Λιποδιαλύτες: Ο καλύτερος σύμμαχος σας για κάψιμο λίπους

Τελευταία ενημέρωση: 2021-09-10, 11:02:43
Λιποδιαλύτες: Ο καλύτερος σύμμαχος σας για κάψιμο λίπους

Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτες και προγράμματα ασκήσεων με στόχο την γρήγορη απώλεια κιλών για να φτάσουν στο επιθυμητό βάρος. Όλη αυτή η διαδικασία έχει σαν συνέπεια την καταπόνηση τόσο του οργανισμού όσο και της ψυχολογίας ενώ τα αποτελέσματα πολλές φορές δεν ανταμείβουν τους κόπους σας.

Ίσως το πιο απλό πράγμα φαντάζει ακατόρθωτο! Μία σωστή τακτική είναι η μείωση των συνολικών θερμίδων ώστε να μπορέσει ο οργανισμός να χρησιμοποιήσει τα αποθέματα λίπους ως ενέργεια. Αντίθετα, αυτό που παρατηρείται συχνά είναι αυξημένη κατανάλωση τροφής (θερμίδων), μειωμένη φυσική δραστηριότητα και καθιστική ζωή που έχει ως συνέπεια αύξηση του σωματικού βάρους και της λιπώδους μάζας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι όταν η ενεργειακή πρόσληψη ξεπερνά την ενεργειακή δαπάνη, τότε οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι περισσότερες από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός για να επιτελέσει τις ζωτικές του λειτουργίες. Έτσι σταδιακά αυξάνεται το σωματικό βάρος και το λίπος, το οποίο σε βάθος χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία.

Παρόλο που η διατροφή και η άσκηση είναι το βασικό στοιχείο για την καύση του λίπους, ο συνδυασμός με τους σωστούς λιποδιαλύτες θα σας κάνει να μειώσετε το βάρος σας πιο γρήγορα, αποτελεσματικά και χωρίς παρενέργειες έχοντας τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Με ποιο τρόπο όμως λειτουργούν οι λιποδιαλύτες;

Οι λιποδιαλύτες δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μίγμα συστατικών που βοηθούν στην αποτελεσματική καύση λίπους η οποία οφείλεται στη ικανότητα τους να αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό (RMR) δηλαδή τις θερμίδες που καταναλώνει ο ανθρώπινος οργανισμός σε κατάσταση ηρεμίας, μέσω παραγωγής περισσότερης θερμότητας στο σώμα και μείωση της όρεξης.

Υπάρχουν πολλοί λιποδιαλύτες στην αγορά είτε σε μορφή σκόνης, κάψουλας ή ροφήματα και μπορείτε μέσα από πολλές επιλογές να βρείτε ποιο σκεύασμα είναι το ιδανικό για εσάς ώστε να κάνετε τη σωστή επιλογή. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη δράση των βασικών συστατικών των συμπληρωμάτων που λαμβάνετε, να διαβάζετε τις ετικέτες και να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εφόσον γίνεται ταυτόχρονη λήψη με φαρμακευτική αγωγή.

Οι λιποδιαλύτες διακρίνονται σε διαφορετικούς τύπους ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας τους στο σώμα, κυρίως ως: θερμογενετικοί, μη θερμογενετικοί, κατασταλτικά όρεξης και αναστολείς δημιουργίας λίπους.

Θερμογενετικοί λιποδιαλύτες: Αυξάνουν την εσωτερική θερμοκρασία του σώματος με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι μεταβολικές διεργασίες και συνεπώς η αποτελεσματικότερη καύση του λίπους που οδηγεί σε ταχύτερη απώλεια βάρους.

Μη θερμογενετικοί λιποδιαλύτες: Δεν περιέχουν διεγερτικά, όπως καφεΐνη, ωστόσο οδηγούν εξίσου αποτελεσματικά στη μείωση του σωματικού βάρους μέσω καταστολής της όρεξης, χωρίς να δίνουν έξτρα ενέργεια. Είναι κατάλληλα για άτομα που έχουν ευαισθησία στην καφεΐνη.

Κατασταλτικά όρεξης: Οι συγκεκριμένοι λιποδιαλύτες, αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού και την πληρότητα τροφής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, δεν χρειάζεται να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες τροφής, έτσι οδηγείστε σταδιακά σε απώλεια λίπους.

Αναστολείς δημιουργίας λίπους: Υπάρχουν συστατικά τα οποία εμποδίζουν τη διαδικασία της λιπογένεσης και της αποθήκευσης των λιπών στον λιπώδη ιστό, συμβάλλοντας στην απέκκριση τους από το σώμα.

Gel αδυνατίσματος: Συμβάλλει στη μείωση των πόντων γύρω από την κοιλιά και τα πόδια όπως και τη μείωση του τοπικού λίπους. Η αποτελεσματικότητα των gel αδυνατίσματος οφείλεται στην θερμογενετική τους δράση.

Ποια συστατικά συναντώνται συνήθως στους λιποδιαλύτες;

Τα πιο γνωστά συστατικά που περιέχονται στα συμπληρώματα είναι καρνιτίνη, καφεΐνη, εκχύλισμα από πράσινο τσάι, συζευγμένο λινελαϊκό οξύ (CLA) , χρώμιο καθώς και φυτικά συστατικά όπως εφεδρίνη και χιτοζάνη όπου αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό και μειώνουν την όρεξη.

L-καρνιτίνη: H καρνιτίνη είναι ένα αμινοξύ το οποίο μπορεί να συντεθεί από τον οργανισμό μας και να προσληφθεί από ζωικά τρόφιμα όπως κόκκινο κρέας και σε μικρότερες ποσότητες γάλα, τυριά και πουλερικά. Ωστόσο, τα μεγαλύτερα ποσοστά της καρνιτίνης πρέπει να προέρχονται από τη διατροφή μας ώστε να μπορέσει ο οργανισμός να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες του. Ο ρόλος της καρνιτίνης στον οργανισμό είναι να μεταφέρει λιπαρά οξέα στα μιτοχόνδρια, για να γίνει η καύση τους και να χρησιμοποιηθούν ως ενέργεια. Μελέτες έχουν δείξει πως συμβάλλει σημαντικά στην καύση του λίπους έναντι του μυϊκού γλυκογόνου, αποτρέπει τη συγκέντρωση λίπους, συμβάλει στην ρύθμιση αρκετών ορμονών (π.χ. βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη) καθώς επίσης μειώνει την αντίληψη της κόπωσης σε έντονες προπονήσεις. Παραπάνω από τις Συνιστώμενες δόσεις δεν φαίνεται να προκαλούν παρενέργειες πέρα από μερικές γαστρεντερικές διαταραχές.

Καφεΐνη: Η δράση της καφεΐνης φαίνεται να οφείλεται αφενός στην αύξηση του μεταβολισμού, ακόμη και σε κατάσταση ηρεμίας και αφετέρου στη μείωση της αίσθησης της πείνας. Βέβαια, η πρόσληψη της, είναι καλό να γίνεται με μέτρο (400mg/ημέρα), εφόσον υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, νευρικότητα και αυξημένη αρτηριακή πίεση.

Εκχύλισμα από πράσινο τσάι: Παρασκευάζεται από αποξηραμένα φύλλα πράσινου τσαγιού. Στην πραγματικότητα, η απώλεια σε αυτή την περίπτωση δεν έρχεται πίνοντας μερικά φλιτζάνια από πράσινο τσάι όπως χαρακτηριστικά είπε ο Nieman. Το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού περιέχει ένα ενεργό συστατικό (EGCG) το οποίο ενεργοποιεί το μεταβολισμό, αυξάνει την απελευθέρωση λιπαρών οξέων από το λιπώδη ιστό στην κυκλοφορία ώστε να χρησιμοποιηθούν για ενέργεια, οδηγώντας σε απώλεια βάρους. Πιο συγκεκριμένα, σε αρκετές μελέτες μειώθηκε το σωματικό βάρος και το σωματικό λίπος ύστερα από χρήση συμπληρωμάτων πράσινου τσαγιού.

Βιταμίνες B6, B1: Η βιταμίνη Β6 συμβάλλει στο φυσιολογικό μεταβολισμό της ενέργειας και στη μείωση της κόπωσης ενώ η B1 στη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού της ενέργειας και τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συζευγμένο λινολεϊκό οξύ (CLA): Είναι το βασικότερο συζευγμένο λιπαρό οξύ το οποίο το συναντάμε στα μηρυκαστικά ζώα, στα γαλακτοκομικά και ως διατροφικό συμπλήρωμα. Σε ζωικά μοντέλα, φάνηκε αλλαγή στη σύσταση του σώματος τους, ενώ φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο φλεγμονής ή να αυξάνει τη μυϊκή μάζα.

Χρώμιο: Είναι ιχνοστοιχείο όπου μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη με αποτέλεσμα η γλυκόζη να αποθηκεύεται στους μυς αντί του λιπώδους ιστού. Η κύρια δράση του είναι αύξηση της μυϊκής μάζας και μείωση αντίστασης στην ινσουλίνη.

Διουρητικά: Συμβάλλουν στη μείωση του περιττού βάρους του νερού που βρίσκεται στο σώμα σας, διεγείροντας την διούρηση. Στα σκευάσματα διουρητικών, συνήθως, περιέχονται συνδυασμοί συστατικών που δρουν σε συνεργασία με στόχο την απόρριψη της περίσσειας υγρών, ενώ το βάρος που χάνεται είναι υγρά.

Εφεδρίνη: Προέρχεται από διάφορα φυτά και δρα στην απώλεια του βάρους ή σαν κατασταλτικό της όρεξης. Η κύρια δράση της εφεδρίνης οφείλεται στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού.

 

Μύθος ή αλήθεια;

Επικίνδυνη χρήση: Ακούμε συχνά ότι η χρήση λιποδιαλυτών είναι επικίνδυνη για την υγεία μας. Η αλήθεια είναι πως κανένα από αυτά τα συμπληρώματα δεν αποτελεί κίνδυνο για τον οργανισμό μας εφόσον χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις αναγραφόμενες συστάσεις της ετικέτας ή των ειδικών. Εάν γίνεται χρήση φαρμακευτικής αγωγής, τότε καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε τον θεράποντα ιατρό σας.

Απώλεια σε μεμονωμένα σημεία: Δεν μπορούμε να χάσουμε λίπος σε μεμονωμένα σημεία του σώματος με τη χρήση λιποδιαλυτών. Η απώλεια λίπους, είτε με διατροφή μόνο ή σε συνδυασμό με λιποδιαλύτες, αφορά ολόκληρο το σώμα.

Αποτελέσματα σε συνδυασμό με διατροφή και άσκηση: Είναι πραγματικότητα ότι από μόνοι τους οι λιποδιαλύτες δεν θα σας δώσουν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Είναι καλύτερο να δώσετε έμφαση σε μία διατροφή χαμηλή σε θερμίδες, να εντάξετε την άσκηση στην καθημερινότητα σας και να χρησιμοποιήσετε σκευάσματα με λιποδιαλύτες ως συμπληρώματα.   

Μαθαίνοντας να τρώμε: Είναι αλήθεια ότι χάπια ή άλλα συμπληρώματα με λιποδιαλύτες προκαλούν κορεσμό και καταστέλλουν την όρεξη αλλά δεν θα σας δείξουν τον δρόμο της υγιεινής και σωστής διατροφής. Είναι συνετό να μάθετε αρχικά να διαχειρίζεστε και να ελέγχετε τη διατροφή σας ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει το συμπλήρωμα.

Η καφεΐνη υπερισχύει της καρνιτίνης: Φαίνεται ότι η δράση της καφεΐνης είναι πιο ισχυρή όταν λαμβάνεται από άτομα που κάνουν αερόβια άσκηση, καθυστερώντας το αίσθημα της κόπωσης και αυξάνοντας το κάψιμο λίπους.

Να θυμάστε ότι ένας λιποδιαλύτης από μόνος του δεν είναι αποδοτικός. Όπως σε μία διατροφή θα δείτε καλύτερα αποτελέσματα εάν παράλληλα ασκείστε, έτσι λειτουργούν και οι λιποδιαλύτες. Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής που να ταιριάζει στο πρόγραμμα σας, ταυτόχρονα με το ιδανικό, για εσάς, πρόγραμμα ασκήσεων και συμβουλευτείτε τους ειδικούς για την πρόσληψη και τις δοσολογίες.

Πληροφορίες: Flexstores by Jim Oikonomakis

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
8
=