ΤΟΠΙΚΑ

Δεν υπάρχει σταγόνα βενζίνης στο Βόλο

δεν-υπάρχει-σταγόνα-βενζίνης-στο-βόλο-851206

Κλεφτοπόλεμος σε πλήρη εξέλιξη χθες μεταξύ απεργών φορτηγατζήδων και οδηγών βυτιοφόρων εταιριών καυσίμων προκειμένου να γίνει τροφοδοσία των πρατηρίων του Βόλου, τα οποία από χθες το απόγευμα στο σύνολό τους είχαν ξεμείνει από βενζίνη. Είναι άγνωστο πότε τα πρατήρια θα καταφέρουν να ξαναπρομηθευτούν καύσιμα, αφού οι απεργοί δηλώνουν ανυποχώρητοι και επιπλέον περιφρουρούν με δυναμικό τρόπο την απεργία τους, εμποδίζοντας με κάθε μέσο την κυκλοφορία βυτιοφόρων αλλά και των υπολοίπων μεγάλων φορτηγών δημόσιας και ιδιωτικής χρήσεως. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες σε πρατήριο στην οδό Λαρίσης απειλήθηκαν σοβαρά επεισόδια, όταν βυτιοφόρο εταιρίας που διαθέτει αποθήκες καυσίμων επιχείρησε να τροφοδοτήσει πρατήριο.
Από σήμερα με άδειο ρεζερβουάρ έχουν μείνει αρκετοί Βολιώτες οδηγοί, καθώς λόγω της απεργίας των βυτιοφορέων τα πρατήρια υγρών καυσίμων σταδιακά αδειάζουν από βενζίνη, αφού χθες το απόγευμα μόνο ένα πρατήριο διέθετε ελάχιστες ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης.
Χθες το πρωί σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα μόνο δύο πρατήρια, ένα της ΕΚΟ στην Αθηνών και ένα της SHELL στην Λαρίσης, είχαν ακόμη αποθέματα για να εξυπηρετήσουν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αρκετά πρατήρια υγρών καυσίμων στο Βόλο και τη Νέα Ιωνία, καθώς και στην περιφέρεια, έκλεισαν λόγω έλλειψης, ενώ ουρές σχηματίζονταν έξω από τα δύο, στα οποία υπήρχε ακόμη απόθεμα.
Από σήμερα θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι πολλά οχήματα θα ακινητοποιηθούν υποχρεωτικά, εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν δηλώσει ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους επ αόριστον, καθώς οι επαφές τους με τον υπουργό Μεταφορών Κ.Χατζηδάκη έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι βυτιοφορείς ζητούν αυξήσεις περίπου 13% και όχι 5% που ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών, επικαλούμενοι το κόστος του πετρελαίου. Ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορεί να εγκρίνει μεγαλύτερη αύξηση.
Αποθήκες καυσίμων στην περιοχή του Βόλου διαθέτουν οι εταιρίες ΕΛΙΝ στην Αγριά και η ΕΚΟ στο Μάραθο, αλλά είναι αμφίβολο αν διαθέτουν βυτιοφόρα οχήματα, προκειμένου να τροφοδοτήσουν τα πρατήρια με τα οποία συνεργάζονται. Πάντως οι απεργοί βρίσκονται 24 ώρες το 24ωρο έξω από τις αποθήκες στο Μάραθο και την Αγριά, εμποδίζοντας τα βυτιοφόρα να μετακινηθούν. Χθες το πρωί δύο βυτιοφόρα της ΕΛΙΝ κατόρθωσαν να εξέλθουν από τις αποθήκες, αφού οι απεργοί είχαν αποσυρθεί για ξεκούραση, όμως λίγο αργότερα το ένα βυτιοφόρο μποκαρίστηκε στην οδό Λαρίσης, ενώ το δεύτερο δεν έγινε γνωστό αν κατόρθωσε να φτάσει στα Τρίκαλα, που ήταν ο προορισμός του. Γενικώς οι απεργοί δηλώνουν αποφασισμένοι και τηρούν σκληρή στάση.
«Δεν βλέπω φως, προς το παρόν είμαστε ανάμεσα στον κλεφτοπόλεμο απεργών και εταιριών καυσίμων», ήταν η δήλωση του προέδρου της Ενωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας Αγγελου Τσαβέ χθες το απόγευμα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, για να συμπληρώσει: «Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει στα οχήματα των πρατηρίων να προσεγγίσουν τις αποθήκες καυσίμων. Η δια θαλάσσης τροφοδοσία, όπως γίνεται στα νησιά των Β. Σποράδων, θα εξεταστεί, αν τραβήξει η απεργία, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι οι απεργοί θα αντιδράσουν». Πάντως ο κ Τσαβές τόνισε ότι αντίθετα από το Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου, στην περιοχή του Αλμυρού αρκετά πρατήρια είχαν χθες καύσιμα, αφού βυτιοφόρα εταιριών χθες τα ξημερώματα αιφνιδίασαν τους απεργούς και πέρασαν από τα μπλόκα της Λαμίας.
Αναφορικά με τα λεωφορεία του Υπεραστικού και του Αστικού ΚΤΕΛ πρέπει να σημειωθεί ότι διαθέτουν δικό τους πρατήριο και τουλάχιστον για τις επόμενες δυο τρεις μέρες δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα τροφοδοσίας. Τέλος και τα ασθενοφόρα του νοσοκομείου και του ΕΚΑΒ διαθέτουν δικό τους προμηθευτή.

Ελλείψεις στην αγορά
και προβλήματα στις βιομηχανίες
Η απεργία πλέον προκαλεί έμφραγμα και στην εμπορική αγορά.
Χθες σε αρκετά καταστήματα της Ερμού παρατηρήθηκαν ελλείψεις, αφού δεν μπορεί να γίνει ανεφοδιασμός και αρκετές παραγγελίες παραμένουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από τις αρχές της εβδομάδας, ενώ εμφανείς είναι πλέον οι ελλείψεις και στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Πολλά γνωστά προϊόντα πλέον λείπουν από τα ράφια των μάρκετ και καθημερινά ο αριθμός των αγαθών σε έλλειψη αυξάνεται.
Τοπικές βιομηχανίες επίσης κινδυνεύουν να ξεμείνουν από πρώτες ύλες και εκπέμπουν SOS, καθώς το πρόβλημα έλλειψης πρώτων υλών είναι πλέον τεράστιο. Έχουν αναλάβει συγκεκριμένες παραγγελίες που θα πρέπει να παραδοθούν σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και τώρα απειλούνται με οικονομικές ρήτρες.
Ο ΣΕΒ έχει κάνει παρέμβαση προς τα αρμόδια υπουργεία, ζητώντας να βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πετροχημική βιομηχανία της V.P.I οδηγήθηκε σε Sut-doun κλείσιμο μηχανημάτων παραγωγής και η ζημιά της – σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ-υπολογίζονται στις 200.000 ευρώ ημερησίως!
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης ξεκίνησαν από τις 5 Μαΐου την απεργία διαρκείας, αντιδρώντας στη «μικρή» -όπως την χαρακτηρίζουν- αύξηση στα κόμιστρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Μεταφορών.
Οι φορτηγατζήδες διεκδικούν υψηλότερη αύξηση στα κόμιστρα 15% από το 5% που ανακοίνωσε το Υπουργείο, καθώς και μείωση των τελών διοδίων.
Επίσης αντιδρούν για «το απαράδεκτο καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης του Ταμείου τους (ΤΣΑ)». «Δεν έβαλαν στην αύξηση των κομίστρων ούτε καν την αύξηση των τιμών στο πετρέλαιο κίνησης, ούτε την αύξηση των διοδίων, παρά μόνον τον πληθωρισμό, καθώς από πέρυσι το Μάρτιο έχουμε να πάρουμε αύξηση», επισήμανε ο κ. Λασκ. Κοκκωνίδης.
Διαμαρτύρονται τέλος για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων τους την Παρασκευή στις Εθνικές Οδούς, ενώ σημαντικά προβλήματα στον κλάδο προκαλούν οι αυξήσεις στα τέλη διοδίων. Ο κ. Κοκκωνίδης τόνισε ότι από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη ένα φορτηγό πληρώνει πλέον 96 ευρώ, από 40 που πλήρωνε (αύξηση 136%), όταν οι τιμές των καυσίμων έχουν ήδη αυξηθεί 25% από το Νοέμβριο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου