ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Xiaomi, Huawei, Oppo & Vivo εκτόπισαν τη Samsung από την κινεζική αγορά – Ακολουθεί η Apple;

xiaomi-huawei-oppo-vivo-εκτόπισαν-τη-samsung-από-την-κινεζική-332707

Οι κινεζικές εταιρείες έξυπνων τηλεφώνων (smartphone) Huawei, Oppo, Vivo και Xiaomi έχουν εκτοπίσει τη Samsung από τη μεγαλύτερη αγορά κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, και ίσως ακολουθεί η Apple.

Σύμφωνα με δεδομένα του statista.com, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν αυξήσει τα μερίδια αγοράς δραματικά από το 2014, ενώ κατακόρυφη πτώση καταγράφουν τα μερίδια των Samsung και Apple. Το μερίδιο της Samsung έπεσε από το 12,8% το 2014 σε λιγότερο από 1% το 2018, ενώ της Apple έπεσε από 10,1% στο 7,4%.

Την ίδια περίοδο, τα μερίδια των Huawei, Oppo και Vivo σχεδόν τριπλασιάστηκαν, καταλαμβάνοντας συνολικά το 67% της κινεζικής αγοράς smartphone. Και φυσικά υπάρχει και η Xiaomi με ένα σταθερό μερίδιο περίπου 13%.

Πού οφείλεται η πτώση της Samsung στην κινεζική αγορά; Στην άνοδο δύο επιμέρους αγορών. Ενός τμήματος με πολύ ακριβά τηλέφωνα (high-end) για την αναδυόμενη ανώτερη τάξη της Κίνας, και ενός με πολύ φθηνές συσκευές (low-end).

Προφανώς, τα περισσότερα προϊόντα της Samsung εντάσσονται στη μεσαία κατηγορία τιμής (mid-range) και δεν μπορούν να ικανοποιήσουν ούτε τους καταναλωτές που θελουν να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για ένα κινητό, ούτε αυτούς που αναζητούν μια πολύ φθηνή συσκευή. Γι’ αυτόν τον λόγο ο κορεατικός τεχνολογικός όμιλος μετακινεί τα εργοστάσιά του στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου ήδη όμως αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό των Κινέζων.

Και τι συμβαίνει με την Apple; Θα ακολουθήσει τη Samsung στην πορεία εξόδου από την Κίνα; Ο αναλυτής του investing.com, Jesse Cohen, δεν πιστεύει ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο.

“Τα προβλήματα της Apple στην Κίνα συνήθως προβάλλονται με υπερβολή”, σχολιάζει. “Παρά τις αλλάγες που χαρακτηρίζουν την κινεζική αγορά κινητής τηλεφωνίας, οι Κινέζοι προτιμούν είτε ένα πολύ ακριβό τηλέφωνο, όπως το iPhone, είτε ένα πολύ φθηνό, όπως αυτά που πωλούν οι Oppo και Vivo”. Εν τω μεταξύ, η Apple συνεχώς καινοτομεί και λανσάρει προϊόντα που ενσωματώνουν τεχνολογίες και τα οποία απευθύνονται στους high-end καταναλωτές. “Με ναυαρχίδα το iPhone 11, η Apple παρουσιάζει μια νέα σειρά προϊόντων και συσκευών (όπως τα φορετά ρολόγια Apple Watch και τα ακουστικά Airpods) τα οποία θα γοητεύσουν τους παθιασμένους με την τεχνολογία Κινέζους καταναλωτές”.

Προς το παρόν έτσι έχουν τα πράγματα. Αλλά η αγορά της Κίνας ωριμάζει και ίσως αλλάξει πολύ σύντομα, καθώς οι εγχώριες κατασκευάστριες κινητών τηλεφώνων τολμούν να λανσάρουν smartphones με προηγμένες τεχνολογίες, αλλά σε χαμηλή τιμή.

Του Panos Mourdoukoutas

capital.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου