ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κίνητρα

κίνητρα-773539

Κίνητρα

Aναλύσεις επί αναλύσεων καθημερινά για τις μειώσεις των φόρων. Μειώσεις που μπορούν να τονώσουν την αγορά, που μπορούν να τονώσουν τη ζήτηση και την κατανάλωση. Ολοι μιλούν για μειώσεις και για κίνητρα, για να πάρει μπροστά η οικονομία. Λίγοι όμως εστιάζουν εκεί, που πραγματικά πρέπει να υπάρξουν μειώσεις και να δοθούν κίνητρα. Στοχευμένες πολιτικές χρειάζονται και όχι επιδόματα στήριξης.

Β.Κ.

Προθεσμίες

Οι έχοντες την ευθύνη για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα μέτρα προστασίας από την πανδημία μάλλον δεν έχουν σπουδάσει παιδιά. Τουλάχιστον δεν τα σπούδασαν ή τα σπουδάζουν όπως ο απλός λαός. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η απόφαση για προθεσμία μόλις 72 ωρών, προκειμένου φοιτητές, προφανώς με ένα τουλάχιστον μέλος των οικογενειών τους, να μετακινηθούν, να αποδεσμεύσουν, να αδειάσουν τις φοιτητικές τους κατοικίες και να κάνουν τη μεταφορά πίσω στα σπίτια τους. Σε τέτοιες προθεσμίες μπορούν ίσως να ανταποκριθούν με επιτυχία αερομεταφερόμενες ταξιαρχίες και μονάδες καταδρομέων, με ή χωρίς πανδημία. Για φοιτητές, πάντως, σε καιρό πανδημίας και όχι μόνο είναι μάλλον δύσκολο έως αδύνατο…

Β.ΚΑΡ.

Παράμετρος

Στο ζήτημα της χωροθέτησης του νέου δικαστικού μεγάρου, με την αντιπαράθεση ακόμη και για τα αυτονόητα να εντείνεται χωρίς λόγο και αιτία, προκύπτουν και παρεμβάσεις εμπλεκομένων, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στο πλαίσιο της λογικής, της μετριοπάθειας και βεβαίως της χρησιμότητας του εγχειρήματος. Οι ήρεμες φωνές προκρίνουν τη χωροθέτηση στην Παρασκευοπούλου για έναν επιπλέον λόγο, μεταξύ άλλων. Οπως υποστηρίζουν, σε κοντινή απόσταση βρίσκεται η Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας, επομένως οι απαιτούμενες μετακινήσεις, υπηρεσιακές ή δικηγόρων, θα γίνονται άμεσα και εύκολα, χωρίς κίνηση και εμπλοκή στο κέντρο της πόλης. Ισως πρόκειται για ήσσονος σημασίας, ωστόσο είναι παράμετρος, που θέτουν εμπλεκόμενοι, με την παρότρυνση να εξεταστεί από τους έχοντες την ευθύνη…

Β.ΚΑΡ.

Προτεραιότητες

Συνολικά 25 νέες προσλήψεις θα γίνουν στη ΔΕΗ. Ενισχύονται όμως μόνο η Αθήνα και από κει και πέρα πολλά νησιά. Τα υπόλοιπα υποκαταστήματα και του Βόλου παραμένουν ως έχουν, μολονότι δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα με προσωπικό.

Κ.Μ.

Απελπισία

Σε εξαθλίωση οδηγούνται οι αυτοκινητιστές ταξί με τα μέτρα στις μετακινήσεις. Τα νέα μέτρα επιτρέπουν μόλις ένα παραπάνω άτομο, συνολικά δύο στις κούρσες τους. Οι αυτοκινητιστές έχουν λάβει μόνο μία αποζημίωση ειδικού σκοπού, ενώ την επιστρεπτέα προκαταβολή εκτιμάται ότι έλαβαν μόλις 4 στους 10. Καθημερινά η πλατεία Ελευθερίας είναι γεμάτη από ταξί, που είναι αραγμένα και περιμένουν να δουλέψουν, όπως και στις υπόλοιπες πιάτσες του Βόλου και της Νέας Ιωνίας.

Κ.Μ.

Επανεκκίνηση, αλλά…

Στρατηγική ασφαλούς επανεκκίνησης χρειάζεται ο τουρισμός για το 2021, σύμφωνα με την άποψη που διατυπώνουν κορυφαίοι τουριστικοί πράκτορες, με τη συζήτηση για τα υγειονομικά πιστοποιητικά σε εξέλιξη. Με κοινή τη θέση ότι η περίοδος πλήρους ανάκαμψης του τουρισμού και της οικονομίας τοποθετείται από το 2023, αναζητούνται δρόμοι ενίσχυσης. Χαρακτηριστική η πρόβλεψη του γνωστού τουριστικού πράκτορα Μάριου Καμμένου στη στήλη, ότι «θα προκύψουν ανακατατάξεις», επισήμανση που υπογραμμίζει εμμέσως πλην σαφώς ότι το τοπίο προς το παρόν παραμένει θολό για μεγάλο χρονικό διάστημα, με απροσδιόριστες επιπτώσεις στον τουρισμό.

Γ.Υ.

Οικονομικές απώλειες

Τεράστιες παραμένουν οι οικονομικές απώλειες σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, λόγω των συνεχιζόμενων περιοριστικών μέτρων και της μείωσης στην επιβατική κίνηση. Αγώνας δρόμου και επιβίωσης για τις διοικήσεις, σε ένα περιβάλλον οικονομικά αντίξοο. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τις εξελίξεις, που θα ακολουθούσαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Πολλώ δε μάλλον να επιχειρήσει πρόβλεψη για την επόμενη μέρα. Δικαιολογημένα βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα.

Γ.Υ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου