ΤΟΠΙΚΑ

ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΛΩΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΤΩΝ: Στον «αέρα» τα υδροπλάνα στο Βόλο

λογω-των-πλωτων-προβλητων-στον-αέρα-851206

Επιστολή του νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια στον ΟΛΒ και το Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου

Η μεγάλη επένδυση των υδροπλάνων που θα συνδέσει σε πρώτη φάση το Βόλο με την Αθήνα και τις Βόρειες Σποράδες παραμένει στον αέρα…
Το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρίας ArGo Αirways εκτός της απίστευτης γραφειοκρατίας φαίνεται ότι «σκοντάφτει» στην προμήθεια και τοποθέτηση πλωτών προβλήτων στο λιμάνι του Βόλου και των Σποράδων.
Σοβαρή κινητικότητα ωστόσο δεν διαφαίνεται εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου για τη συμπλήρωση των εγκαταστάσεων των υδατοδρομίων.
Η επένδυση της ArGo Αirways με αρχικό προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ, δείχνει να μην μπορεί να… απογειωθεί εξαιτίας των εκκρεμοτήτων στις λιμενικές υποδομές και συγκεκριμένα στη μη προμήθεια πλωτών προβλητών, κόστους για κάθε αποβάθρα υδροπλάνου 12.000 ευρώ!
Με επιστολή του ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας στον ΟΛΒ και το Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου επισημαίνει ότι για την εξυπηρέτηση των υδατοδρομίων στα λιμάνια απαιτείται η συμπλήρωση των λιμενικών εγκαταστάσεων με την προμήθεια και τοποθέτηση ειδικών πλωτών προβλητών επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών.
Η έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία της δρομολόγησης των υδροπλάνων δημιουργεί, όπως σημειώνει, μια νέα δυνατότητα εξυπηρέτησης στις μετακινήσεις και εκφράζει την πεποίθηση ότι θα διευκολυνθεί η ανάπτυξη της μετακίνησης των επιβατών και με το νέο μεταφορικό μέσο «προχωρώντας άμεσα και εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου στην προμήθεια και τοποθέτηση των απαιτούμενων ελάχιστων πλωτών προβλητών».
Ενημερώνει δε ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκησης, στην οποία απευθύνθηκε η εταιρεία ArGo Αirways, δεν έχει ούτε τη δυνατότητα, ούτε την αρμοδιότητα προμήθειας των απαιτούμενων πλωτών προβλητών.
Το εγχείρημα για τους μετόχους της εταιρίας έχει εξελιχθεί σε προσπάθεια για «γερά νεύρα». Η επένδυση συνεχίζει να είναι μετέωρη και η ArGo airways συνεχίζει να αναμένει πότε θα απεμπλακεί από τις τεράστιες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Οι προετοιμασίες για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου έχουν ως χρονική αφετηρία τρία χρόνια πριν. Οι δυσκολίες ξεκίνησαν από τη φάση διαδικασίας των εγκρίσεων, με τους επενδυτές να συναντούν διιστάμενες απόψεις μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, καθώς στην Ελλάδα δεν έχει ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των υδροπλάνων, αφού πρόκειται για ένα σχετικά νέο για τη χώρα μεταφορικό μέσο.
Όμως ακόμη και τώρα, μετά τις υπουργικές εγκρίσεις για τη δρομολόγηση των υδροπλάνων, «φρένο» στην επένδυση φαίνεται ότι βάζουν τοπικές υπηρεσίες σχετικά με τα υδατοδρόμια, τους θαλάσσιους δηλαδή διαδρόμους για την απογείωση και προσγείωση των υδροπλάνων και τις λυόμενες εξέδρες-προβλήτες για την ασφαλή αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών.
Πριν από μήνες ο εκπρόσωπος της εταιρίας Κ. Παναγιώτης εκτιμούσε ότι η γραμμή Βόλος-Αθήνα θα άνοιγε το Μάιο, οπότε το πρώτο υδροπλάνο της ArGo Airways θα εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το Φλοίσβο. Μέχρι το καλοκαίρι υπολόγιζε ότι θα ήταν έτοιμο και το δεύτερο υδροπλάνο για την εξυπηρέτηση των νησιών των Βορείων Σποράδων.
Μάλιστα η εταιρία έχει θέσει τα δύο πρώτα υδροπλάνα της εταιρίας στη διάθεση της προσπάθειας πρόληψης των πυρκαγιών με πυρανίχνευση και περιορισμένη ρίψη νερού σε εστία φωτιάς, καθώς θα εξοπλιστούν με δεξαμενές νερού, ενώ έχει ενημερώσει ότι μπορούν να συμβάλλουν στον κρίσιμο τομέα της διακομιδής ασθενών από τα νησιά σε επείγουσες περιπτώσεις, αφού στο εσωτερικό τους θα διαμορφωθεί χώρος για φορείο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου