-γραμμές-851206

Οι βυτιοφορείς δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τα όσα υποσχέθηκε η κυβέρνηση και επιφυλάχθηκαν να επαναλάβουν τις κινητοποιήσεις

Την αναστολή της απεργίας της αποφάσισε η Ομοσπονδία βυτιοφορέων, ωστόσο στη Θεσσαλονίκη οι ιδιοκτήτες βυτίων έχουν διαχωρίσει τη θέση τους. Την ίδια ώρα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών επιμένουν στις κινητοποιήσεις. Ανακούφιση των οδηγών, οριακή η κατάσταση στην αγορά.
Τη συνέχιση της απεργίας αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών κατά την ψηφοφορία στη γενική συνέλευση του κλάδου, από την οποία απουσίαζαν όμως οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης.
H Συνέλευση άρχισε λίγο μετά τη μία, μετά το μεσημέρι, χθες και στη διάρκειά της διατυπώθηκαν διάφορες προτάσεις που αφορούσαν τόσο στην αναστολή, όσο και τη συνέχιση της απεργίας.
Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων πρότειναν τη λήξη της απεργίας και αποχώρησαν από την αίθουσα, ενώ αντίθετα οι ιδιοκτήτες των φορτηγών τάχθηκαν, στην πλειοψηφία τους, υπέρ της συνέχισης της απεργίας. Τελικά οι προτάσεις τέθηκαν σε ψηφοφορία και επί συνόλου 72 ψήφων οι 43 τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης.
Εν συνεχεία, οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων συνεδρίασαν στον Ασπρόπυργο. Αν και αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα συνταχθούν με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, τελικά αποφάσισαν την αναστολή των κινητοποιήσεών τους και δήλωσαν ότι η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα αρχίζει τα ξημερώματα σήμερα.
Πάντως οι ιδιοκτήτες βυτίων στη Θεσσαλονίκη έχουν διαχωρίσει τη θέση τους από τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας του κλάδου και αναμένεται να αποφασίσουν συνέχιση των κινητοποιήσεων. Η απόφαση αναμένονταν να ληφθεί αργά χθες το βράδυ…
Οι βυτιοφορείς δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τα όσα υποσχέθηκε η κυβέρνηση και επιφυλάχθηκαν να επαναλάβουν τις κινητοποιήσεις. Πάντως, σημείωσαν το γεγονός ότι ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης υποσχέθηκε να εξετάσει εκ νέου στο μέλλον το αίτημα για αύξηση άνω του 5%, σε συνδυασμό με τις τιμές του πετρελαίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι υπήρξε συμφωνία κυβέρνησης και απεργών βυτιοφορέων στην αύξηση (από 0,8% σε 1%) της αυξομείωσης του όγκου, λόγω θερμοκρασίας και για τη νοθεία στα ρεζερβουάρ των βυτίων.
Παράλληλα, οι απεργοί έχουν λάβει υποσχέσεις για το θέμα του ασφαλιστικού τους από την υπουργό Απασχόλησης Φάνη Πάλλη-Πετραλιά. Ωστόσο μερίδα των απεργών εκτιμά ότι οι δεσμεύσεις αυτές δεν αρκούν και τάσσεται υπέρ της συνέχισης της απεργίας, προκειμένου να διεκδικηθεί μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης, από το 5% που δίνει το Υπουργείο Μεταφορών.

Ικανοποίηση μόνο για τα βυτιοφόρα

Όπως αποδείχθηκε, η επιλογή της κυβέρνησης να κάνει παραχωρήσεις σε θέματα ασφαλείας στις εθνικές οδούς και τις σήραγγες, ήταν αρκετή, ώστε οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων να καταθέσουν πρόταση αναστολής των κινητοποιήσεων, αφού στην πράξη αυξάνει κατά μία ημέρα την εβδομάδα, δηλαδή άνω του 10%, τη δυνατότητα διακίνησης καυσίμων.
Εξάλλου, υπήρξε κατά τις φήμες συμφωνία και στο ποσοστό μεταβολής όγκου καυσίμων, αλλά και σε θέματα νοθείας.
Από την άλλη, ωστόσο, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δεν ήταν διατεθειμένοι να υποχωρήσουν χωρίς περαιτέρω αύξηση κομίστρων, από το 5% το οποίο έχει εγκρίνει η κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση απλώς… ελπίζει

Αυτό είπε ουσιαστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χθες, αφού αναφερόμενος στην απεργία ο Θ. Ρουσόπουλος δήλωσε ότι μίλησε για ελπίδα και όχι για αισιοδοξία και ανέφερε πως η ελπίδα παραμένει.
Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση ικανοποιεί αιτήματα που βάζουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια, κ. Ρουσόπουλος τόνισε ότι σε καμία περίπτωση ούτε στη σκέψη κανενός υπάρχει να μπει σε δεύτερο πλάνο η οδική ασφάλεια των πολιτών, αν και δεν απέκλεισε τις προαναφερθείσες παραχωρήσεις στους ιδιοκτήτες.
Ερωτηθείς αν η κυβέρνηση θα απελευθερώσει το συγκεκριμένο επάγγελμα, ο εκπρόσωπος είπε ότι δεν έχει να κάνει περαιτέρω ανακοινώσεις, σημειώνοντας παράλληλα πως όντως η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα μεταξύ των “15” που συμβαίνει αυτό.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου