ΤΟΠΙΚΑ

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΑΡΛΑΣ: Αμεση συνάντηση με τον Σουφλιά

συσκεψη-στο-δημο-καρλασ-αμεση-συνάντη-851206

Με ενιαία θέση τριών σημείων, την οποία επιδιώκουν να θέσουν στον υπουργό και την πολιτική συνάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε συνάντηση που ζητούν άμεσα και χωρίς χρονοτριβή φορείς της Λάρισας και της Μαγνησίας, κινούνται από κοινού απέναντι στο μείζον ζήτημα της επιβάρυνσης της Παλιάς Εθνικής Οδού Βόλου-Λάρισας.
Ανοιχτός παραμένει ο δρόμος… των κινητοποιήσεων, με συμβολικό αποκλεισμό σημείων της Π.Ε.Ο. στις 20 Μαΐου και τα μπλόκα διαμαρτυρίας στην Εθνική θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ για συνάντηση, καθώς και τις απαντήσεις που θα δώσει.
Έργα για τη βελτίωση της ασφάλειας της Παλιάς Εθνικής Οδού, εκπλήρωση εκ μέρους της εταιρίας της συμβατικής υποχρέωσης να παραδώσει κυκλοφοριακή μελέτη και αναστολή εφαρμογής της σύμβασης έως ότου ο παραχωρησιούχος συμμορφωθεί με τις συμβατικές υποχρεώσεις του, είναι τα τρία σημεία συμφωνίας της χθεσινής διευρυμένης σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Κάρλας.
Τη σύσκεψη –με απουσίες και παρουσίες που είχαν νόημα- συγκάλεσαν οι πέντε δήμαρχοι Πλατυκάμπου Αλ. Χονδρονάσιος, Αρμενίου Δημ. Καλαμπαλίκης, Κιλελέρ Κων. Δεσπόπουλος, Κάρλας Αθ. Παπαδήμας και Φερών Κων. Κανάρης, από τις περιοχές των οποίων διέρχεται η Π.Ε.Ο. Βόλου-Λάρισας.
Στην πρόσκληση των δημάρχων ώστε να ανατραπεί η δυσμενής και επικίνδυνη κατάσταση που δημιούργησε η αιφνιδιαστική και υπερβολική αύξηση της τιμής των διοδίων, ανταποκρίθηκαν οι βουλευτές Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ Κ. Καρτάλης και Ροδούλα Ζήση, βουλευτές Λάρισας του ΠΑΣΟΚ Εκτ. Νασιώκας και Β. Έξαρχος, η πρώην βουλευτής Μαγνησίας Ζέττα Μακρή, ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας, ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας Σωκρ. Αναγνώστου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Γ. Σπηλιόπουλος, ο αντινομάρχης Μαγνησίας Ηλ. Ξηρακιάς.
Μετά από αναλυτική συζήτηση, το πλαίσιο της κοινής απόφασης των φορέων Λάρισας και Μαγνησίας ανέγνωσε ο νομάρχης Απ. Παπατόλιας, σημειώνοντας ότι σε αυτή τη συνάντηση οι απουσίες και οι παρουσίες είχαν τη δική τους σημασία.
Αναλυτικά, μετά το πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων που προηγήθηκε και των θέσεων που κατατέθηκαν μετά από εμπεριστατωμένες και πλήρεις αναλύσεις, διεφάνη συμφωνία σε τρία σημεία:
1. Τα έργα βελτίωσης της ασφάλειας που θα εκτελεστούν κατά μήκος της Π.Ε.Ο, να τηρούν πλήρως τις προδιαγραφές που θεσπίζονται στη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ και για τα υπόλοιπα τμήματα του θεσσαλικού δικτύου.
2. Να εκπληρωθεί αμέσως και χωρίς καμία χρονοτριβή η συμβατική υποχρέωση της παραχωρησιούχου εταιρίας για εκπόνηση ειδικής συγκοινωνιακής μελέτης, προκειμένου στη συνέχεια να χωροθετηθούν οι Σταθμοί Διοδίων κατά τρόπο, ώστε να αποτρέπεται η κίνηση και η κυκλοφορία από την Π.Ε.Ο.
3. Το ΥΠΕΧΩΔΕ να προβεί σε όλες εκείνες τις αναγκαίες ενέργειες στην κατεύθυνση της αναστολής εφαρμογής της σύμβασης παραχώρησης έως την πλήρη συμμόρφωση του αναδόχου με το σύνολο των συμβατικών του υποχρεώσεων.
Το διεκδικητικό πλαίσιο επιδίωξη είναι να τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ αμέσως και χωρίς καμία χρονοτριβή, προκειμένου να τεθούν όλα εκείνα τα ζητήματα που αφορούν στη ρύθμιση του τεράστιου αυτού προβλήματος για τη Μαγνησία και τη Λάρισα.

«Ψεύδονται»
Αμέσως μετά την αύξηση των διοδίων βουλευτές του ΠΑΣΟΚ –μεταξύ τους η Ροδούλα Ζήση και ο Κ. Καρτάλης- με κοινή ερώτησή τους στη Βουλή ζήτησαν ενημέρωση για τους λόγους της μη ολοκλήρωσης των υποχρεώσεων της σύμβασης από την ανάδοχο εταιρία, ενώ αυξήθηκε η τιμή των διοδίων.
«Οι απαντήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ ήταν ψευδείς», δήλωσε η βουλευτής Ροδούλα Ζήση, σημειώνοντας ότι η απάντηση του υπουργείου ήταν πως «έγιναν όλα».
«Δεν έγινε τίποτε. Ούτε βελτιώσεις στο οδόστρωμα ούτε διαμόρφωση των γεωγραφικών χαρακτηριστικών που χρειάζονται, ούτε ηλεκτροφωτισμοί ούτε ανισόπεδοι κόμβοι. Άρα λοιπόν το ΥΠΕΧΩΔΕ ψεύδεται και οφείλει να δεχθεί τους αρμόδιους φορείς και βουλευτές της Λάρισας και της Μαγνησίας, ώστε να δώσει εξηγήσεις γιατί δεν ολοκληρώνει ο παραχωρησιούχος τις υποχρεώσεις του απέναντι στη σύμβαση», πρόσθεσε.
Η κ. Ζήση υπογράμμισε ότι γίνεται προκαταβολική μετακύλιση του κόστους στους πολίτες-χρήστες του δρόμου, χωρίς όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις. «Αυτό είναι απαράδεκτο» σημείωσε και μίλησε για μείζον ζήτημα κόστους και οδικής ασφάλειας για τους πολίτες.

Ετεροβαρής σύμβαση
Σε χρήση ένδικων μέσων για την προσωρινή αναστολή εφαρμογής της ετεροβαρούς σύμβασης προέτρεψε τις τοπικές κοινωνίες, που έχουν νομική υπόσταση και έννομο συμφέρον, ο βουλευτής Κ. Καρτάλης.
Όπως σημείωσε, η εφαρμογή της σύμβασης από την εταιρία δεν γίνεται ορθά και δεν υλοποιούνται οι υποχρεώσεις που ανέλαβε. Την ίδια ώρα όμως οι πολίτες καλούνται να την εφαρμόσουν, πληρώνοντας τα αυξημένα διόδια.
Σύμφωνα με τον κ. Καρτάλη, εάν μέσα από τη διαπραγμάτευση με το ΥΠΕΧΩΔΕ και με την παραχωρησιούχο εταιρία δεν ανασταλεί η εφαρμογή της σύμβασης, σε ό,τι αφορά στα αυξημένα διόδια, μέχρι να ολοκληρωθούν οι συμβατικές υποχρεώσεις, τότε οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να στραφούν εναντίον εταιρίας και υπουργείου με ασφαλιστικά μέτρα.
Δεύτερο σημείο της τοποθέτησής του ήταν ότι πρέπει άμεσα να παραδοθεί η κυκλοφοριακή μελέτη, όπως προβλέπει η σύμβαση, η εταιρία και το ΥΠΕΧΩΔΕ να ενημερώσουν άμεσα για τη χωροθέτηση των Σταθμών Διοδίων και να προχωρήσουν παράλληλα έργα.
Ο βουλευτής Λάρισας Έκτ. Νασιώκας επισήμανε ότι η σύμβαση παραχώρησης είναι ετεροβαρής ως προς το οικονομικό κομμάτι και μετακυλίει όλο το κόστος στους πολίτες.
«Άρα είναι ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ, του υπουργού και πρέπει να διαπραγματευτούμε όλοι μαζί του, να συζητήσουμε για να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις τώρα και αφού ολοκληρωθεί –που θα έπρεπε ήδη- η κυκλοφοριακή μελέτη για τη σωστή χωροθέτηση των διοδίων αλλά και του ύψους του κόστους, ώστε η κυκλοφορία να περνά από την ΠΑΘΕ και όχι έξω από αυτή. Η σημερινή κατάσταση είναι τραγική. Η Π.Ε.Ο. επιβαρύνεται και οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι», πρόσθεσε.

Εργα με ασφάλεια
Πρόταση του βουλευτή Λάρισας Β. Έξαρχου είναι να γίνει άμεση βελτίωση της Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου σε όλα τα τμήματά της. Το δεύτερο, όπως τόνισε, είναι πριν ζητηθεί η μεταφορά Σταθμών Διοδίων, να υλοποιηθεί ο όρος της σύμβασης που προβλέπει ότι ο ανάδοχος πρέπει να καταθέσει κυκλοφοριακή μελέτη, το περιεχόμενο της οποίας είναι στην ευχέρεια του ΥΠΕΩΔΕ αν θα γίνει ή όχι αποδεκτό.
«Και τότε, το βασικό στοιχείο είναι ότι δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι πολίτες το κόστος μετακίνησης εντός της Εθνικής Οδού, γιατί ο κρατικός προϋπολογισμός δεν συμμετέχει με τα κονδύλια που πρέπει. Θέλουμε έργα με ασφάλεια, χωρίς υπέρμετρη επιβάρυνση», είπε.
«Και η δική μου ιεράρχηση είναι ότι μεγαλύτερη σημασία έχει η ασφάλεια και δευτερευόντως, αλλά όχι με μεγάλη απόσταση, έχει η οικονομική επιβάρυνση», δήλωσε η πρώην βουλευτής Μαγνησίας Ζέττα Μακρή.
Πρόταση της κ. Μακρή είναι να υπάρξει συνάντηση παρουσία όλων των φορέων με τον αρμόδιο υπουργό, ώστε να γίνει ταχύτατα νομική τροποποίηση της σύμβασης, για να μην υπάρχει η οικονομική επιβάρυνση στους πολίτες και παράλληλα να εκτελεστούν τα απαιτούμενα έργα για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου