ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Στην εκκίνηση… η Φόρμουλα 1

στην-εκκίνηση-η-φόρμουλα-1-344649

Το τριήμερο 16-18 Μαρτίου με το γκραν πρι στην πίστα της

Αυστραλίας ανοίγει η αυλαία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος

Τέλος τα ψέματα! Οι

μήνες έγιναν εβδομάδες, οι εβδομάδες μέρες και πλέον μπορούμε να μιλάμε για…

ώρες. Φυσικά, ο λόγος γίνεται για την έναρξη του Παγκόσμιου πρωταθλήματος της

Φόρμουλα 1, του οποίου η αυλαία θα ανοίξει το τριήμερο 16-18 Μαρτίου με το

γκραν πρι στην πίστα της Αυστραλίας.

Τις τελευταίες στιγμές ξεκούρασης περνούν και οι οδηγοί και οι ομάδες της Φόρμουλα-1,

καθώς μετρούν αντίστροφα για την έναρξη της 63ης σεζόν, με αφετηρία την πίστα

του ’Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, η οποία θα φιλοξενήσει τον εναρκτήριο αγώνα

την προσεχή Κυριακή 18 Μαρτίου. Το εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα περιλαμβάνει 20

αγώνες, με την προσθήκη αυτού των ΗΠΑ που θα διεξαχθεί στο Όστιν, με τους

Τεξανούς να ξοδεύουν 175 εκατ. ευρώ για την κατασκευή πίστας και την αποχώρηση

του Γκραν Πρι της Κωνσταντινούπολης, αφού η τουρκική κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι

δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στα 18 εκατ. ευρώ που αξιώνει ως ετήσια τέλη ο

Μπέρνι Έκλεστοουν. Ο ισχυρός παράγοντας του αθλήματος παραμένει αμετακίνητος

στις απαιτήσεις του, παρά τις σχετικές εκκλήσεις, κυρίως από πλευράς Ευρωπαίων

διοργανωτών, για τη δραστική μείωση του κόστους «φιλοξενίας» των αγώνων.

Αναζήτηση νέων αγορών

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βαλένθια, καθώς η

Ισπανία δοκιμάζεται από την οικονομική κρίση και πιέζει για τη δραστική μείωση

των 20 εκατ. ευρώ που καταβάλλει σε ετήσια βάση στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου

για τη διεξαγωγή του παραδοσιακού ευρωπαϊκού γκραν πρι. Αντίστοιχα προβλήματα

αντιμετωπίζει και η Βαρκελώνη, ενώ δυσαρέσκεια εκφράζεται και από τη Νότια

Κορέα. Για την ώρα, ο Έκλεστοουν κλείνει τα αφτιά του στις διαμαρτυρίες και ήδη

προετοιμάζει το έδαφος για την επέκταση της Φόρμουλα-1 σε νέες αγορές που

ψάχνουν ευκαιρίες για παγκόσμια προβολή, καθώς θεωρεί πως η Ευρώπη εμφανίζει

σημάδια κορεσμού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από τους 20 αγώνες που

περιλαμβάνονται στο εφετινό καλεντάρι, μόνο οι οκτώ θα φιλοξενηθούν στη Γηραιά

Ήπειρο. «Νομίζω ότι τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη θα διεξάγονται μόλις πέντε

αγώνες. Η Ευρώπη τελείωσε για τον Φόρμουλα-1. Θα είναι μια ωραία ήπειρος για

διακοπές και τουρισμό, αλλά για τίποτα άλλο. Η Ευρώπη είναι πλέον παρελθόν», ήταν

το σχόλιο του 82χρονου παράγοντα, ο οποίος έχει ενθουσιαστεί από την επιτυχία

που έχουν τα Γκραν Πρι στη Σιγκαπούρη, το ’Αμπου Ντάμπι, αλλά και πέρυσι στην

Ινδία. Τα επεκτατικά σχέδια του Έκλεστοουν φτάνουν στη Νότια Αφρική, το Μεξικό

και στη Ρωσία, η οποία υπολογίζεται ότι θα κάνει ντεμπούτο στο Παγκόσμιο

Πρωτάθλημα το 2014 με τη νέα υπερσύγχρονη πίστα που κατασκευάζεται στο Σότσι,

κόστους 155 εκατ. ευρώ.

Προσαρμογή στην ύφεση

Όσον αφορά στις ομάδες, οι οποίες αυτές τις ημέρες

ολοκληρώνουν τις καθιερωμένες δοκιμές στα μονοθέσιά τους, προσαρμόζουν σταδιακά

τους προϋπολογισμούς τους σύμφωνα με τις συνθήκες της παγκόσμιας οικονομικής

κρίσης. Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος όρος του προϋπολογισμού των ομάδων μειώθηκε

από 209 εκατ. ευρώ το 2009, σε 119 εκατ. το 2010 και σε 113 εκατ. το 2011.

Συνολικά για το 2011, οι προϋπολογισμοί όλων των ομάδων ξεπερνούσαν το 1,3 δισ.

ευρώ, ενώ στα ίδια ποσά θα κινηθεί και η φετινή χρονιά.

Ferrari, η σπάταλη

Με προϋπολογισμό 201 εκατ. ευρώ το 2011, η Scuderia Ferrari

είναι η ομάδα της Φόρμουλα-1 με το μεγαλύτερο «πορτοφόλι». Mercedes και McLaren

ακολουθούν, καθώς πέρυσι ξόδεψαν 166 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός της δις

πρωταθλήτριας Red Bull Racing ξεπερνά για λίγο τα 160 εκατ. ευρώ. Στο άλλο άκρο

βρίσκεται η Hispania Racing Team, η οποία ξόδεψε λιγότερα από 40 εκατ. ευρώ.

Ο Φερνάντο Αλόνσο παραμένει ο πιο καλοπληρωμένος οδηγός,

καθώς ο Ισπανός εισπράττει από τη Ferrari 25 εκατ. ευρώ τον χρόνο, έστω κι αν η

τρίτη θέση στη γενική κατάταξη των οδηγών δεν αφήνει ευχαριστημένους τους

ανθρώπους της Scuderia. Στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται ο

διαχρονικός Μίκαελ Σουμάχερ. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, που εφέτος

ολοκληρώνει τον κύκλο του στη Mercedes, αμείβεται με 20 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη

θέση περιορίζεται ο δύο διαδοχικές χρονιές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν

Φέτελ. Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull εισπράττει 16 εκατ. ευρώ από τους

«κόκκινους ταύρους», ωστόσο σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται τα επιπλέον

μπόνους για την επίτευξη των στόχων, όπως τα 6 εκατ. ευρώ για το πρωτάθλημα του

2011, τα άλλα 2 εκατ. ευρώ εφόσον επαναλάβει τον θρίαμβο των δύο προηγούμενων

χρόνων ή τα έξτρα χρήματα για την πρώτη θέση στους αγώνες (500.000 ευρώ) ή για

μια θέση στο βάθρο των νικητών (250.000 ευρώ). Την πρώτη 7άδα συμπληρώνουν οι

Λιούις Χάμιλτον (McLaren Mercedes – 15 εκατ. ευρώ), Τζένσον Μπάτον (McLaren

Mercedes – 9 εκατ. ευρώ), Φελίπε Μάσα (Ferrari – 7,5 εκατ. ευρώ) και Μαρκ

Ουέμπερ (Red Bull – 6,5 εκατ. ευρώ).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου